Inlägg från: Hilmas Mamma |Visa alla inlägg
  • Hilmas Mamma

Julibebis 2014

Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-17 15:22:42 följande:
    Loke heter min äldste! ;) vi har alltid haft namnen klara långt innan bf, ett pojknamn och ett flicknamn. Nummer 2 blev en Grimm och nu står d mellan Vide och Idunn. Men det måste vara nya namn till varje barn. :)

Jag älskar fornnordiska namn!! Min sambo är inte lika förtjust!! 😋 sen vill jag ha ovanliga, men inte konstiga namn... O så måste dom vara svenska... Inget Melvin, cassandra o sånt... Iofs fina namn det oxå, men Näää... Jag vill ha gamla svenska namn på mina barn!! 😊 tramsigt, jag vet, men sån är jag!! Jag själv heter Malin, sambon Henrik.. Så vi har super vanliga namn... Då är det extra kul att ge sina barn lite annorlunda, men inte "konstiga" namn... Vi får väl se vad det bli... Brukar få min vilja fram i såna här lägen!!! 😋
  • Hilmas Mamma
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-17 16:14:03 följande:
    Vårt hus heter Valhall och jag och min sambo har alltid haft en förkärlek till det fornnordiska! Men oj vad många ggr jag har fått stå och förklara mina val av namn! Någon tyckte att jag var förfärlig och kunde förvänta mig problem eftersom jag döpt min äldste efter bråkstaken Loke. Ja vad ska man säga liksom?!

Hahaha!! Ja!!! Men så knasiga folk är!! 😊 jag har läst o kollat på mycket om just de fornnordiska gudarna genom livet!! ÄLSKAR DET verkligen! Mest som saga då förstås! 😉 Så underbart att få bo i ett hus som heter Valhall!! Snacka om "himmelriket"!!! ❤️ De flesta fornnordiska namn, även de namnen som inte är en Gud, är väldigt fina!!
  • Hilmas Mamma
    Lyrasmamma skrev 2013-11-17 16:47:50 följande:
    Vår dotters namn var spikat långt innan hon ens var påtänkt. Så vi kommer ha sjukt svårt att komma på ett till tjejnamn då dotterns namn är det absolut vackraste namn både jag och min man vet. Vi hade inga andra förslag alls. Så det blir lite svårare den här gången om det blir en tjej till.

Jag hade oxå bestämt långt innan vi ens börjat prata om att skaffa barn vad min framtida dotter skulle heta!! 😊 Hör var det ju HILMA som var det vackraste!! ❤️ Vad heter er dotter då?
  • Hilmas Mamma

Nån som kan lägga till min ålder på BF-listan?? Jag har bara iPad just nu o det blir ju så rörigt om jag ska lägga till min ålder.... Jag är 34 år! 😊

• Hilmas Mamma
    Lyrasmamma skrev 2013-11-17 19:12:19 följande:
    Hon heter Lyra :) Hilma är ett väldigt fint namn!

Ja det var ett väldigt fint namn det oxå!! ❤️
  • Hilmas Mamma
    Nimah skrev 2013-11-17 19:17:03 följande:
    Jag rotade fram mina mammabyxor idag. Är så sjukt svullen om magen och mår illa när byxorna sitter åt. Förstår inte hur jag ska kunna dölja det här. Det går verkligen inte att dra in den heller!

prussiluskans skrev 2013-11-17 19:23:27 följande:
    Ja vilken mage :) såhär ser jag ut v 7+3

Skönt att fler än jag ser ut så där!!! 😋 Nu är ju jag riktigt kraftig sen innan (ja tom tjock faktiskt 😋) men nu är det omöjligt att ens försöka dra in magen hela dagarna!! Det syns ju ändå liksom.... Men eftersom jag är tjock sen innan så reagerar nog inte folk lika på mig som på er!! Ska försöka mig på en bild sen så ni får se min mage oxå!! 😊
  • Hilmas Mamma

Jahopp... Det här är min "lilla" mage i vecka 7 (6+4)..... Dålig bild, svårt att ta på sig själv med iPaden.... Me no. gör den liiiite väl stor för att vara endast i v 7??? Hur ska detta sluta??? 😋

• Hilmas Mamma

Var försvann bilden då??? Kan ju inte iPaden än.... Nån som vet hur man gör? Den vägrar hämta bilden jag nyss tig o lägga i här... 😱

• Hilmas Mamma

Blev idag uppringd av min bm. Vårt RUL blir redan 23/12 istället för 30/12!! 😊 Inskrivning 17/12... Jag frågade oxå om det var normalt att vara så stor som jag är redan i vecka 8, o det var fullkomligt normalt!! De flesta omföderskor blir stora snabbare än en förstföderska!! 😊 Är så sjukt trött, är hungrig konstans, men kan inte äta... Kräks inte men mår illa typ hela tiden o det hjälper ju inte att jag har världens hosta oxå... Men hoppas att det snart går över!!

Svar på tråden Julibebis 2014