-
Vad skönt att du tagit ett beslut! Och att du ändå inte vill jobba kvar. Men trist att de inte vill förlänga pga graviditet, det tror jag egentligen att du skulle kunna anmäla till diskrimineringsombudsmannen.mmod skrev 2014-01-30 17:18:38 följande:Berätta för chefen idag, hon blev glad för min skull :) hon sa att med tanke på min frånvaro kommer hon inte kunna förlänga mig men det värsta är att jag är inte ledsen för det, jag trivs inte för fem öre på det stället. Det är så fruktansvärt och idag blev jag anklagad av min ena kollega för det ena och andra och det sprids rykten som pesten på det stället så när hon sa jag inte får förlängt blev jag snarare lycklig och glad ?! Helt sjukt men då ser man ju vilket ställe det är! Chefen skulle rekommendera mig till bemannings enheten istället och jag är glad för det :)
-
Kan det vara gallbesvär? Graviditetsklåda är rätt vanligt och förekommer ofta under fötterna. Här var lite intressant läsning http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/?contentId=139050trz skrev 2014-02-01 17:02:16 följande:Det känns som att jag är svullen under fötterna, det sticker lite som när en kroppsdel precis ska somna. Kliar och så. Och så känns det som att det sitter fast något under strumpan, som en liten knöl under foten när jag går.. Och den förflyttar sig och byter fot.. Har även kliat massor på benen sista dagarna, speciellt när jag blir lite kall. Funderar på om det är någon form av graviditetsklåda av något slag eller om jag fått typ skabb eller nåt. Inga utslag dock. Vad tror ni?
Även på 1177 står det en del http://www.1177.se/Kronoberg/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Graviditetsklada/ -
Vad gäller tillskott så kan både för mycket järn och A-vitamintillskott vara farligt för fostret.
-
Men a-vitamin finns i multivitamintabletter så man ska vara noga med att inte överskrida RDI om man tar flera. Vad gäller järntillskott så kissar man inte bara ut det heller, utan man ska inte ta mer tillskott än man behöver. Det senare är rätt nytt för mig. Jag blev rekommenderad att ta niferex varannan dag men ville inte snåla utan ta varje för säkerhets skull, senare har jag förstått att vad gäller järn så är det inte heller bra att få för mycket.Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-02 12:12:28 följande:A-vitamin behöver vi inte äta extra och järn bara om hb blivit för lågt.
Som någon skrev att järnvärdet blivit lågt har inte med hb att göra utan att järndepån i kroppen blivit för lågt. Så hb och järnvärde är två olika saker. Då hb mäter de röda blodkropparna i blodet och järnvärdet är hur depån i kroppen ser ut. Är järndepån låg kan man behöva injektion med järn alt blodtransfusion. -
Jag har till min stora lycka stannat på tre kilo plus! Gick upp dom i rask takt och har bävat inför fortsättningen av graviditeten. Förra gången gick jag bara upp 6 kg! Och jag åt en del, jag minns att jag tyckte det var som att ha en binnikemask i magen
Men jag är SÅ trött, undrar om jag är undermedicinerad med levaxin, för jag har sovit massor och lite till på dan och har ändå svårt att orka shoppa (det brukar ju inte vara nåt problem annars!). Och jag har ont i ryggen och ont i fötterna. Men så är jag ju också lite överviktig...tvivlar på att jag orkar med mina promenader som förr men jag måste försöka. Har inte promenerad sen moderkaksprovet för två veckor sen så nu måste jag komma igång igen!
-
Att killar ska vara så irriterande logiska jämt! ;-09gubbenhilfe skrev 2014-02-03 16:55:30 följande:Vi har haft tre UL redan så jag kör på. Men jag väntar lite med kläder till efter RUL då jag förhoppningsvis får veta vad det är för sort. Jag vill så gärna köpa en massa klänningar men av någon konstig anledning tycker min man att det är dumt att göra det innan man vet att det verkligen är en liten tjej... Så jag får snällt vänta.
-
Jag har en jättestor mage och det är så jobbigt att försöka dölja den istället för att ha tajta fina kläder så man kan känna sig stolt över sin kropp och graviditet! Det är full klädpanik varje morgon!
Hade hoppats på att alla provsvar skulle bli klara denna vecka 3v efter moderkaksprovet vilket sagts. Den fullständiga kromosomanalysen väntas bli klar i dagarna, men den riktade screeningen har misslyckats och det kräver ytterligare 3v innan man eventuellt har ett svar. För den kan också misslyckas. Tydligen är det en komplicerad analys. Vilket betyder att jag kanske inte kommer får något svar alls! Och får jag ett svar så är det precis runt v 20-21 när abortgränsen är!
Jag blev helt modfälld idag. När jag fick beskedet stod jag återigen och tittade på bebiskläder på KappAhl men jag tappade helt lusten. Jag vill inte ta ut för mycket in förskott innan jag vet hur det blir. Och det kanske jag inte får veta alls...
Så jag sitter här besviken och ledsen och har försökt bli gladare på en kebabtallrik och lite choklad. Men det lyckades inte.
-
Jag kan förtydliga att det är efter provsvaren jag tänkt gå ut med graviditeten. Och jag kan omöjligt vänta 3v till då jag är ofantligt stor redan nu!
-
Jag fick också kalla fötter dagarna innan Men utan KUB visste jag inte hur risken såg ut och jag hade ju verkligen bestämt mig för fosterdiagnostik så jag gick dit på förnuftmässig basis, inte känslomässigtrz skrev 2014-02-05 22:43:21 följande:
Förstår din känsla! Skulle gjort fvp idag men vågade inte och avbokade.. Annars skulle vi gått ut med den efter svaren vi fick därifrån.. Nu väntar vi istället till efter rul.. Och jag vet inte alls längre hur jag ska kunna dölja det när jag är så stor som jag är.. Längtar tills man kan framhäva magen istället!
Då är det fritt fram att berätta nu? När och hur ska ni göra det?
Här vet ju släkt och vänner redan, den stora bomben är ju att berätta på jobbet. Men där vet också några redan, bla chefen.
Hoppas nu provsvaren som kommer i veckan ser bra ut, då får jag lov att pusta ut lite. För det kanske är just så mycket vi får veta. -
Välkommen! Jag har BF 27:e juli och RUL 25 februari.Mamma05081214 skrev 2014-02-07 07:32:55 följande:Hej! Hoppar in här om det är ok Bf 24 juli med fjärde barnet. Rul 19 feb längtar som bara den
Jag går in i vecka 17 idag!! Yey