Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

fantasifull skrev 2013-12-05 18:46:56 följande:
    13:e december får en annan vänta till... På sonens 4års dag. Ul och läkarbesök av olika anledningar ... Sjukt långt kvar. Grattis till alla det gått bra för!!:)

O vi får vänta ända till 23/12 på ul... Får inget vul den här gången... Ska på inskrivning 17/12.... Men det är ju faktiskt "bara" drygt 2 veckor kvar till RUL.... 😱😋
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-05 19:03:59 följande:
    Vilken vecka gör de RUL i ert landsting? Hos majoriteten är det i v18

Så var det för 2,5 år sen hör oxå... Men nu går jag privat (gjorde jag då oxå men då hade de inget eget RUL utan jag fick gå till ViN då o göra det) o då blir det i vecka 12-13 ca.... De kör RUL samtidigt med cub/nupp om man nu vill göra det!! 😊
  • Hilmas Mamma
    Fiamedbarn skrev 2013-12-05 19:05:00 följande:
    Kanske är det KUB-UL:et hon menar?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Näpp... Inget cub/nupp för vår del!!! Vägrar gå igenom det helvetet en gång till... Det är RUL....
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-05 19:17:19 följande:
    Fast RUL görs alltid i v 17-19 för då har de en mall de går efter för då är alla foster lika långa och man ser alla organen tydligt.

Enligt min bm så ska jag göra RUL 23/12 o då är jag i vecka 12.... Mer än så vet jag inte... Kan ju vara så att hon i stressen sagt fel, jag tyckte oxå att set lät tidigt... Men jag ska hur som göra ett ul då!
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-05 19:37:26 följande:
    Hilmas mamma när är du beräknad enligt sista mens? Jag är beräknad 7/7 och går in i v 13 (12+0) den 23:e

Enligt sista mens är jag oxå beräknad 7/7 är i v 10 (9+2 idag). Min sista mens första dag var 1/10... Så den 23/12 kommer jag vara i v 12 (11+6), går in i vecka 13 (12+0) på julafton....
  • Hilmas Mamma
    Pluttan skrev 2013-12-05 19:32:42 följande:
    Nu tycker jag allt mina bröst börjat ömma mindre. Gick in i vecka 10+0 idag. Ni som är där omkring hur upplever ni ömheten i brösten nu ? Usch man är skitnojjig. Tänkte bara att brösten SKA va ömma heeela tiden. Har vul först den 12:e. Skitdrygt att vänta.
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡

Mina bröst har oxå slutat att ömma nästan helt.... Skönt iofs!! Men jag har ju en massa andra symptom istället...
  • Hilmas Mamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-05 21:27:05 följande:
    Oj! Vi är beräknade samma dag men räknar olika. Va konstigt. Jag använder mig av gravid app

Enligt uträknaren här på fl blir mitt Bf 7/7, o enligt clearblue 8/7.... Enligt min bm oxå 7/7 bara nör vi pratade på telefon! 😊
  • Hilmas Mamma
    Malinh skrev 2013-12-05 22:17:59 följande:
    Mina bröst ömmar inte heller, o har inte gjort alls denna gång :/ bör jag oroa mig?

Tror jag inte du behöver !! En del känner inget i brösten, en del har jätte ont hela graviditeten!! Förra gången hade jag små ömma bröst hela vägen till efter förlossningen!!
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2013-12-07 10:37:29 följande:
    I dag berättade vi för vår son att han förhoppningsvis ska bli storebror till sommaren. Han blev gladare än vad vi räknat med. Det var till och med ok om det var en flicka.

Vad härligt!! Vår tvååring vet att det finns en "biiis" i mammas mage, men hon förstår nog inte innebörden riktigt!! Men hon älskar bebisar, så vi hoppas det kommer bli en glad storasyster till sommaren!! 😊
  • Hilmas Mamma
    gubbenhilfe skrev 2013-12-08 09:05:20 följande:
    Min lille kille på fem är så himla fin och förståndig. Som ni kanske minns så har vi haft en hel del problem med tidigare graviditeter och det vet ju vår son medveten om. Igår när vi skulle berätta för hans farmor och farfar så sa han att mamma har en liten bäbis i sin mage och den här gången får vi hoppas att den vill komma ut.

Åååh så gulligt!! Vi får verkligen hoppas att den lilla vill komma ut den hör gången på rätt sätt så att storebror får pussa o krama på sitt småsyskon!! O mamma o pappa oxå så klart!! ❤️❤️
Svar på tråden Julibebis 2014