jansson: Har också börjat få en del molande mensvärk nu, igår så kraftig att jag nästan blev lite orolig.. Men oftast är det ju lugnt, och mensvärk är helt normalt. Hur man vet om förlossningen är igång är väl om det gör ONT, och om det kommer som värkar som kommer och går och är täta och regelbundna. Jag får mkt sammandragningar/mensvärk om barnet rör sig mkt i magen..
Var på MVC idag för rutinkontroll, va 4 veckor sedan sist! De kollade inga värden sist förutom blodtryck och de kollade inget idag heller förutom blodtryck. Är det vanligt att de kollar sådant så sällan tros? Tänkte på tex blodsocker och järnvärde.. Vikt har de inte kollat alls. Tänkte att jag skulle sagt till idag om att jag ville kolla sådant, särskilt järnvärde, men de va försenade och verkade vilja göra allt snabbt så jag sa inget.
Hjärtljuden va iaf bra tror jag, hoppade mellan 130 och 170.. SF-måttet sa hon inte, och jag glömde fråga men jag såg kurvan och den har börjat plana ut nu och följde inte längre den översta kurvan som den gjort innan. Hon skulle känna hur bebisen låg men va osäker på vad som va huvudet, men hon trodde att det låg neråt, efter att först ha trott uppåt.. Så jag vet inte.. Misstänker dock att den fortfarande rör sig ganska mkt eftersom jag nästan är säker på att det är huvudet som jag brukar känna där uppe i magen medan hon nu trodde att det låg neråt och just nu känner jag inte det hårda runda där uppe i magen..