Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

lilla juni 2014 tråden.

Någon här som har förvärkar? Idag fick jag förvärkar, eller vet inte om man kan kalla det förvärkar direkt.. Jag har mensvärk i magen och i ryggen och ibland strålar det från magen ner i låren. Det kom först efter en timmes bilresa när jag satt i en stillastående bil, har hållt på sedan dess= några timmar. Nu vilar jag i soffan och det slutar inte? Fler som har det såhär och är det ok ? Vet att man brukar säga att om de gör ont är de inte ok annars brukar de va ok.. Men jag vet inte riktigt om detta gör ont? Det gör ju inte ont så att ja kvider eller att det påverkar min andning eller så, men det känns ju rejält alltså? Dock, drar inte magen alltid ihop sig, utan jag kan känna hur mensvärken stiger trots att magen ändå är mjuk? hur kommer det sig?
  • DevilsDaughter

jo, de kan de ju.. Första gången jag har mensvärk under denna graviditeten så tyckte det verkade konstigt att det kom bara sådär...

• DevilsDaughter

Vanlig spjälsäng kommer vi ha.. Funderar dock på om vi ska försöka hitta sådan som man kan sänka sidan på för att lättare kunna lägga ner barnet.. Dock vill jag inte lägga för mkt pengar och sådan lär ju vara ganska mkt dyrare.. 

• DevilsDaughter

Har ni de senaste dagarna (efter den ihållande mensvärken) haft tydliga/kraftiga förvärkar/sammandragningar varje dag. Extra mycket och kraftiga när jag ansträngt mig eller stressat.. Dock är jag inte orolig över det, nu när det kommer varje dag och sedan går över så antar jag att det är såhär det kommer vara nu framöver och att det är som det ska vara.. 
    Det pratas mkt om barnvagnar, vi kommer vänta med barnvagn till juni tror jag.. Vi brukar inte använda vagn så jättemkt och hinner bebisen komma innan vagnköpet så gör det inget.. Dock börjar jag redan nu fundera på bilbarnstol (babyskydd), någon som kollat på det ännu? Känner mig ganska kluven där då jag vill ha någon som är lätt eftersom jag kommer bära in och ut den ur skola och dagis varje dag typ.. Så det är ett stort krav, sedan vill jag ha med bas för att lätt kunna få med mig den.. Säker ska den ju vara också såklart men det är ju de flesta eftersom de måste genomgå vissa tester osv.. 

• DevilsDaughter

jansson: Usch ja, min bebis befinner sig där nere för jämnan.. Både mot min rumpa och livmodermunnen sparkar den och det är riktigt obehagligt!

• DevilsDaughter

sunset: Hade det likadant med första barnet.. det är inge kul.. Kan dock trösta dig med att när livmodern växer så växer ofta moderkakan med upp och hamnar på toppen av livmodern och då blir ju framsidan "fri" och du kan känna mer sparkar! 

• DevilsDaughter

Cassidy: Kan tänka mig att om du har moderkakorna i framvägg så täcker de nog ganska stor del av livmoderväggen och mkt av sparkarna dämpas. Dock kommer ju du antagligen tidigare än om det bara varit ett barn få känna när barnen vrider sig och vänder sig eftersom det är sämre med plats (särskilt lite längre fram) och då måste de ju utnyttja väggen liksom.. 

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.