Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2014-02-28 16:17:38 följande:
    Det kan nog stämma. Fast jag har alltid gillat KappAhls babykläder jättemycket men aldrig köpt några.

Jag köpte lite kläder på Polarn igår som jag tänkte vi skulle ha när vi åker hem från BB. Tyvärr har de ju inte fått in sommarkläderna än så jag får ge mig lite till tåls ett tag till.
    Åh, kan du inte lägga upp bilder!!?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    mahana skrev 2014-02-28 17:02:39 följande:
    Nuuu har vi ÄNTLIGEN varit på UL!!  Känns som jag väntat i åratal men idag var det dags.    En alldeles välskapt bebis som låg med moderkaka i framvägg, vilket jag redan var rätt säker på själv, då rörelserna kändes så annorlunda mot när jag väntade sonen.   Nu verkar det som att det blir en liten TJEJ :D     Fick BF flyttat från 26 juli till 4e aug,    men ska tillbaka igen om 2 veckor för att mäta igen, för de ville vara helt säkra.    Är bara så himla glad att allt såg bra ut.... någon mer som gjort UL idag??
    Grattis till tjejen!! Det är många som har moderkakan i framvägg, är det kanske det vanligaste? Tråkigt i alla fall eftersom jag knappt känner några fosterrörelser. Det är inte så lätt att förstå att det verkligen blir barn då tycker jag...
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-02-28 18:16:46 följande:
    Gört! Jag väntar otåligt på att sommarkläderna ska börja säljas. De jag köpte igår var rätt tunna så de ska nog fungera men det mesta som finns just nu hat långa ärmar och är lite tjockare än vad jag vill ha.
    Fint och enkelt Vilket storlek tror du bebisen har? Jag har inte köpt något i 50 men har lite kvar efter Lukas...i värsta fall är ju bebisen för stor för 50 redan när den föds tänker jag.
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-02-28 19:01:28 följande:

Såg att du har en Lukas =) Det vill flickorna att vår lilla pojke ska heta!
    Det tycker jag dom gör rätt i Det märkliga är att jag tyckte att vi kom på namnet helt på egen hand, vi hörde inte om några andra barn som hette Lukas. Men 2009 var det Sveriges vanligaste namn!! Som Willie Crafoord sa, vi gillar samma annorlunda saker
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-02-28 19:31:20 följande:

När barnen sa det namnet så tyckte vi direkt om det... så fint å passar till flickornas namn
    Vad heter flickorna?
  • Fiamedbarn
    ewooo skrev 2014-03-01 12:09:51 följande:

Gå till vårdcentralen så får dom sjukskriva dig.
    Så fick ja göra nu i veckan då ja fått feber och halsfluss.
    Fast första veckan behöver man väl inget sjukintyg?
  • Fiamedbarn
    Bibbo skrev 2014-03-01 21:47:20 följande:
    I onsdags var vi in på RUL och hade en otroligt livlig liten krabat där inne. Vi fick bara en bra bild då den rörde sig hela tiden :) Så roligt att se, den greppade fötterna med händerna & levde loppan! Har moderkakan bakomliggande.
    Allt såg jättebra ut & vi behåll datumet vi fick på kub , 23juli :) Vi tog ej reda på kön.
    Är inne i v.20 så om några dagar har jag gått halva tiden , känns helt sjukt!
    Efter rul gick vi ut med det på fb (familj & nära vänner visste givetvis innan) och känns så konstigt att stå i kön på ica & prata öppet om det :)
    Vad härligt att höra! Då har vi samma BF
  • Fiamedbarn
    Passion skrev 2014-03-02 16:07:14 följande:
    Fick hem brev från min BM i fredags om en föräldragrupp som ska hållas vid tre tillfällen nu här framöver, med start nu på måndag, men tiden (14-16) är inte direkt optimalt - speciellt för sambon som jobbar dagtid. >.<

Nån annan här som går /ska gå på föräldrargrupp?
    Är det vanligt att man börjar med föräldragrupper mitt i graviditeten?
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-03-02 17:00:41 följande:
    När jag fick sonen så gick vi på typ en föräldrautbildningen och sen fick vi inbjudan till föräldragrupp efter han var född.
    Jag insisterade på att komma tidigt med i en föräldrautbildning/grupp under första graviditeten eftersom jag höll på att flytta. Trots detta fick jag inbjudan till första mötet samma dag som vattnet gick. Blev SÅ besviken! Det är ju möjligt jag föder för tidigt denna gång också så jag ser bara fördelar i att träffas tidigt. Men du bodde väl i Växjö förra graviditeten också? När började föräldrautbildningen då?
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-03-02 17:12:31 följande:
    Stämmer att jag bodde i Växjö då med. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg när den startade men på den sista träffen så kom en tjej in och visade upp sin bäbis så den måste varit ganska sent i graviditeten.

Jag var inte med i någon föräldragrupp förra gången och tänker nog inte vara det den här gången heller. Föräldrautbildningen erbjuds väll bara till förstföderskor men oavsett så har jag inte för avsikt att gå på den i alla fall.
    Jag vet nog inte vad jag skulle ha utbildningsdelen till, men jag skulle gärna träffa lite andra blivande mammor och knyta nya kontakter! Bara det att dom flesta är typ 20 år yngre  
Svar på tråden Julibebis 2014