trz skrev 2014-03-29 16:16:51 följande:
Utan bedövning? Är du galen?! Haha det första jag sa när jag kom in på förlossningen var "ge mig allt ni har. Och lite till. Förutom sterila kvaddlar, för på familjeliv säger dom att det gör ont".
När jag någonstans under dom tre timmar jag krystade grep tag i sköterskan och tvingade henne att ge en pudensblockad eller vad sjutton det heter. Huvudet skulle precis komma ut, och då skulle dom in med något vid sidan av bebis huvud. Aoutch vilken smärta! Förstoppad sen tre veckor var jag också. Det gjorde inte förlossningen lättare
kul att man kan titta tillbaka på det och skratta nu iallafall. Trots att jag är livrädd för att gå igenom det igen. Mannen säger att det var det värsta han vart med om i hela sitt liv, och han har vart med om en del :P
Grejjen var den att jag ångrade mig direkt. Från 1cm. Men fick ingen hjälp. Och värkarna gick i ett utan paus så jag kunde inte meddela mig med omvärlden. Men ingen BM försökte hjälpa mig vilket var fruktansvärt. Och lustgasen hjälpte inte.
Så nej, hade jag vetat om hur smärtan var hade jag hellre drogat mig med allt! Urskiljningslöst
Ja för mig är det det värsta jag varit med om. Tyvärr.