Phlippan87 skrev 2014-01-11 20:42:38 följande:
Inte att han inte vill, han är dock inte typen som är ivrig att berätta utan tycker det kan vänta. "de har ju sett resultatet från tidigare så de vet att det blir bra" var dagens kommentar
AAS10 skrev 2014-01-11 16:29:00 följande:Min son har frågat mig väldigt ofta det senaste om det finns en bebis i min mage, vi har ju velat vänta så långt det bara går då väntan ska bli mindre för honom (han är 5) och självklart sedan risken för missfall osv. Är ju 14+0 idag och idag hintade han det igen, och frågade om det var säkert att det inte fanns en bebis i magen.
så nu har jag och sambon bestämt oss. vi ska berätta men hur berättar man???
När vi var i USA med sambons chef så umgicks vi mycket med hans gravida fru och vår äldsta sa "X har en bebis i sin mage! Det har inte du mamma" så jag sa bara "joho!" och dottern bara glodde
hittills inget tjat om när osv utan hon tar det lugnt och bra. yngsta har jag sagt att mamma har en bebis i magen men hon tror inte på mig
WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
Min man har inte heller berättat men hans mamma gråter och tar det personligt när hennes barn skaffar barn. Hon känner sig nog kränkt. Just nu bryr jag mig inte. Det är hans grej att berätta för dom, inte jag.
Vår yngsta har pratat om bebis i magen sedan han var 1,1/2 år men jag ser likadan ut nu om magen som jag gjorde då. Han är 3 år och 8 månader nu