Håller med Emmadaniella!
Alltså jag mår så dåligt nu! Blir knäpp tror jag! Jag tror jag har klantat bort min SGI!! Jag sa ju upp mig från mitt ena jobb i december efter att ha jobbat heltid i mer än 6 månader.. Hade alltså bara kvar mitt extraknäckjobb. Jag anmälde mig direkt på arbetsförmedlingen för att skydda min SGI när jag slutade. Varje månad ska man ju då lämna in en aktivitetsrapport där man uppger alla jobb man har sökt mm för att visa att man är aktiv. Därefter ringer arbetsförmedlingen en gång i månaden för att följa upp.
I Januari ringde dem och allt var ok.
I februari trodde inte jag de ringde, men tydligen så gjorde dem det från hemligt nummer så jag hade inte svarat, trodde det va telefonförsäljare. Jag svarar aldrig från skyddat/hemligt nummer, har lite av telefonfobi:/..
Iaf så fick jag en kallelse hem för några dagar sedan där jag fick en telefontid (stod inget där om att jag missat samtal från dem), jag läste på kallelsen att det va den 14:e, stod såhär: 140304, kollade bara snabbt, så jäkla klantigt! 4:e va de ju, idag!
Så jag missade samtalet imorse! Tänkte att nu har den jäkla försäljaren ringt igen! Så jag bad min man ringa upp numret för att se vart man kom, efter några försök utan svar så kom han tillslut till arbetsförmedlingen! Fick panik och ringde upp numret och han som svarade sa då att de skickar information om att jag har uteblivit från inbokat möte till akassa/försäkringskassa! Jag fick iaf en ny tid den 13:e.
Nu vet ju jag inte alls vad detta får för följder!? Jag vet ju inte heller om de har skickat ut information om att de inte kunde få tag i mig i februari heller, för har de skickat ut TVÅ gånger att jag inte är anträffbar så lär det ju vara kört för min SGI!
Men är det bara denna gången så kanske jag kommer undan med en varning? Jag hade ingen avtalad telefontid i februari som jag hade nu i mars, utan de ringde "oanmält" då, vet inte om det har någon betydelse..
Känner mig så DUM nu och skäms verkligen för hur man kan vara så urbota dum! Jag har varit jättenoga med mina aktivitetsrapporter och sökt massor med jobb både på egen hand och genom arbetsförmedlingen! Alltså vad tror ni? Är det kört nu? Mår verkligen piss nu! Akassa har jag ingen så det är "bara" min SGI jag är orolig över..