Fiamedbarn skrev 2014-01-16 19:39:57 följande:
Jag vill också få planerat snitt och är orolig över tiden efteråt. Vi är ganska nyinflyttade och har ingen som kan ställa upp som barnvakt. Dessutom har vi en son med funktionshinder som kräver extra passning. Som nysnittad ska man ju inte lyfta tungt (bebisen) den första tiden om jag förstått det rätt så jag vet inte riktigt hur det ska gå ihop. Kanske hade vår svärfar kunnat ställa upp men han fyller 70 år kring tiden för barnets födelse så jag kan tänka mig att de ska ordna stort kalas som de brukar. Hur syr man ihop det då?
Luck is what happens when preparation meets opportunity
Du får kontakta kommunen alt att läkaren på MVC skriver ett intyg till kommunen så du får hjälp den första månaden meddet äldre barnet. Annars har man ju rätt att ta dubbeldagar på föräldrapenningen.
Vår bebis är planerad till 3/7 i v 27. Min man tar semester från måndag i v26 och 5 veckor framåt sedan tar han sina 10 pappadagar då blir han hemma 7 veckor.
Jag ska iof inte ha snitt men har en kronisk nervsmärta i buken efter en galloperation och att jag hade proppar vid mina äggstocksvener som jag är livrädd för. Den smärtan är fruktansvärd och jag blir helt paralyserad när den ökar. Är extremt orolig för förlossningen och har inte sovit på två nätter pga ångest pga att min buksmärta har ökat lite. Igår hade jag tankar på abort fast jag aldrig skulle klara av att göra det och vi önskar så innerligt att få detta barn. Det är t.o.m planerat Jag vill verkligen ha barnet men när jag tänker på min nervsmärtor får jag fruktansvärd ångest. Tänk sedan när magen spänner ut och bebisen sparkar mot min nervsmärta. Jag får tänka positivt men när ångesten kommer kan man inte tänka klart och jag ska helst inte öka min medicinering mot smärtan.