Julibebis 2014
Fick höra nu att magnesium har en rogivande effekt.
Fick höra nu att magnesium har en rogivande effekt.
Precis kommit från husläkaren med domen "akut bihåleinflammation". Fick recept på kortisonnässpray och en sjukskrivning på minst en vecka... Har ju redan vart hemma en vecka och är jag hemma hela nästa vecka är jag inte på jobbet på 3 veckor. För vi åker till fjällen vecka 5.
Min chef som redan är irriterad över att jag vabbat och vart sjuk mycket under hösten.. Grattis!
Skönt att så många har bra erfarenheter av snitt. Hoppas jag också får det! Efter min vaginala förlossning åt full dos av alvedon och Ipren i 3 veckor.. Jag räknar med att ha väldigt ont efter snittet men hoppas att det är hanterbart. Är det någon som vet om dom skär av magmusklerna eller om dom delar på musklerna och tar ut barnet? Om ni förstår hur jag menar..
Jag har massor av grejer och kläder kvar från våra fem äldre barn. Jag har alltid sparat det. Baby björn babysitter från 1995 som faktiskt kostar lika mycket idag som då. Babygunga köpte vi 2010 till femte barnet och det var det bästa köpet. Och då köpte vi även en brio sing som vi har kvar eftersom det är 7 år mellan fyran och femman så hade jag sålt vagnen däremellan.
Känner jag mig själv rätt kommer det bli mycket nytt! Vi har en uppsjö av kläder och andra saker man kan behöva har vi oxå. Men sonen kommer fortsätta vara minst lika bortskämd, gillar att ge dom det lilla extra och älskar att köpa speciella leksaker och lite dyrare kläder. Vill absolut inte att sonen ska ha på sig samma sak som alla andra på förskolan, i våran stan verkar folk inte fatta att det finns annat än lindex och kappahl.
Fick en hel låda av svärmor igår med kläder som hon lagt undan efter deras söner....massa typiskt 90 tals kläder men hittade massa fint ändå som jag lagt i garderoben och tvättar upp den dagen jag är höggravid och uttråkad ;) var massa turkost, blått, grönt, vitt också :) i jätte fint skick var alltihopa med så de är kul att ha :) vi kommer ta reda på könet på rul 13 februari, tycker det nästan gör hela graviditeten att kunna köpa mer åt det könet än dessa tråkiga könsneutrala kläder...
Måste bara fråga. Är det någon som fått så mycket flytningar så det blir massor när man reser sig upp från liggandes till sittandes alt sittandes till stående? Kändes som om man läcker kiss ibland fast det inte är det.