Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Phlippan87 skrev 2014-01-11 22:24:48 följande:

Jag har inte haft någon sexlust på ungefär 4 år så det är frustrerande när man har och bara blir nobbad hela tiden.
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-11 21:59:17 följande:Min man har inte heller berättat men hans mamma gråter och tar det personligt när hennes barn skaffar barn. Hon känner sig nog kränkt. Just nu bryr jag mig inte. Det är hans grej att berätta för dom, inte jag.

Vår yngsta har pratat om bebis i magen sedan han var 1,1/2 år men jag ser likadan ut nu om magen som jag gjorde då. Han är 3 år och 8 månader nu

Jag vill kunna börja skriva något på fb och eftersom jag har nästan alla i hans närmaste släkt som vänner kan jag inte med att göra det innan han har berättat för dem. Men efter rul gör jag det oavsett
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Jag har sagt samma sak. Kan inte heller göra det på Facebook. Har iof inte svärmor där men min ingifta svägerska och min mans ena kusin och hennes pappa. Men varför han inte vill berätta är för att hon har varit negativ alla gånger. Även när min mans bror berättat om graviditet har hon tom gråtit och tyckte de gjorde fel.
    AAS10 skrev 2014-01-11 22:38:22 följande:

Tråkigt att erat sexliv inte riktigt vill funka. Här e de som vanligt kanske något mer. Skulle aldrig klara ett sexlöst förhållande även om de bara var en månads uppehåll så efter förlossningen ska bli en riktig prövning för oss då de aldrig gått så lång tid emellan gångerna under tre år

Jag har en sådan rolig gynekolog på MVC.

Hon är amerikanska och man tror ju att de är så pryda men herre jäkla va grov hon kan vara i munnen samt förklarar ingående hur man som kvinna kan tillfredsställa både sig själv och sin man utan att ha penetrerande sex. Förra gången fick jag inte ha sex på tre månader och jag varken orkade eller kunde heller. Men när jag mötte henne nu så frågade hon hur det hade gått.

Nu lever jag med kronisk värk och då ordinerade hon daglig orgasm. Då orgasm gör så att endorfiner utsöndras i kroppen och det är smärtstillande. Jag sa att vi kommer inte orka med att ha sex varje dag. Hon sa varför ska din man alltid vara med också log hon. Jag blir alltid generad av att gå till henne men man skrattar samtidigt väldigt mycket.
    Fiamedbarn skrev 2014-01-12 17:43:02 följande:
    Vi hälsade på svärföräldrarna igår och berättade vid maten och visade ultraljudsbilden. Det var inte vad vi väntat oss, de var mest tysta och sa inte ens grattis! Mycket märkligt. Undrar just vad de tänkte.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Alltså jag fattar inte det där?

Hur elak får man vara?

Mina svärföräldrar var här idag. De åker iväg på en långresa imorgon, min man berättade inte. De lovade att komma hem tills när vår dotter ska ha sitt barn den 1/5 och vi ska bli morföräldrar. Då är jag i 7 månaden. Ska bli kul och se deras reaktion då.
    Phlippan87 skrev 2014-01-13 09:17:13 följande:

Från inskrivningen 11/12 till 30/12 hade jag gått ner 5 kg, oops liksom smile5.gif

Ang. reaktioner: När vi väntade första barnet var vi 21 och 23, min mamma säger inte så mycket men säger grattis och håller sig alltid uppdaterad. Sambons pappa hade bara sagt "nej, nej, nej" och tyckte vi var alldeles för ung och framför allt att han var för ung för att bli farfar (kan tillägga att min mamma var 16 vid första 37 med mig, sambons föräldrar var 18 och 22 när han föddes så de har alla erfarenhet av att vara unga föräldrar). Vi hade dock varit sambo i 1,5 år när dottern föddes och så ung var jag ju inte... Sambons mamma behövde lite tid att vänja sig bara men har alltid varit glad för oss. Med andra reagerade svärfar ungefär som första så jag.är inte så sugen på att berätta för honom. Han var här igår men sambon sa inte ett pip...

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Varför är män så rädda för att berätta ett sådant stort glädjebesked att släkten ska expandera. Alla borde ju bli glada att släktträdet förgrenar sig istället för att ympas av år efter år.
    emsan83 skrev 2014-01-13 10:09:01 följande:

Tjejer hur har ni ställt er inför kub test??

Jag har inte gjort det på nått av barnen. Fem har fötts friska.
    MeAndBaby skrev 2014-01-15 08:59:22 följande:

Någon som upplevt de s k spökveckorna? Är i v 13 nu och känner mig lika ogravid som i v 3. Scary med andra ord. Det enda är den svullna magen när jag ätit. Kub-ul på måndag, kommer vara nervös likt förbannat.

Jag låg och funderade på det igår. Helst när förra graviditeten var ett enda stort kräk och illamåendeparty från dag ett då ägget antagligen fäste till bebisen var född. Då kände jag mig gravid 24/7 . Men igår kände jag att det sprattla till lite snabbt men sedan var det lugnt igen och tankarna maler på. Det känns ingenting förutom när jag har bh på mig och brösten spänner. Utan bh spänner de inte lika mycket.
    mussepigg skrev 2014-01-16 14:58:45 följande:

Har ni börjat med knipövningar än.? Hur ofta/många gör ni?

Varje dag året runt sedan jag var 14 år. Det är inget man ska sluta med någonsin.
    mussepigg skrev 2014-01-16 15:37:29 följande:

Det har du nog rätt i, men orgasmer är också väldigt bra träning ; p
    Ja och det kan man enkelt knipa sig till.
    Bettan1975 skrev 2014-01-16 17:31:17 följande:

Finns de någon mer som inte kan sova på nätterna ? Jag blir galen när jag inte kan sova mina små timmar som bara är tre timmar på en hel natt. Vet inte vart jag ska ta vägen nu ! Vad kan man göra ? Jag har svårta att sova annars med men inte så här kan man ta insomnings tablett ?

Man kan ta tavegyl (läkaren skriver ut det) samt magnesium och kalcium till natten som hjälper till med sömnen,
    Fiamedbarn skrev 2014-01-16 19:39:57 följande:
    Jag vill också få planerat snitt och är orolig över tiden efteråt. Vi är ganska nyinflyttade och har ingen som kan ställa upp som barnvakt. Dessutom har vi en son med funktionshinder som kräver extra passning. Som nysnittad ska man ju inte lyfta tungt (bebisen) den första tiden om jag förstått det rätt så jag vet inte riktigt hur det ska gå ihop. Kanske hade vår svärfar kunnat ställa upp men han fyller 70 år kring tiden för barnets födelse så jag kan tänka mig att de ska ordna stort kalas som de brukar. Hur syr man ihop det då?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Du får kontakta kommunen alt att läkaren på MVC skriver ett intyg till kommunen så du får hjälp den första månaden meddet äldre barnet. Annars har man ju rätt att ta dubbeldagar på föräldrapenningen.

Vår bebis är planerad till 3/7 i v 27. Min man tar semester från måndag i v26 och 5 veckor framåt sedan tar han sina 10 pappadagar då blir han hemma 7 veckor.

Jag ska iof inte ha snitt men har en kronisk nervsmärta i buken efter en galloperation och att jag hade proppar vid mina äggstocksvener som jag är livrädd för. Den smärtan är fruktansvärd och jag blir helt paralyserad när den ökar. Är extremt orolig för förlossningen och har inte sovit på två nätter pga ångest pga att min buksmärta har ökat lite. Igår hade jag tankar på abort fast jag aldrig skulle klara av att göra det och vi önskar så innerligt att få detta barn. Det är t.o.m planerat Jag vill verkligen ha barnet men när jag tänker på min nervsmärtor får jag fruktansvärd ångest. Tänk sedan när magen spänner ut och bebisen sparkar mot min nervsmärta. Jag får tänka positivt men när ångesten kommer kan man inte tänka klart och jag ska helst inte öka min medicinering mot smärtan.
Svar på tråden Julibebis 2014