• moonstar88

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!
    Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
    Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.

• Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
  • moonstar88

Sindyrella: Vad kul att du ska börja snart:)! Gör du samma behandling som förut eller är det något nytt du provar på?
    Hoppas att du får något till frysen denna gång, Det underlättar ju väldigt mycket psykiskt om det färska försöket skulle misslyckas, eller så tänker jag i varje fall.

• Sindyrella1983
    moonstar88 skrev 2013-09-18 15:52:22 följande:
    Sindyrella: Vad kul att du ska börja snart:)! Gör du samma behandling som förut eller är det något nytt du provar på?

Hoppas att du får något till frysen denna gång, Det underlättar ju väldigt mycket psykiskt om det färska försöket skulle misslyckas, eller så tänker jag i varje fall.

Jag gör samma denna gång, har fungerat väldigt bra förutom att ingen har klarat sig till frysen.
  • rosalila

Hej moonstsar 88!
    Jo jag ringde i dag och frågade.
    Dom kunde stimulera en ägglossning så att det blev lättare att planera inför insättning av embryot.
    Vi har ett embryo i frysen :)

• moonstar88

Rosalila: Åhh vad skönt för er:). När får ni sätta igång då? Blir det efter nästa mens då eller när börjar man medicineringen?

• rosalila

Hej moonstar88
    Jag bestämde mig för att invänta nästa ägglosning.
    För jag beställde billiga ägglossningstest från nätet och har svårt att tyda dem, då jag fått utslag på ägglossning på varje test.
    Ivf rekommendera clear blue.
    Nu är det bara att göra om allt!
    Jag gör ett försök till :)
    Tack för att du frågar känns så skönt få berätta ;)

• moonstar88

Rosalila: Okej:), jaa jag tycker också att de billigare testerna är svår att tyda:(. plus att prisskillnaden är så otroligt stor! Men om jag hade haft ett embryo i frysen som väntade så skulle jag inte tveka på att köpa dyrare test. Så jag tror du gör helt rätt med att köra på clear blue vid nästa ägglossning.

Hoppas att det inte krockar med någon helg eller liknande denna gång.

• Zila

Hej på er!
    Här har ni en till som kommer att göra ivf i Falun i oktober! :) Det är första försöket för mig och sambon. Jag är 26 och han 32. Vi har inga barn sen innan och har aldrig varit gravid.. Hoppas så att det här funkar!
    Jag sprayar synarela för fullt nu. Är inne på dag 12 och ska spraya i minst 2 veckor till. Enligt tidsplanen ska jag börja med sprutor den 9/10, och äggplock blir preliminärt under v 43. Känns som en evighet dit!
    Kul att följas åt :)

• moonstar88

Zila: Hej och välkommen hit:).
    Kul med en till so går i Falun, bor du i närheten? Drygt att spraya så länge:( men det brukar kännas mycket fortare när man väl får börja med sprutorna. Vilken sorts spruta ska du ta?
    Vi kommer nog troligtvis komma ganska nära varandra tidsmässigt vid äp och et:).
    Men jag håller med om att det känns som om tiden bara segar sig fram! 

• rosalila

Tack moonstsar88 :)
    I går hade jag ägglossning på dag 17! tur var gjorde jag ett äl test en extra dag till då gav det två starka streck....
    I natt vaknade jag hade grymt ont, nog allt var ägglossningen i gång.
    Men jag rekommenderar Er andra köpa de dyra ägglossningstesten, dom är lättast att tyda.

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?