Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

lilla juni 2014 tråden.

Jag fick ett likadant bett i bröstet häromveckan av vårt föl! så jäkla ont!!

Cassidy: Men shit va häftigt!! Stort grattis till två!!

Idag plussade min syster:) 6 veckor är det mellan våra graviditeter! Så himla kul! Vi började försöka samtidigt och jag plussade på första försöket.. 

• DevilsDaughter

Cassidy: Känner precis som du.. Det är verkligen hemskt att må såhär.. Är i v 10+1 idag och tänkte innan idag att om det skulle hända något med graviditeten (typ missfall), skulle man orka göra om det? Känner mig helt förstörd i kroppen..
    Försökte tänka igår att det är ju faktiskt inte jäääättelångt till juni. Det är jul snart och sen några månader av rusk och sen kommer ju våren och det brukar ju gå fort eftersom den är så efterlängtad.. Sen startade jag tv:n och där mellanpratade de mellan programmen och sa något i stil med att det är en evighet till sommaren och att det känns overkligt att det ens kommer att komma en sommar. TAck för den!! haha

• DevilsDaughter

Mår också dåligt av att må såhär dåligt.. Kan erkänna att jag inte är säker på att jag skulle palla försöka igen om det skulle skita sig nu.. Min man sa idag att han ångrar lite att jag blev gravid för att det är så jobbigt när jag mår så dåligt.. Vet inte om jag borde bli ledsen över det eller bara tycka synd om honom som får ta det tunga lasset nu med att ta hand om våra tre barn.. 

• DevilsDaughter

eniway: Jag skulle inte bry mig om att äta en nyttig frukost om du har lättare att få i dig en onyttigare.. Jag kan knappt äta alls och hade jag kunnat äta något onyttigt så hade jag definitivt gjort det hellre än att inte äta alls. 

• DevilsDaughter

Jag tycker också att allt sött är äckligt just nu.. det enda söta jag får i mig-som också är det enda jag får i mig är nyponsoppa. Dock är jag sugen på våfflor, funderar på om jag ska be min man göra det. Men är rädd att det bara är en "fantasi" att jag kan äta det och när de väl är gjorda så kommer jag inte ens vilja smaka..

• DevilsDaughter

har också finnar och dålig hy, dåligt hår också.. Så har jag inte haft under mina tidigare graviditeter.. 

Starkare symptom med tvillingar beror väl på att det är två moderkakor som producerar progesteron och hormoner,=mer progesteron och mer hormoner? 

• DevilsDaughter

Emandiella: Beror på var du gör KUB:en, en del som är riktigt duktiga kan se könet så tidigt, dock är det då inte 100% men närapå.. Jag gjorde KUB igår i v12+1 och fick reda på att vi väntar en flicka, 95% säkerhet. För övrigt gick KUBen väldigt bra och vi fick en risk på 1:16000- nånting..

• DevilsDaughter

eniway: Är man osäker på graviditeteslängden så tror jag att de flesta MVC gör ett VUL för att kolla det. Men vet man ungefär när man hade sista mensen så får man inget VUL här..

sunset: Aa, nu växer livmodern mkt! Jag känner min tydligt nu ovanför blygdbenet och ibland (särskilt på morgonen med fylld blåsa), så ser man att det är en bula under naveln..

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.