Julibebis 2014
Alltså jag hade ju precis sådär och det enda som funkade var att sitta blickstilla i soffan, upprätt. Har du också illamående som stegrar under dagen? Fy fan, minns med fasa. Så nej, har inga tips. Undvek stark och fet mat gjorde jag, åt ingefära, skorpor, försökte att äta mindre än vanligt. Men just att ta det lugnt iaf (svårt med en unge...). Jag hade såna där Seaband på mig också, akupressurgrejer. Vet inte om det funkade, men kändes bättre att ha dem än att skippa dem
Är det halsbränna/ surt i magen eller regelrätt illamående?? Jag hade extrem halsbränna som fick mig att må illa o kräkas från v 5 ända fram till samma dag som förlossningen med dottern... Min räddning var Novalucol!!! Finns receptfritt på Apoteket o vi gravida kan ta dom utan att bebis far illa!! 😊 Nu har det börjat lite smått igen så jag har bunkrat upp med Novalucol här hemma, i handväskan, jackan, bilen, jobbet, ja, typ överallt där jag kan befinna mig!! 😊
Har inge illamående när jag vaknar, men det börjar ofta efter ca 16 och varar enda till jag ska sova, just när man ska lägga sig äre som värst, sprang upp ett flertal gånger från sängen inatt för att jag trodde jag skulle kräkas, mådde så illa att jag inte kunde somna före klockan 02.00 inatt :/ Tur jag jobbar eftermiddag idag.
Hilmas mamma
Det är regelrätt illamående, känns som att jag måste kräkas hela tiden men jag kräks inte :/ Känns nästan som att det hade varit bättre och kräkas så illamåendet försvinner. Hade jag inte vägt så lite hade jag tamefan tryckt fingrarna i halsen så man får sova
Jo anna:
Tack för tipsen ska pröva