• AAS10

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-02-07 18:19:17 följande:

Precis som du beskriver har jag med upplevt det. Akut snitt med första sen planerat med andra och kommer bli det nu med. Vill inte föda vaginalt hade en skräckupplevelse med första som slutade med ett snitt vilket jag är så lycklig för.
    Skönt att du fick planerat med andra. nu har du ju väl inget annat val kan jag tänka mig heller???

Läser man min FL joural ser den inte hemskt ut utan det är det psykiska som är fruktansvärda.  så bara det där med att veta att man nu behöver "övertala" någon att ge mig ett dyrt snitt känns ju bara BLÄ var ju lixom inte något medicinskt förrutom att barnet låg helt tokigt och typ ingen smärtlindring tog öppnade mig inget, eller bemötandet var helt vedervärdigt från läkare men det står inget om bemötandet som är det jobbiga..... 
  • AAS10

Min kompis hade sing hon tyckte den va kanon men va för bred. Hon kom knappt ut genom vissa dörrar. Vill ha något liknande dock

lollisen skrev 2014-02-08 19:14:43 följande:
    Någon av er som haft/har en sån där vagn (typ brio sing?) som man kan fästa själva babyskyddet i, så att man slipper släpa runt på den, samt att man bara klickar fast den i bilen också.? Vi har funderat på nåt sånt, vet hur jag slet med det förra gången, att bära runt på babyskyddet då man skulle nånstans, med en grym foglossning även efter förlossning var det jobbigt. Vad tror/tycker ni andra om denna typ av barnvagn? Erfarenheter? Jag tyckte själv att de var skitfula då jag såg dom rulla runt när sonen var bebis, nu ser jag dom som otroligt praktiska.

• AAS10

Vecka 19 idag och i morgon är det dax för rul. Ska bli så spännande men ändå läskigt med tanke på om nått e fel.

• AAS10
    gubbenhilfe skrev 2014-02-09 10:03:05 följande:
    Åh vad spännande! Det kommer säkert att gå jättebra.
    Det gör det säkert, men man nojar sig ändå, hoppas liten vill skylta med vad det är för kön, jag och en kompis kallar den för göran idag, men blir de en tjej så får den heta Astrid till den har fått ett riktigt namn..... 

så vem vet, vad det blir....
  • AAS10
    lillagreizn skrev 2014-02-09 12:32:56 följande:
    Måste väl vara fler än jag som känt sparka, tänkte ligger ju i mitten? Kände första igår Glad
    Jag känner nästan varje dag, idag har jag känt flera gånger, så mysigt. 
  • AAS10
    klarlack skrev 2014-02-09 17:20:30 följande:
    Det är lustigt det där med moderkakan fram eller bak tycker jag. Alla verkar ha sån stenkoll men detta är min 3e graviditet och har inte fått reda på det en enda gång. Frågade sist men det är ingen som dom säger här utan att man frågar. Hur vet dom det? Känns det eller ser man det på UL? Haha bra koll jag har.
    hade inte frågat om jag var på UL, men dom sa det på KUB, dom kollar alltid hur moderkakan ligger varför vet jag inte. 
  • AAS10
    MiniV skrev 2014-02-10 08:53:15 följande:
    Jag vet ingenting om min moderkaka, men i eftermiddag kanske jag gör det, för idag är det dags för RUL! :D
    samma här =) lycka till i dag =)
  • AAS10

Nu e de snart dax o dra på rul dock en 40min resväg men ändå..... snart! !!

• AAS10

På väg hem från rul. Hade samma bm som kuben helt underbar.... allt såg ut som de skulle o bf blev inte ändrat denna gången heller så 11/7 blev de beräknat. Om de blir en kille eller tjej får tiden utvisa då luten inte ville visa det.

• AAS10

om en timma ska man hämta sonen på dagis för hans sista bvc besök, med spruta, sambon har mutat med att han ska få lite godis om han tar den då han är panikrädd.... ser inte riktigt fram emot det här besöket...

Svar på tråden Julibebis 2014