Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

lilla juni 2014 tråden.

rebecca: Då har vi motsatta "problem", jag ser ut att ha gått upp mycket men vågen visar lite! Antagligen är det som du säger att du samlat på dig vatten och den vikten är ju sådan som försvinner "gratis" efter förlossningen sen:)

• DevilsDaughter

prindo: Ne, vi behöver nog inte det.. Men man är ändå rädd sen i slutändan att man ska ha missat nån punkt som tydligen va väsentlig.. Nog bäst att alltid dubbelkolla innan man gör något.. 

• DevilsDaughter

prindo: Det är ju jättebra! Tyvärr har jag bara pratat med dem per telefon med undantag från ett mail, men tror inte det mailet sa så mkt.. Ja, det är mkt att hålla reda på.. Tydligen så är det ju faktiskt så att skriver du inte in dig på AF samma dag du blir arbetslös så är SGI:n nollad sen.. 

• DevilsDaughter

Här är en till som inte tycker det är alls kul att vara gravid! detta är fjärde graviditeten så man börjar väl bli trött på det nu, hehe.. Skönt med vårväder, men jag vill gärna att det blir juni typ nu! Man vill ju så mkt när solen tittar fram och så orkar man typ ingenting. Jag planerar så mkt jag ska göra och så är jag helt slut efter några timmars jobb och lägger mig kl 8.. 

Någon mer som känner lite oro? Jag är aldrig orolig annars och tror inte på att något dåligt händer mig förren det väl gör det.. Men nu har jag börjat bli rädd att detta ska tas ifrån mig.. Allting känns så bra nu med graviditet, föräldraledighet, semester/ledighet hela familjen osv.. Är rädd att något ska hända med graviditeten och allt blir "förstört", alla drömmar och förhoppningar liksom.... Inte alls likt mig att tänka såhär och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det.. 

• DevilsDaughter

Då är det inte bara jag som känner så till och från då.. Dock som ni säger så känns det ju bra när man känner sparkarna för då vet man ju att det förhoppningsvis står rätt till än så länge iaf.

• DevilsDaughter

smålandsjänta: Funkar det med foglossning? Jag har en crosstrainer men där rör man ju bäckenet mkt, kanske skulle man införskaffa en motionscykel också då så man kan motionera lite ibland.. Man mår ju så mkt bättre när man kan röra sig lite.. Men med foglossning är det svårt.

• DevilsDaughter

Prindo.. typiskt.. försöker göra allt jag kan för att inte förvärra foglossningen så då införskaffar jag mig inte nån cykel då.. tack för svaret

• DevilsDaughter

Smålandsjänta: vad skönt! Himla bra om du kan fortsätta att hålla igång lte försiktigt hela graviditeten, läkningen för kroppen går ju så mycket fortare efteråt sen då! Promenader funkar för mig just nu, dock korta steg för foglossningen och inte snabbt eller långt, och så har jag ju jobb som måste göras i stallet varje dag, så lite rörelse blir det här också!

• DevilsDaughter

prindo: Usch, det låter skitjobbigt! Under tidigare graviditeter har jag varit gravid under vintern och då pga halkan fått kraftig foglossning antingen tidigt eller längre fram i graviditeten. Har liksom blivit att jag gått på halt underlag både mellan bilen och jobbet och till stallet varje dag. Denna vintern har varit så mild så det har inte varit så farligt, en enda dag var det riktigt mojsig snö på väg till jobbet och när jag gick i det så fick jag mkt ont av foglossningen efteråt, men annars har det varit ganska lugnt och hittills har jag lyckats hålla foglossningen på ganska bra nivå så att jag ändå kan fungera i vardagen, ta hand om hästarna utan problem osv.. Men man vet ju aldrig hur länge det håller i sig.. Är ju ganska ovanligt att foglossningen blir mildare än tidigare graviditeter tror jag. 

• DevilsDaughter

prindo: jaså? Jag trodde att det alltid blev värre ju längre man gick.. Men då vet man ju iaf att det inte behöver vara så och man kan hoppas iaf! Skönt att det är vår iaf, känns alltid som att tiden går fortare då!

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.