Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2013-11-27 08:47:19 följande:
    Ja det stämmer! Man får göra fvp, men om man först väljer KUB får man INTE göra fvp om risken är mindre än 1/200. Jag borde kanske också gå direkt till fvp men eftersom missfallsrisken är omkring 1 % så känns det ju onödigt om risken skulle vara otroligt liten...
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Fast fostervattensprover kan ju se andra saker som kub testet aldrig kan påvisa så är man orolig så tror jag säkert man kan få fvp.

Det jag har hört om man gör hål på hinnorna med en tunn kanyl är att det är större risk att du får missfall 1-2% och det INTE är något fel på barnet än att det är något fel på barnet även om det är väldigt få som får missfall. Men är man orolig ska man självklart testa så man får blir lugn.
    Sara84 skrev 2013-11-27 09:10:22 följande:

Hej på er alla!
    :)

Måste kolla om det är någon som har erfarenhet av tidigt VUL? I vilken vecka har ni gjort och vad kunde man se? Jag fick en tid den 19/12, då skulle jag precis gått in i vecka 9 men pga utomkvedshavandeskap i tidigare graviditet så fick jag nu också ett VUL en vecka innan, 12/12, i v8. Dock pratade sköterskan om att det kunde vara väldigt svårt att se något vid det första ultraljudet och att vi därför skulle få behålla den senare tiden. 

Vad har ni för erfarenheter?    

Jag gjorde vul i v 5. (4+1) då såg läkaren bara att äggstocken hade en gravidcysta. Så jag fick en ny tid 1,1/2 vecka senare och då var jag i v 7 (6+4) men läkaren trodde det bara var 5+4 men sa att det är för tidigt att beräkna. Men man såg en klump och ett stort hjärta som pickade.
    mamiama skrev 2013-11-28 09:45:10 följande:

Jag är jätteglad! Jag ska bli fembarnsmamma, liiite rädd oxå, men tack alla!!!

Gud va härligt! Att vara fembarnsmor är fantastiskt.

Är det en sluten fb grupp eller öppen? För man hittar den inte.

Min dotter var på RUL idag. Jag ska få en dotterson den 1:e maj!

MiaEnzi skrev 2013-12-01 09:10:55 följande:

Tyvärr fick jag missfall inatt smile4.gif så lämnar er nu. Lycka till alla

Åh va tråkigt.
    Blivandetrebarnsmor skrev 2013-12-03 18:21:27 följande:

Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Jag har klarat mig undan alkoholfrågan genom att jag kör, ingen frågade. Mitt problem kommer att vara den varma maten, fixar inte riktigt den så det får bli sill, lax och bröd. Stället vi ska på ha enormt fin ostbuffe som jag faktiskt hade tänkt äta av, är det verkligen hela världen om man gör det någon gång? Jag har ju lagt både rödvin och min tjejsnus på hyllan, det är jobbigt nog ;). Jag håller mig alltid till rekommendationerna i vanliga fall... Hur tänker ni? Bör tillägga att det är min tredje graviditet och är utrustad med lite sunt förnuft denna gången och inte lika nojig.

Du kan äta liten mängd brieost om du skippar de hårda kanterna utan enbart tar det mjuka inuti.
    Malinh skrev 2013-12-04 09:45:27 följande:

Cecam - jag låg med konstant migrän de första 4 månaderna med dottern.. Sen blev det lite bättre men huvudvärk varje dag så jag vart sjukskriven hela tiden ut. För vissa försvinner huvudvärk/migrän för vissa blir det värre.. Nu är jag i v 7 o har än så länge bara lite huvudvärk så jag hoppas det stannar så :)

Hoppas du mår bättre snart.. Fruktansvärt o inte få ta annat än alvedon! Drick kaffe om du kan eller ta koffeintablett o samband med alvedon!

Min bm rekommenderade Coca Cola alt kaffe så man får i sig koffein mot huvudvärken som jag fick under en av graviditeterna. Vet inte hur det är mot migrän.
    Hilmas Mamma skrev 2013-12-05 18:55:32 följande:

O vi får vänta ända till 23/12 på ul... Får inget vul den här gången... Ska på inskrivning 17/12.... Men det är ju faktiskt "bara" drygt 2 veckor kvar till RUL.... ????????
    Vilken vecka gör de RUL i ert landsting? Hos majoriteten är det i v18
    Hilmas Mamma skrev 2013-12-05 19:14:07 följande:

Näpp... Inget cub/nupp för vår del!!! Vägrar gå igenom det helvetet en gång till... Det är RUL....
    Fast RUL görs alltid i v 17-19 för då har de en mall de går efter för då är alla foster lika långa och man ser alla organen tydligt.
Svar på tråden Julibebis 2014