Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

SannaM skrev 2013-11-11 05:32:16 följande:

Alltså jag hade ju precis sådär och det enda som funkade var att sitta blickstilla i soffan, upprätt. Har du också illamående som stegrar under dagen? Fy fan, minns med fasa. Så nej, har inga tips. Undvek stark och fet mat gjorde jag, åt ingefära, skorpor, försökte att äta mindre än vanligt. Men just att ta det lugnt iaf (svårt med en unge...). Jag hade såna där Seaband på mig också, akupressurgrejer. Vet inte om det funkade, men kändes bättre att ha dem än att skippa dem
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-11 09:29:14 följande:

Är det halsbränna/ surt i magen eller regelrätt illamående?? Jag hade extrem halsbränna som fick mig att må illa o kräkas från v 5 ända fram till samma dag som förlossningen med dottern... Min räddning var Novalucol!!! Finns receptfritt på Apoteket o vi gravida kan ta dom utan att bebis far illa!! 😊 Nu har det börjat lite smått igen så jag har bunkrat upp med Novalucol här hemma, i handväskan, jackan, bilen, jobbet, ja, typ överallt där jag kan befinna mig!! 😊
    Jo anna skrev 2013-11-11 10:43:53 följande:
    Citronvatten hjälper lite för mej iaf. Clementiner och sura saker. Ingefära ska hjälpa också, har inte provat själv.

SannaM:
    Har inge illamående när jag vaknar, men det börjar ofta efter ca 16 och varar enda till jag ska sova, just när man ska lägga sig äre som värst, sprang upp ett flertal gånger från sängen inatt för att jag trodde jag skulle kräkas, mådde så illa att jag inte kunde somna före klockan 02.00 inatt :/ Tur jag jobbar eftermiddag idag. 

Hilmas mamma
    Det är regelrätt illamående, känns som att jag måste kräkas hela tiden men jag kräks inte :/ Känns nästan som att det hade varit bättre och kräkas så illamåendet försvinner. Hade jag inte vägt så lite hade jag tamefan tryckt fingrarna i halsen så man får sova Rynkar på näsan

Jo anna: 
    Tack för tipsen ska pröva Glad 
  • lillagreizn

Fy fan vad arg jag är, ringde till gyn för att boka in en ny tid då jag inte kunde komma i tisdags pga jag och sonen var sjuk. Anledningen till att jag sökte är att jag har haft huggande smärtor i magen/äggstockarna/livmodern i över ett halvår eller sen jag fick utomkvedshavandeskap. 

Var dock tvungen att berätta att jag blivit gravid och att jag inte haft smärtor dom två senaste veckorna, men att jag ändå är orolig för att någonting är fel, då man inte ska ha smärtor i över ett halvår och att jag är rädd för att det kan vara någon infektion.  Till svar fick jag att hon inte tyckte jag behövde en ny tid då jag inte haft besvär dom två senaste veckorna och att jag istället skulle återkomma om jag fick tillbaka besvären. Jag förklarade min oro ändå och att jag tycker man borde kolla om man kan se vad som orsakat smärtorna ett halvår. Jag fick bråka mig fram till en tid och sedan säger hon kommer du inte på torsdag så får du 300 kronor i böter! 

Fy fan vilket bemötande, tror hon på allvar att jag söker hjälp för att jag vill att nån ska vara och gräva i mitt underliv för skojskull. Man söker ju hjälp för att man är rädd att nått inte är som det ska!  Hoppas inte kvinnan är där på torsdag för då ska jag fråga henne hur man kan bemöta nån på det sättet, då hon var fruktansvärt snäsig och det jag skrivit nu är bara en del av det Rynkar på näsan

• lillagreizn
    SannaM skrev 2013-11-11 19:45:49 följande:
    Fy sjutton vilket bemötande!! Inte direkt så man vill ha det när man är orolig och mår dåligt... Kan du skicka iväg ett mail någonstans och berätta om din upplevelse så att de vet hur du känner? Inte okej att bli behandlad så,.
    Ska prata med sköterskan som tog i mot samtalet på torsdag om att hennes sätt att bemöta människor inte är okej någonstans. 
  • lillagreizn
    Bebisfabriken skrev 2013-11-12 19:49:48 följande:
    Pemlarsson. Jag och min sambo har gjort inseminering. Då får man göra rutin VUL i v7. Hade en minimal blödning förra veckan. Men då såg allt bra ut. Men tydligen har den slutat växa i vecka 4-5
    Beklagar Hjärta
  • lillagreizn

Tycker det känns så jävla tungt och jobba när man är så trött, att sedan alltid vara på topp och le även fast man mår illa och bara vill kräkas är inge roligt! Sedan har jag så jävla ont i ryggen och våra hårda sjukhus golv och tunga lyft gör inte saken bättre! Rynkar på näsan

• lillagreizn
    Surrih skrev 2013-11-13 06:20:29 följande:
    Lillagreizn de låter ju jätte jobbigt kan du inte sjukskriva dig? Eller gå ner i tid? Vilken vecka är du i? :) till er andra som har det jobbigt nu stor kram! Jag mår rätt bra än så länge med är ff undrande vilken vecka jag eg är i! Haha.
    Nja sjukskriva mig för graviditeten i ett så här tidigt skede känns inte aktuellt då jag inte tänkt berätta till chefen att jag är gravid ännu, är bara i v.6  och gå ner i tid går inte då vi redan är för lite personal på våran avdelning! Hoppas dock på att börja må bättre snart, illamåendet går juh att stå ut med, men värken i kroppen.
    Får hålla ut till jul iaf, då har jag föräldraledigt en längre tid Glad
  • lillagreizn
    Hanni88 skrev 2013-11-13 23:59:10 följande:
    Någon här som blivit extra känsliga? Jag gråter för ingenting och skäller ut sambon för minsta lilla... Kan tex gråta mig till sömns för att jag vet att min lilla dotter ska till dagis nästa dag, och att jag då kommer sakna henne... Vill ju bara känna mig glad <3
    Gråter till småsaker på tv, typ bolibompa, krävs bara att en liten snigel typ hittar hem och gråter typ så fort sonen klappar händerna åt sig själv när han lär sig nya saker. Detta är inte jag :P
  • lillagreizn
    LovisaC skrev 2013-11-14 06:36:52 följande:
    Jag lämnar er nu. Lycka till allihop! :)
    Tråkigt att höra. 
  • lillagreizn

Hoj snart dags att fara på gyn, något jag hatar att göra men något jag verkligen måste :/ 
    Få se om dom kan komma på orsaken till mina smärtor  och sedan är det ju ett plus om dom kan se att jag är gravid  och att allt ser rätt ut.  

• lillagreizn
    Patricia4 skrev 2013-11-14 09:07:46 följande:
    Hej tjejer
    Är på 6+3 och fick en ljusrosa flytning imorse. Lite molvärk och sen ingenting mer. Är sjukt orolig!! Vill bara grina :(
    Haft ljusrosa flytningar i 2 veckor nu till och från. Så länge det inte kommer fläckar av färskt blod i storlek med en 5 krona tror jag inte du behöver oroa dig. Kan även tillägga att när jag väntade sonen så blödde jag som att jag mer eller mindre hade vanlig mens i början av graviditeten och att jag sedan hade mycket rosa flytningar och mindre blödningar hela graviditeten. 
Svar på tråden Julibebis 2014