Julibebis 2014
AngelandDevil skrev 2014-01-07 10:26:18 följande:
Vad tråkigt att höra om era tuffa amningserfarenheter. Vill bara säga att om man gärna vill amma fastän det inte gick bra första gången ska man inte låta ens tidigare erfarenheter göra en missmodig. Bara för att det inte gick första gången betyder det inte att det inte går nästa gång! ? Om man vill amma såklart. Har ni funderat på att gå amningskurs? Finns gratis på de flesta ställen i Sverige och det är guld värt att gå på! Gick själv med första barnet. :) Man kan gå in och hitta info på www.amninghjalpen.se om man är intresserad eller pm:a mig för den delen. Själv vill jag definitivt amma bebisen när den kommer. Jag ammar fortfarande sonen också och om han vill fortsätta genom hela graviditeten så vill jag tandemamma (amma båda barnen samtidigt). :)Jag hade problem med min amning efter tre månader då fick jag ett nässpray som fick mjölken o komma igång inför varje amning jag skulle göra. Den räddade mig totalt. Kan vara bra o veta att nått sånt finns. Var dock rät dyr o gick åt..... men ammade i tio månader