-
Foglossning är rent hormonellt så ja det jan vara foglossning. Helst om man gått igenom många graviditeter med foglossning.lillagreizn skrev 2013-11-16 22:20:19 följande:Kan det vara foglossning redan??
-
Man kan få kramp i livmodern pga att det växer. Jag har haft det några av mina förra graviditeter och nu får jag rejäl kramp när jag ska kissa. Alltid precis innan strålen ska komma hugger det till rejält. Så länge du inte blöder är det ingen fara även om det känns jobbigt. Vi håller tummarna för dig.Hilmas Mamma skrev 2013-11-16 22:35:15 följande:
Hade så otroligt ont i "tjejmagen" igår... Så pass att jag nästan åkte till sjukan.... Livrädd att nåt är galet med knyttet i magen!! Det började redan på förmiddagen på jobbet, men var inte så farligt då, mest som "vanlig" molvärk... Hämtade dottern på dagis efter lunch o åkte in till stan för att handla... Nör vi kom till stan blev det värre, men ändå inte så farligt. Däremot när jag sitter o kör hem på motorvägen får jag så ont i vågor liksom att det blir flimmrigt framför ögonen o jag börjar kolla efter p-fickor att stanna på!!! Dottern blir ledsen när hon får syn på mig... Hon såg nog att jag hade ont... Tog mig iaf hem o det kändes lite bättre... Lagade mat o medan jag står där o rör i grytorna blir det värre igen... Strax därpå kom sambon hem, tack o lov!!! La mig på soffan o där var jag resten av kvällen!! Det blev bättre o bättre hela tiden, men jag hade verkligen ont... Sambon ville att vi skulle åka till sjukan, men jag ville verkligen inte... Idag känner jag lite av det, men inte så farligt.... Usch o fy.... Bara liten håller sig kvar!!!!
-
Man ska väl ha inskrivningssamtalet i v 10-11 tror jag. Jag fick inskrivningstiden den 10/12. Och jag är i v 7+0 idag dvs v 8 sojagrädde borde vara i v 11-12 när inskrivningssamtalet är. Jag ska inte ta några fostervattensprover, kubtest eller dylikt.Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-18 07:10:17 följande:
I vilken vecka ringde ni MVC? Måste nog ta mig i kragen snart...
-
Gravid kalendern.Frida Andersson skrev 2013-11-18 08:26:52 följande:Vad heter den appen??
-
Är det någon mer än jag som går på fragminprofylax?
-
Får ni plats med barnvagnen inkl matkassar eller packning i de bilarna. Vi hade en crystlern en gång och jag upplevde de väldigt små. Hade man barnvagnen med fick det aldrig plats någon packning i bagaget eller matkassar och man ska ju absolut inte ha lösa föremål inne i bilen.Linizen82 skrev 2013-11-18 14:45:28 följande:
Haha ja min pappa hade en sån innan så vi visste det men sätena men vi har två barn idag och väntar vårt tredje. Stora tjejen är 8 år så bakre sätena är till henne och hennes kompisar med små rumpor som inte domnar:)
Idag har vi en rejäl minibuss (9 sitsig) där jag inte behöver fälla ihop barnvagnen och får ändå plats med grejer i bagagen. -
Vaknade kl 04:30 men fruktansvärd illamående. Lite primperan funkar bra. Äter jag så kommer det tyvärr upp. Någon mer som vaknar av illamående?
-
Alltså jag ska inte gå upp då utan vaknar av illamåendet akut!Enenina skrev 2013-11-19 07:27:39 följande:
Jag vaknar av illamående ibland. Det är ju värst på morgonen. Jag försöker att äta nått innan jag kliver upp ur sängen. Så har banan vid sängen så jag kan ta en eller två bitar. Men det är jobbigt och vakna så illamående för har ingen lust att äta nått då. -
Här är det precis likadant. Förra veckan fram tills igår har apelsinjuice funkat bra men nu är det katastrofalt. Jag har primperan mot illamående sedan innan och har 106 tabletter kvar. De hjälper en stund iaf.fia1 skrev 2013-11-19 16:56:34 följande:
jag får bara i mig bröd och yoghurt, varit så senaste 2 veckorna
Mår illa av allt, sambons andedräkt är alltid äcklig tex för man är så känslig haha, även nyborstat så tycker jag mkt tandkräm luktar konstigt
Öppna kylskåpet får mig att vilja spy också
Vill inte ha det såhär o sen att det är tråkigaste månaden på året hjälper inte
-
Syltlök funkar visst mot illamåendet. Tyvärr har jag bara 20 st kvar i burken.