• AAS10

Julibebis 2014

Jag behöver ett råd. Jag har jobbat ett månad på mitt nya jobb och är gravid i vecka 8 går bara på ett vik o dom lyste en fast anställd vilket jag troligtvis får så min fråga är borde jag berätta för min chef att jag faktiskt är gravid? Så får hon faktiskt välja om hon verkligen vill anställa mig. Fair play med andra ord. Jag har en fast tjänst i annan kommun och trilla tillbaka till. Ansökningstiden på fasta tjänsten gick ut igår

• AAS10
    Fiamedbarn skrev 2013-11-28 11:55:07 följande:
    AAs10 Men faktum är att många diskriminerar gravida fast man inte får. Och eftersom du är så tidigt i graviditeten kan ju fortfarande allt hända. Och de får faktiskt inte fråga om man planerar barn!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Jo jag vet ju de men den här arbetagivaren har faktiskt kämpat för o få mig med lön o väntan för att kunna anställa mig o jag har tjänstledighet från annat jobb som jag trivs på så får jag deyta inte är livet lixom inte slut.... skutsvårt iallafall
    LovisaC skrev 2013-11-28 11:45:12 följande:
    Jag hade berättar. Fair play, som sagt. Hon kommer att uppskatta din ärlighet och på så vis förhoppningsvis förstå att du ändå är värd att satsa på. Dock finns det rövhål överallt...

Känner också så... åh va svårt får nog prata med henne idag
  • AAS10
    gubbenhilfe skrev 2013-11-28 12:58:58 följande:
    Om det är så att hon har kämpat för att få dig så känns det ju som en graviditet inte skulle vara något problem. Jag hade berättat. Och som jag sa tidigare är det så att du inte får jobbet för att du är gravid så är det ändå inte en arbetsgivare man vill ha.

Pratade med henne o hon svarade i den här kommunen får man vara gravid så skrattade hon och blev jätteglad. Hon sa oxå att de verkar som jag kommer få tjänsten är en med lasföreträde som dock dsökt annat jobb oxå. Så verkar inte gett någon negativ effekt. Hon hade dessutom sett att jag inte riktigt hade mått bra vilket detta gav svar på.
  • AAS10
    loppanojag skrev 2013-11-28 18:13:40 följande:
    Lägg till mig som vän så lägger jag till dig :)zannah Ljungström

Lägger till dig heter sofia....
  • AAS10
    Pluttan skrev 2013-11-30 16:28:58 följande:
    Ursäkta att jag är lite otrevlig. Men nu när jag gick in i vecka 9..Shit vad flytningarna har ökat..:P Nån som upplevt samma. Vet att det är normalt. Men icke trevligt..
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡

Usch då sånt är verkligen inte skoj jag hade så mellan vecka 3-7 nu e de normalt tack o lov
  • AAS10

Halloj! 
    Jag är alltid trött som ett as, men mina hormoner är totalt ur balans, jag blir vedervärdigt arg för ingenting. Idag har jag gått runt sur som ett bi, kanske inte helt obefogat men ändå... 

Jag vill bli mitt glada ja igen....

• AAS10

Kommer ni ihåg att jag rådfrågat om jag skulle berätta för min nya chef om min grav då jag sökte en fast tjänst. Hon ringde ikväll då hon inte fick tag i mig på jobbet idag om att jag fick tjänsten så från o med måndag e jag fastanställd. Så nu e frågan när jag ska säga upp min gamla tjänst..... fundeear i feb/mars så jag verkligen e helt aäker att jag gjort rätt

• AAS10
    Skenhede skrev 2013-12-08 14:52:37 följande:
    Och skulle någon vilja vara med i facebookgruppen så är det bara att hojta till. Vi är just nu 6st som delar våra tankar där :)

De finns nog två grupper då för de e fler i dwn jag e med i tror jag
  • AAS10
    Frida Andersson skrev 2013-12-14 11:29:40 följande:
    har ni gått upp något än??

Jag har gått upp ca 2 kg är i vecka 10+0. Förra graviditeten gick jag upp 13kg så hoppas de inte blir mer iallafall
Svar på tråden Julibebis 2014