Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
Hej!
Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.
Hej!
Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.
Marisson, har du också bara haft några få som växt och sen small det bara till när de ökade dosen? Förstår liksom inte hur de andra blåsorna ska hinna mogna till sig till imorgon, fast de ökade dosen till 150 IE. Eller till på fredag blir det ju igentligen, det är då det blir äggplock om det har hänt något till imorgon.. Har svårt för att tro det bara.. Å vad händer med de två blåsorna som redan är stora då, när man ökar dosen?
Hej hej!! Är helt ny här. Håller på med mitt tredje ivf försök. Fick tillbaks ett fyrcelligt embryo i fredags :) har dock blivit överstimulerad. Såg att någon fråga om menopur gav fler ägg. Detta ivf försöket fick jag menopur och innan har jag tagit gonal f. Och det blev skillnad, plocka 20 ägg detta äggplocket och förra med gonal f blev det 12 st.
Bruna flytningar idag, så förväntar mig inget jättetrevligt på testet imorgon bitti... :s
Maya, vad dom förklarat för mig så ska äggen vara mellan 18-24 mm för att kunna användas. Det är ju en ganska stor spann. På första kollen så hade jag bara några få som växt sig över 10 mm alla andra var små ochnästa gång var det super ojämt(nu vet jag ju inte hur stora dina var), började också bli jättefundersam men sen tog alla ett språng och växte fort. Luddigt att förklara men fick iaf ut 13 ägg som alla befruktades. Så det behöver inte vara kört! Och bättre få ut några få bra ägg än massa halvdåliga:) på mig ökade dom aldrig dosen eftersom mina blodvärden var för höga. Därför jag inte fick tillbaka något ägg utan får göra FET istället! Hur ser dina blodvärden ut? Håller tummarna!
Det blir äggplock på fredag iaf!! Dock har jag bara två ägg som är tillräckligt stora! Men läkaren tyckte de såg så fina ut samt att min slemhinna var fin så hon tyckte det var så synd att inte testa! Så det blir nog inget ägg till frysen utan hoppas bara ett litet fint embryo ska bildas! Förbrukar ju ändå inga poäng om det inte blir någon befruktning, så det känns ju bra.
Marisson: jag har aldrig lämnat något blodprov under stimuleringen! De har bara gjort ultraljud, femte idag på tio dagar!
Hej!
Får man vara med?
Jag är inne på fjärde försöket och går på CA. Någon mer?
För första gången kör jag på korta metoden och ska spruta Menopur så fort mensen kommit.
Första försöket sprutade jag Gonal-F och hade 18äggblåsor men av sämre kvalité och började sen med Menopur som jag sen kört hela vägen vilket har resulterat i 12-13 äggblåsor av bättre kvalité. Till mig sa de att man får mindre ägg av Menopur vilket jag oxå fått men bättre kvalité, blev gravid på första med Menopur men slutade dock i mf v 6 :(
Lycka till allihopa!
Negativt idag på RD 13, och de bruna flytningarna fortsätter :/ Det är nog bara att inse att mensen kommer när som helst...
Fick tråkigt besked idag. var ju på äp igår då de hittade 12 ägg. 5 av dem var tydligen omogna, men de övriga 7 såg bra ut. trots detta blev inget befruktat trots icsi:(. Hur gör man nu liksom?
Vi har aldrig fått bra resultat vid våra ivf:er och det blir sämre och sämre för var gång:(. Vi börjar nu på allvar fundera på äggdonation, spermadonation, embryoadoption/donation, vanlig adoption.
Kommer nu att vara frånvarande från familjeliv för att komma i fas igen.
Lycka till alla andra som håller på och kämpar, kämpa på!!!
Åh Moonstar, så tråkigt. Usch, vad ska man skriva? Stor kram iaf och lycka till med hur ni väljer att gå vidare.
Intetnytt: vad jobbigt. Det blir sån urladdning. Men det känns bättre igen om några dagar, och snart är du taggad på nytt försök. Förlåt men jag minns inte, hade ni i frysen eller hur var det?
Välkomna alla nya! Pco: när vi bytte till korta så blev sonen till, så det bådar gott!
Maya:stort grattis! Då håller vi tummarna på fredag. Och det kan ju mycket väl bli till frysen. Och kom ihåg, ett guldembryo räcker!
Åh Moonstar, så tråkigt. Usch, vad ska man skriva? Stor kram iaf och lycka till med hur ni väljer att gå vidare.
Intetnytt: vad jobbigt. Det blir sån urladdning. Men det känns bättre igen om några dagar, och snart är du taggad på nytt försök. Förlåt men jag minns inte, hade ni i frysen eller hur var det?
Välkomna alla nya! Pco: när vi bytte till korta så blev sonen till, så det bådar gott!
Maya:stort grattis! Då håller vi tummarna på fredag. Och det kan ju mycket väl bli till frysen. Och kom ihåg, ett guldembryo räcker!