Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Bettanspettan skrev 2013-12-10 22:16:45 följande:

Jag sjunger i ett coverband och ikväll har vi repat igen. Men idag när jag kom hem fick jag sammandragningar! Tror jag iaf. Det känns väldigt tidigt men vet ju att dom kan komma tidigare för omföderskor. Kan inte beskrivas på nåt annat sätt, magen blev stenhård och krampade . Tänkte att det kanske var för att jag använder ju magmusklerna intensivt när jag sjunger?

Man ja. Känna av ligamenten mycket tidigare vid en andra, tredje, fjärde graviditet.
    gubbenhilfe skrev 2013-12-11 16:13:29 följande:

Herregud! Jag fick jobbet! Börjar i mitten av februari. Jag är så glad att jag nästan spricker. Villkoren är mycket bättre än på mitt nuvarande jobb och dessutom höjde jag min lön med 17,6% och det känns ju jäkligt bra nu när man ska vara genom med FP.

Grattis!
    EmSaH skrev 2013-12-13 20:48:39 följande:
    Jag tror inte heller det, men något är det som känns. Haha
    Ligamenten som drar

Jag får inte gå över 90kg för då måste de höja fragminet. Idag väger jag 82kg och har ju 28 veckor kvar. Jag hoppas jag inte går upp och min bm har sagt att det gör inget om jag håller vikten. Jag vägde 84 kg när jag gick in på förlossningsrunmet med min siste och hade då kräkts hela graviditeten. Sedan låg jag på sjukhus i 8 veckor och gick ner till 62kg men gick sedan upp igen pga medicineringen jag går på. Så nu håller jag tummarna på att jag slipper gå upp.

Blivandetrebarnsmor skrev 2013-12-14 23:03:50 följande:

Jag har redan gått upp ett par kilo. Egentligen hade jag 3 kg övervikt innan jag blev gravid som jag ville ha bort. Nu är det väl vara att tänka på CAD man stoppar i sig och ta tag i det till sommaren. Beach 2014 kan man ju glömma :)

Jag fick mitt fjärde barn i juni och när jag var höggravid tyckte jag inte magen var så brun men när hon väl var född och magen drog ihop sig såg jag nästan svart ut på magen.
    Enenina skrev 2013-12-16 21:28:11 följande:

Nu förstår jag det med att känna sig som en tonåring igen. 3-4 st finnar som stadgat sig i mitt ansikte.måste bara fråga om det är Någon här som känner att ni blir torr i munnen och halsen av tandkräm?jag gillar inte att borsta tänderna nu pga det och då får jag kväljningar, och jag klarar inte lukten av skinka eller bacon. Supertrött nu så nu är det sova som gäller. Har i alla fall klarat mej utan postafen nu i 3 dar. Men börjat få jobbig migrän istället och ont i kroppen. Någon som känner igen sig? Var i alla fall skönt att skriva av mej lite

Huvudvärk har jag fått och en enorm törst.
    Malinh skrev 2013-12-16 22:21:42 följande:

Huvudvärk här med :( men tusen ggr värre förra gången så jag är rätt nöjd ändå

Undra om det hör ihop med nästäppan?
    Dimisi skrev 2013-12-17 17:37:40 följande:

Jag var hos bm idag, första besöket. Blev lite fundersam över mina låga värden... Blodtryck: 97/59 och järn 107. Är i vecka 10. Järnvärdet brukar ju sjunka rejält lite längre fram, så det känns inte alls bra att det ligger så lågt redan. Jag äter apotekets vitaminer för gravid/ammande. Där finns det ju extra järn. Dessutom dricker jag Blutsaft sedan två månader tillbaka. 

Jag får nog börja med riktiga järntabletter redan. Åt Niferex de tidigare graviditeterna, men blir så hård i magen av dem. Vill inte... smile4.gif

Du kanske behöver transfusion. Egentligen borde din bm tagit ett järndepåvärde
    Malinh skrev 2013-12-17 22:29:01 följande:

Någon mer som har trög mage? Jag ser seriöst ut o va i 5e månaden på kvällarna o mina tarmar rör sig så man nästan skulle kunna tro att det var bebis.. Gasig (ursäkta) men kan liksom inte göra nr 2 särskilt ofta.

Det är hormonerna som saktar ner tarmrörelserna
    Frida Andersson skrev 2013-12-18 17:02:52 följande:

Ni r fler som redan fått hört eller sett eran lilla därinne, jag fick inte ul förens 24 februari så om nått skulle bli fel därinne kanske man inte ser det förens då... nu känns det ju ännu mera som en evighet tills man verkligen får veta om allt är precis som det ska eller inte

Jag fick se min den 10:e december. Blev flyttad från 7/7 till 4/7 och RUL blir 5/2-14 då ska jag vara i v 18+5
Svar på tråden Julibebis 2014