• moonstar88

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!
    Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
    Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.

• Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
  • Moolie

3:30?! Aldrig! :P Vi fick en 11.00 tid nu sist! Den var toppen! ;)

Känns det annars då, moonstar? Alltså om det inte lyckas...?

• moonstar88
    Moolie skrev 2013-10-15 20:00:06 följande:
    3:30?! Aldrig! :P Vi fick en 11.00 tid nu sist! Den var toppen! ;)

Känns det annars då, moonstar? Alltså om det inte lyckas...?

Menar du med att vi har berättat för alla eller i över huvud taget?
  • moonstar88

Det känns bra för oss då vi då har deras förståelse och stöd när vi är låga ett tag. Det jobbigaste är ju att berätta för alla att det inte gått bra:(, men vi anser att det är värt det.

• intetnyttpåplusfronten

Hehe ja inför ÄP var tiden så pass tidig att vi fick lov åka hemifrån 4.15 :p 
    på ET sedan fick vi en tid 11.00 så det var lite mer skonsamt :) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

Men nu ångrar jag att jag berättat för så många, eftersom de inte är så insatta (hyperfertila som de är) så verkar de alla tro att jag nu är gravid och det finns inte på kartan att det inte skulle lyckas. Min egen mor skrev precis och frågade hur jag och magen mår, och min styvmor har börjat planera för att "gosa" nästa sommar :s

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • moonstar88
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-15 22:48:19 följande:
    Men nu ångrar jag att jag berättat för så många, eftersom de inte är så insatta (hyperfertila som de är) så verkar de alla tro att jag nu är gravid och det finns inte på kartan att det inte skulle lyckas. Min egen mor skrev precis och frågade hur jag och magen mår, och min styvmor har börjat planera för att "gosa" nästa sommar :s

nej vad jobbigt:(! Förstår då att ni ångrar er:/. Vi har haft "turen" att några till i närheten har haft problem med att bli gravida på egen hand, så det underlättar ju för oss i vår process.

Jag förstår och respekterar de som väljer att inte berätta något men jag känner även ett ansvar med att informera de som tror att alla kan få barn hur lätt och när de vill att det inte fungerar så för alla.
  • Moolie
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-15 22:48:19 följande:
    Usch då! :( Precis av den anledningen som vi inte berättar....

Jag har för plan att säga "Nej, jag fick missfall förra veckan." till mina kollegor om de börjar tjata.... Så blir det bannemig tyst på dem!  
  • Angelique

Vi har gjort ett mellanting, min familj och våra nära vänner vet att vi gör ivf (mina föräldrar har betalat för våra försök, men vi hade nog berättat det ändå iofs). Däremot har vi inte berättat exakt när vi gör ett försök. När sonen kom till så berättade vi först efter kub i v13. Och när vi har gott minus resp missfall så har vi berättat det för att kunna få stöd.

Obetänksamma kommentarer finns överallt, försök bara låta det rinna av er ( inte då lätt, jag har börjat gråta flera gånger).

Jag har sagt till min chef, så jag har sjukskrivit mig äp och et. Skönast så tycker jag.

Hur går det för er ruvare?

• moonstar88

Hej, vi var på vul igår och där inne fanns det 11 ägg som de mätte:), plus några mindre som kunde komma ikapp. Lämnade även blodprov så idag så ska de höra av sig och ge oss en tid för äp eller ge oss en ny tid för vul på måndag. Det blir en spännande dag detta:).

Jaa hur går det för er andra, ruvare som sprayare och sprutare?

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?