Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

dåligfantasi skrev 2014-01-07 10:14:37 följande:

Ok vad ni skriver haha.

Villa bara säga att vi fick en barnvagn av sambons mamma i julklapp. Lite tidigt kanske men vi struntade i det och valde en brio smile. Säljaren i butiken sa faktiskt rakt ut att Sing inte alls är bra. Bred bak och absolut inga stötdämpare. Har hört mycket dåligt om den. Så blev en smile istället och den rekommenderade hon då den är bättre. Och vi är nöjda hittills :)

Smile och sing är ju nästan samma vagn och har man lufthjul som smile har blir ju bättre gung. Jag har haft sulky och bytt till lufthjul och de har blivit bättre köregenskaper. Hade jag inte haft singen sedan tidigare hade jag köpt en smile. Men jag gillar inte att smile sittdel inte är ergonomisk som sings.

Man ska även äta magnicium och kalium för att motverka kramp i vaderna. Också sover man bättre.

Livmodern skrev 2014-01-07 21:36:00 följande:

Hejsan!
    Får jag hoppa in här?:) Jag har bf 2 juli med mitt 4:e barn, är i V. 16.  Har tre pojkar som är födda 04, 07 och 10.
    jag är 28 år.

Välkommen. Dagen innan mig och några till.
    Livmodern skrev 2014-01-07 22:49:08 följande:

Tack:)
    Har någon varit på ul än?

Jag var i vad jag trodde 10+1 men var visst i 10+4. Idag är jag i v 15 (14+4). Och är beräknad till 3/7. Jag går in i ny vecka på fredagar.
    Phlippan87 skrev 2014-01-08 05:40:59 följande:

Min lista över graviditetsbesvär bara växer. Med yngsta hade jag lite halsbränna och ett par veckor med foglossning, och med äldsta fick jag lite besvär med ischiasnerven. Hittills kan jag nu bocka av illamående, foglossning, restless leg syndrome, klåda och halsbränna. Verkar ju lovande detta

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Testa att äta magnesium och kalcium mot restlegs. Det sa min läkare på MVC samt att de även tar bort kramp som man kan få i vaderna i slutet på graviditeten.
    Belfen skrev 2014-01-08 16:09:56 följande:

Just lakrits ska man undvika som gravid. 
    Iaf max 50 gram om dagen enligt livsmedelsverkets rekommendationer (vilket är mindre än en Djungelvrålspåse) :)

Vad händer annars? Jag har ätit lakrits varje dag i två av mina graviditeter och inget har hänt öht.

Jag fick pollen och pälsdjursallergi när jag var i tredje månaden med vårt tredje barn. Innan har jag bara reagerat på citrus emellanåt. När jag är gravid kan jag dricka och äta allt med citrus i men den andra allergin hjälper det inte emot. Vi har riktig gran inne och jag måste äta tavegyl för att överleva. Vi har sagt tre jular i rad att vi måste köpa plastgran men det blir aldrig av. Men värst är vid midsommar.

Oj va många som byter dag på fredagar nu!

yoshimi skrev 2014-01-11 10:27:13 följande:

Jag tänker föda vaginalt!

Hade en bra förlossning med sonen, vattnet gick 03, värkstart vid 06, inne på förlossningen öppen 5 cm klockan 8:30.

Sonen kom 14:29, dock med klocka för att han hade stort huvud och låg lite fel.

Lagom snabb och bra förlossning på det stora hela. :)

Vi har har knappt 10 min till närmsta förlossning men jag vill ev åka till Varberg istället och det tar ca 40 min,

Detta för att jag kommer föda mitt i semestertider och tidigare somrar har det varit väldigt rörigt på förlossningarna i Gbg.

Då kanske vi träffas på Varberg. Beror ju när vi får
    Phlippan87 skrev 2014-01-11 20:42:38 följande:

Inte att han inte vill, han är dock inte typen som är ivrig att berätta utan tycker det kan vänta. "de har ju sett resultatet från tidigare så de vet att det blir bra" var dagens kommentar smile5.gif
    AAS10 skrev 2014-01-11 16:29:00 följande:Min son har frågat mig väldigt ofta det senaste om det finns en bebis i min mage, vi har ju velat vänta så långt det bara går då väntan ska bli mindre för honom (han är 5) och självklart sedan risken för missfall osv. Är ju 14+0 idag och idag hintade han det igen, och frågade om det var säkert att det inte fanns en bebis i magen. 

så nu har jag och sambon bestämt oss. vi ska berätta men hur berättar man???

När vi var i USA med sambons chef så umgicks vi mycket med hans gravida fru och vår äldsta sa "X har en bebis i sin mage! Det har inte du mamma" så jag sa bara "joho!" och dottern bara glodde smile5.gif hittills inget tjat om när osv utan hon tar det lugnt och bra. yngsta har jag sagt att mamma har en bebis i magen men hon tror inte på mig smile5.gif
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Min man har inte heller berättat men hans mamma gråter och tar det personligt när hennes barn skaffar barn. Hon känner sig nog kränkt. Just nu bryr jag mig inte. Det är hans grej att berätta för dom, inte jag.

Vår yngsta har pratat om bebis i magen sedan han var 1,1/2 år men jag ser likadan ut nu om magen som jag gjorde då. Han är 3 år och 8 månader nu
Svar på tråden Julibebis 2014