• moonstar88

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!
    Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
    Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.

• Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
  • Moolie

Vi sitter just nu nervöst och väntar i väntrummet... Undersökning och utredningsstart idag!

• Falumamman

Hej. Genomgått icsi i falun. Fick fyra ägg, två befruktades och se stoppade in bägge embryorna. Testdag den 26 okt. Nervöst nervöst. Hoppas åtminstone ett fäster sig. Har två fina underbsrs bsrn tisigare som ko till via icsi dom med, hoppas på samma tur nu också....

• Angelique

Lycka till nu alls ni som är på gång.

Ego: fått mens hurra så ul nästa torsdag så får vi se om det blir stimulerat eller inte.

• Moolie

Utredningen började idag och vi kommer ha sprutstart runt den 21 januari! :) 

• intetnyttpåplusfronten
    Moolie skrev 2013-10-14 21:08:46 följande:
    Utredningen började idag och vi kommer ha sprutstart runt den 21 januari! :) 
    Grattis! 
    Men om utredningen började idag så vet de ju inte vad felet är än?
    Eller menar du att ni var på första samtal inför IVF? :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Moolie
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-14 21:13:12 följande:
    Grattis! 
    Men om utredningen började idag så vet de ju inte vad felet är än?
    Eller menar du att ni var på första samtal inför IVF? :) 
    Eftersom vi redan vet vad felet är men de ville kolla mig lite med.

Min man har gjort en vasektomi för flertalet år sedan. Så jag skulle bara göra ett vaginalt ultraljud och kolla om där fanns några ägg. Där låg ungefär 14 st och väntade på att mogna. Så det såg bra ut! :) Sen skulle min man egentligen lämna prov han med. Men eftersom vi varit utan preventivmedel i två år (bortsett från hans ingrepp då) så har vi antagit att vasektomin fungerat! :)

Så, vi hoppar på ICSI med TESE direkt! :) Nu väntar vi bara på att allt ska landa. Vi vill inte ha jul-pressen på oss så jag flippar (som jag brukar göra varje jul! :P). Så vi sa januari! :)  
  • Moolie
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-14 21:23:30 följande:
    Aha ok, spännande! Hur många försök får ni? Eller betalar ni själva?
    Eftersom min man gjorde ett aktivt val själv och fick gå till en psykolog för sitt val så får vi finansiera det själva! :) Inget mig emot! :) 
  • intetnyttpåplusfronten

Ok. Jag vet inte riktigt hur det där fungerar, ursäkta om jag är för frågvis ;)
    Hoppas det går bra iallafall! Ni har ju nu tre månader att förbereda er! Tiden kommer flyga fram :) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?