• AAS10

Julibebis 2014

Din sambo kanske lixom släppt alla spärrar och fortfarande är förvånad att ni lyckades? det kanske inte gått in och han är rädd att det faktiskt kan gå åt skogen, men inte vill berätta för dig hur han känner. Alla män reagerar olika, och glädjen kanske kommer senare. Dom förstår inte riktigt hur det är och ständigt må skit, men jag vet hur det är med en sådan man som du och TRZ berättar om, mitt ex var sådant, fast han brydde sig verkligen inte om någonting, tråkigt nog, han började väl intressera sig för barnet vid 1 års ålder och sen sonen var 3,5 så har han gått tillbaka och lådsas typ som han inte finns (Känns det som)

Min sambo som jag har idag, vet hur dåligt jag mår, men han frågar inte så ofta hur dagen är, dels för  han redan vet svaret och dels för att ingen av oss mår bättre och höra att dagen varit skit. Han kanske inte googlar och läser på om veckor, men har tyckt UL varit väldigt viktigt. Han pratar om föräldraledigt med barnet osv, men han tar inte mig på magen speciellt eller liknande, men jag tror faktiskt inte han riktigt förstår vad det är som händer där inne. och inte förns det verkligen syns att barnet sparkar eller han får känna det på riktigt kommer han förstå att det verkligen är någon där inne.
    Man får inte glömma att dom står utanför vad som händer och vi känner allt osv. och vi som mått sämre, har gjort att våra gubbar fått slava mer hemma, Min sambo kämpar på, ser hur han önskar att jag gjorde mer hemma, (kämpar på som bara den och det är bättre nu) men han accepterar läget just nu och vet att det kommer bli bättre.
  • AAS10

Var på vct idag vid inskrivningen hade jag 105/60 v.16 va blodtrycket 120/60 och nu i v. 21 80/? Känns jävligt surt jag som trodde de gick åt rätt håll ska ta nytt blodtryck på måndag plus prover och sen läkarbesök sent i veckan för aty bestämma om sjukskrivning

• AAS10
    gubbenhilfe skrev 2014-02-23 22:57:43 följande:
    Vill så gärna boka in en resa till värmen i höst men är lite osäker på hur jobbigt det är att resa med en liten baby. Är det någon av er som har testat?

Hade nog hoppat de där. Bara o få ut ett pass kan va jobbigt då barnet måste va vaket osv. O tänk ersättningar om de behövs i utlandet osv nä jag e för feg faktiskt
  • AAS10
    gubbenhilfe skrev 2014-02-23 23:19:12 följande:
    Men ersättning kan man ju ta med sig om det är så att man behöver. Det finns ju i pulverform så det behöver inte ta så stor plats och de hotel jag har kikat på är lägenhetshotell och då är det ju inga problem att koka upp vatten. Är ruggigt sugen måste jag erkänna. Känner att det kommer ju inte bli mycket till semester i sommar och tycker lite synd om sonen som är van vid att vi hittar på mycket under semesterveckorna.

Tänk lite på om ni bestämmer er för en höst semester att boka så barnet e några månader då man inte vdt hur de e med barnet förns de e ute samt attdu bör lärt känna det först. Känner dock igen mig med de där med andra barners sommar. Tänkte själv att campa i sverige. Jag avskyr de men e en önskam han vill. O liseberg lär de självklart bli samt bad i massor...lugna aktiviteter med mig men tar med någon med mer energi så han verkligen får njuta fullt utoch göra sånt jag kanske inte kommer klara av..... sedan vet jag att mamma planerar något inför sommaren istället för leksaker när han fyller.
  • AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-02-26 12:46:06 följande:
    Får man inte... ååå vill ju

Den får inte plats på en bild utan då ser man bara delar av den
  • AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-02-26 19:07:03 följande:
    Ni som blivit snittade förut fick ni oxå som vi eget rum?

Jag fick eget rum de första två nätterna.
  • AAS10
    Smum10 skrev 2014-02-27 20:13:50 följande:
    Vår ville inte heller visa sig :) men jag har på känn att det är en pojk

Ville inte min heller men troe de e en pojkw
  • AAS10

Jaha... 30min kvar så e man inte längre 28.... dock känns de fortfarande som jag e 23....

• AAS10

Tack för alla grattis igår. En fråga jag e sjukskriven 50% och börjar jobba de på måndag dock hsr jag blivit sjuk vad händer då? Kan juinte jobba. Behöver ja intyg från första dan?

• AAS10
    ewooo skrev 2014-03-01 12:09:51 följande:
    Gå till vårdcentralen så får dom sjukskriva dig. Så fick ja göra nu i veckan då ja fått feber och halsfluss.

Hmm låter ju skitjobbigt... dom e ju så tvära på de bygget.... kanske likabra o gå o jobba o hoppas man mår ok på måndag e ändå en dag o en natt kvar
  • AAS10
    Fiamedbarn skrev 2014-03-01 18:34:56 följande:
    Fast första veckan behöver man väl inget sjukintyg?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Det är första dagen efter två månaders sjukskrivning så vet ej hur de funkar
  • AAS10

Känner igen de där med att inte vilja berätta. Vecka 19 berättade i för sonen o i samma ögonblick gick de från att vara hemlighet till offentlighet. Frågar nån så svarar jag me jag o sambon valde att inte skrika ut de på facebook för det är våran sak. Dessutom e de vissa som maler om är ska ni skafda barn osv. Så nä det får vara tyst där troligtvis till bebis väljer och komma ut. Dom man träffar vet ju ändå om de =de viktigaste

• AAS10

Upp o hoppa dags o jobba lite.... ska bli så skönt dock e jag förkyld vilket känns skit men chefen får väl skicka hem mig om hon tycker de e för illa

• AAS10
    MiniV skrev 2014-03-03 06:07:48 följande:
    Haha, jag ska tillbaka till jobbet efter sportlov, känner mig måttligt road just nu... Men det blir nog alldeles utmärkt - försöker att inte tänka på kaoset som väntar! :P

Sportlovet e inte de redan slut??? tänk på att kaos e skoj när de e löst ;) jag tänkte på hur fan jag ska få på mina arbetskläder lär få gå o hämta ut nya.....
  • AAS10
    trz skrev 2014-03-04 19:08:08 följande:
    Ja det var ju ett bra pris, skiljer inte många hundra från det vi tog.. Men nu är det ju varken rea på dom och jag har ingen kod.. Så det sket sig ju ändå.. jag som var så himla glad.
    Det var 10% häromdagen och i februari var det 15% så frågan är om du inte ska ha lite is i magen och vänta
  • AAS10
    mrshb skrev 2014-03-06 12:39:42 följande:
    Får ni mycket hjälp av era föräldrar när det kommmer till kläder och saker till era barn?

Nej det tror jag inte, det är ju vi som skaffat barnet så då får vi stå för kostnader.  Har aldrig bett om något till min son och kommer aldrig heller och göra.

Är dock glada om dom kommer med lite nybakat som mamma gjorde när sonen kom, hon hade också med sig matlådor. Det var värt GULD!!!! de viktiga är att dom finns för oss och är glada för vår skull

• AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-03-09 17:49:23 följande:
    En fråga till er som vart sjukskrivna förut. Min sjukskrivning går ut på söndag den 16/3 ska man gå och träffa läkaren redan på fredag eller ska sjukskrivningen gå ut först och att jag ska vänta till måndagen den 17/3 innan jag går till läkaren? Aldrig vart sjukskriven så har ingen aning

Frågar du vct säger dom måndag me testa o ring på torsdagen så du får på fredag. Jag fick senaste gånge komma fre när intyget gick ut en söndag. Ligg på o var bestämd bara.....
  • AAS10
    Frida Andersson skrev 2014-03-09 18:53:47 följande:

Okej är ju rädd att förlängningen isf inte hamnar direkt inpå. Ska testa ringa torsdag och hoppas få tid fred el mån
    De ska den göra, därför ring torsdagen så har du tur får du en tid på fredagen, och säger dom att det inte går, så måste dom skriva tillbaka dig. Jobbar du tex. helgen måste du självklart säga det så du kan få ut ett nytt.
  • AAS10

Jag kommer lämna er här på familjeliv, pga att jag behöver värna om min privata identitet. Kommer fortfarande finnas kvar i gruppen på facebook kommer nog säkert kika in o läsa här nån gång ibland. lycka till alla ni som inte har Facebook! !!

Svar på tråden Julibebis 2014