Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Llimen skrev 2014-04-30 17:16:57 följande:
    Instämmer i klagokören. Har legat däckad i lunginflammation i två veckor, men har nu varit tillbaka på jobbet tre dagar då antibiotikan är slut. Fortfarande världens hosta, blir andfådd och får hjärtklappning av minsta rörelse. Trött och vill bara sova.

Idag har jag dessutom haft molvärk (som mensvärk) hela dagen. Inga riktiga sammandragningar, men lite "halvspänd" livmoder hela tiden. Ser ut att bli en helg till i soffan. Är det fler som får så?
    Vad tråkigt att höra att du drabbats av lunginflammation! Har du haft svårt att andas? Jag fick det häromåret och var inlagd några dagar, det värsta var att knappt få luft Nu tror jag att jag fick influensan innan påsk och att det nu utvecklats till bihåleinflammation Jag stal två timmars sömn på eftermiddagen och det var gudomligt skönt!! Sov SÅ djupt. Blir nästan rädd över mitt behov av vila då det inte är så lätt att få det tillgodosett.

Jag har haft molvärk från och till idag och massa spänningar i livmodern - antar att det är sammandragningar. Men brukar inte ha det utan att jag anstränger mig, och inte så ofta. Låter rätt likt det du beskriver. Tillsammans med hjärtklappningen och sjukdomen känner jag mig som ett vrak Om ändå min sambo vore pigg och kunde aktivera min son (och ta hand om mig!) men han är också rätt sänkt av infektionen.

Sån trist dag! Skönt att vi är lediga i alla fall...
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-04-30 17:59:28 följande:
    Jag lider med er alla som har foglossning och andra krämpor. Själv är jag lite förvånad över hur lindrigt jag har kommit undan. Jag får lite ont i ryggen om jag sitter för länge och kan inte gå så fort men det är allt. Jag har rätt mycket sammandragningar men det är inget som jag far illa av. Igår kände jag att Ebbe hade hicka för första gången. smile1.gif
    Vad härligt! Jag tror också jag känt av det emellanåt, men det varar inte så länge. Dessutom tror jag att jag känner hennes rörelser när hon drömmer - de är liksom ryckiga och oregelbundna ungefär som när man ser hundar sova och rycka med benen Känns jättegulligt!
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-05-01 19:20:11 följande:
    Hur går det för er med vikten? Jag vill ju verkligen inte bli så stor som vid dom andra graviditeterna. Idag gick jag in i v 29 och gått upp 13 kg
    Gick in i vecka 29 i onsdags och har gått upp 11 kg. Men mycket är nog bullar och choklad tyvärr :-/
  • Fiamedbarn
    Jensan78 skrev 2014-05-02 17:17:57 följande:
    Här är vi i v32 och har gått upp 12 kg! Har en fin liten kula så jag fattar inte var alla kilon sitter! Visst känner jag att jag har lagt på mig runt rumpa och lår men 12 kg! Jag tränar fortfarande 4 ggr i veckan . 2 pump pass och 2 ggr gym/ vecka. Känns så skönt att hålla igång
    Är man smal brukar man gå upp mer än om man är överviktigt, antar att en del av förklaringen är att kroppen behöver bunkra upp med lite extra fett. Och sprids det över kroppen syns det ju inte så mkt..
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-05-03 08:43:59 följande:

När har du bf? Är oxå v 29 (28+2)
    Jag är också i vecka 29 (28+3) Har BF 23 juli.
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-05-03 18:48:59 följande:
    Då är ni båda en dag före mig. Får se när snittet blir
    Här gör de snitt ungefär en vecka innan BF, så jag hoppas jag får beviljat snitt! Då kan jag väl räkna med 16 juli ungefär,
  • Fiamedbarn

Min snart 5-åriga son sover i dubbelsängen med mig och bebisen kommer att sova i en tillfällig dubbelsäng i extrarummet med mig och sonen med sin pappa. Men Lukas har ett eget rum som han dock inte är i så ofta och tanken är att extrarummet ska bli tjejens. Men oftast leker Lukas i vardagsrummet dit vi tagit en del leksaker.

Ponyo skrev 2014-05-03 20:10:47 följande:
    När bebisen kommer ut så blir det till att dela rum med storasyster. I början antar jag det blir mkt samsova eftersom jag hoppas kunna amma på och det är ju rätt intensivt med matande i början... Men vi lär ju sova tre-fyra pers i sängen av o till haha - bebisen i babynest dock, den är bra! Kan min snart tvååring sova större delen av natten i sin säng i barnrummet är det kanon men blir som det blir...

Beräknad födsel är 7 juli men tror hon kommer ut tidigare som sin syster, helst inte för tidigt dock. Är i vecka 31 (30+några dagar)

Nån mer som känner av hormoner på högvarv och bräckligt psyke? Min dotter är sjuk igen (lättare att räkna de få dagar hon varit frisk än sjuk sen februari) och jag känner mig halvt galen - dels av oro att hjärtat inte får vara frisk nån gång- dels av trötthet, att jag inte får sova gott på nätterna och sedan måste vabba o fixa o dona med allt som rör sjukt barn. Vill bara få trycka på stoppknappen och "vila ikapp" nu...
    Jag har också noll tålamod och ork! Har väldiga humörsvängningar och behöver massor av vila. Skulle inte klarat av att ta hand om sonen på heltid nu utan vi växeldrar jag och min sambo.
  • Fiamedbarn
    lollisen skrev 2014-05-03 21:56:07 följande:
    Frida Andersson; jo jag får välja och jag har lyxen att veta exakt vilket team och överläkare som ska utföra kejsarsnittet om jag väljer att snittas...
    Det är en trygghet i sig då jag helt och fullt litar på "min" överläkare och känner mig totalt trygg med honom.
    Att föda vaginalt känns inte tryggt alls då jag hade en så hemsk upplevelse sist, för snart 9(!!) år sen. smile1.gif
    Men ja... Jag vet inte, känns som att det är många som vill "skrämma" upp mig angående snitt också, allt från fuuuula ärr till infektioner etc etc....
    Jag blir galen när jag inte kommer fram till ett beslut!
    Tur är att det är en stund kvar iallafall, kanske hinner jag komma fram till nåt bra. smile1.gif
    Vad hade du för upplevelse sist?
  • Fiamedbarn
    lollisen skrev 2014-05-03 22:23:37 följande:
    Fiamedbarn; jadu, usch. En hemsk förlossning, utdragen med en helt ny oerfaren bm som gjorde en massa fel...
    Fick ingen smärtlindring, ingen mat på två dagar, ingen sömn på två dagar, fick krysta i närmre 3.5 timme... And so on...
    Blev illa behandlad efteråt, hade stora blödningar som ingen tog direkt på allvar. Fick blodtransfusion 3:e dagen efter en massa tjat från mitt håll att de åtminstone kunde ta ett hb.
    Fick transfusionen och sen åkte jag hem och mådde riktigt dåligt.
    Kändes som att jag blev "snuvad" på hela förlossningen och allt underbart rosaskimrande som skulle inträffat.
    I korta drag, min upplevelse var hemsk och min aurora förstår mig efter att vi gått igenom journalen tillsammans.
    Vad jobbigt! Hur kommer det sig att du inte fick mat?Jag fick heller ingen smärtlindring trots att jag bad om det (förutom lustgasen som inte hjälpte), hade värkar utan paus och det fanns ingen personal till hands. Och hon som förlöste mig var hemsk rent ut sagt. Ja jag skulle vilja säga sadistisk men så upplevde jag också det som tortyr och ett övergrepp. Jag ser inte fram emot ett snitt heller, men då vet jag i alla fall att det finns personal och smärtlindring! För det har tagit lång tid att återhämta mig från mitt trauma och första tiden med min son har blivit lidande vilket man inte behöver eftersom situation är tuff nog som den är som nyförlöst med vaknätter..
  • Fiamedbarn

Här skulle barnen kunna få varsitt eget rum, men en får sova med Lukas (5 år) i dubbelsängen och jag får sova med bebisen i en tillfällig dubbelsäng i extrarummet som kan bli bebisens sen.

Svar på tråden Julibebis 2014