• moonstar88

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!
    Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
    Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.

• Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
  • intetnyttpåplusfronten

Hej! Skriver i flera trådar nu, men blir alltid så sugen på att skriva när man är mitt i allt... :)

Jag är 26 år och maken 33, vi har försökt i 6 år att få vårt första barn. Sökte inte utredning förrän förrän i nov förra året, och i januari fick vi beskedet att jag är på väg in i klimakteriet, mina ägg håller alltså på att ta slut och det är därför jag inte blir gravid. Blev dock gravid i april-11, men det slutade i missfall i v.9.

I april i år påbörjade vi vårt första IVF försök, korta metoden, Puregon 250ie. Detta resulterade i endast 2 äggblåsor, och det gick därför inte vidare till äggplock.

Nu har vi gjort långa metoden, Suprecur och sedan Puregon 300ie. Det resulterade i 5 äggblåsor enligt VUL och idag hade vi äggplock. 7 äggblåsor totalt (lite för "normala", men mängder för mig!) och det resulterade i 6 ägg. Så om nu bara något vill befruktas så kommer vi att göra återinföring på torsdag...

Så långt har vi kommit hittills :) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Marisson

Internyttpåplusfronten: Håller tummarna för dig att alla blivit befruktade idag! Väntan är så jobbig..

• Angelique

Åh Intetnytt! Stort grattis till fin skörd, jag ska hålla tummarna stenhårt men tror nog inte det behövs, det kommer bli flera fint befruktade ska du se. Ringer de från kliniken i vilket fall eller hur gör de hos er? Vilken lång resa ni varit med om, hoppas så det ska gå vägen nu!

Marisson och Moonstar, välkomna! Vad spännande och roligt att ni är på gång. Håller självklart tummar för er också.

• moonstar88

Idag kom mensen:)!!! Så imorgon börjar jag med menopur och vi har fått planerat äp v.43:). Det kommer gå fort nu mellan alla sorutor och blodprover som ska tas:).

Hur går det för er andra?

Intetnyttpå....: hur gick det med äggen? Håller tummarna att allt gått bra för er.

• intetnyttpåplusfronten

Tack för era tummar! :D
    Av de 6 äggen så blev 4 befruktade, ett fint ägg som jag fick tillbaka, de andra tre var bra men inte bra nog för att sparas så inga till frysen.

Men nu är jag äntligen Ruvare för första gången! :D :D 

• Marisson

Intetnytt: skönt att du fick ett bra ägg tillbaka! Första gången jag gjorde ivf fick jag ut 24 ägg och 22 befrutades men fick ändå inga ägg till frysen. Bara att kriga på och ska bli spännande att se om det går vägen för dig! Ruva lungt nu;)

• moonstar88

Intetnytt: Grattis!!! Ta det lugnt nu och försök att inte stressa för mycket. När ska du testa?

• Zila

Moonstar88: kör hårt med sprutorna och se till att få fina ägg nu! :)

Intetnytt: lycka till med ruvningen :)

Nu börjar jag närma mig sprutstart också. jag kör troligtvis igång på onsdag (5 långa dagar kvar). Är så trött på den här sprayen nu.. Det händer ju lite mer efter sprutorna. :)

• intetnyttpåplusfronten

Jag vet inte när jag ska testa, tycker infon allmänt var lite halvtaskig faktiskt. Hur är det med sex t.ex, när kan man ha det igen? Det är väl risk för infektioner och sånt kan jag tro? Sen kommer inte jag våga mig på något på några veckor nu ändå, men tycker de borde informerat det.
    Jag har inte slutat röka än heller, har gått ner till 1 om dagen, inte heller det sa de något om vilket i mitt huvud omvandlas till att det är ok.. :s

Och sen TD, de sa att jag ska ta progesteron fram tills testdag, men de sa inte när testdagen är? :s 

• moonstar88

Nu har jag tagit menopur i tre dagar och det går superbra:). Imorgon ska jag lämna första blodprovet och på torsdag det andra sen ska vi på vul för att se hur äggen ser ut, hoppas de sköt sig;). På torsdag kanske vi också får reda på när äp blir! Läääännnggtar:)!

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?