Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-19 08:45:44 följande:
    Ja, det krävs ju en hel del att för att orka med allt som har med det vanliga livet och barn efter ett snitt! Så dessa kommentarer förstår jag inte alls! När har du bf?

Jo det ska gudarna veta, fick dotter nr två tio månader efter första dottern. Gubben hade eget företag då så jobbade borta i veckorna. Så visst var det ingen dans på rosor men ack så stolt att man fixade det.

Är bf  25 juli, och du?? 
  • Frida Andersson
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-19 09:22:01 följande:
    Min sambo har också eget så har fått klara mycket själv också. 25 juli är min födelsedag! :) jag har den 23/7 om jag nu har räknat rätt! Men vi får väl räkna med födsel några dagar innan :). Och du har två döttrar alltså? Jag har två pojkar, skulle inte ha något emot att få en liten tjej den här gången! :)

jag har kollat på den här kalendern på fl och då står det den 25 juli, kan stämma enligt min beräkning när jag skulle ha äl.

Ja två töser, vore mysigt att få en liten pojke just för att få känna hur det är. GIVETVIS lika lycklig för en flicka till.

M med mitt planerade ks fick hon komma två veckor tidigare.

Hur gamla är dina pojkar? Min minsta blir sju i januari och den störa åtta i mars. Så blir en sladdis=)       
  • Frida Andersson
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-19 10:44:03 följande:
    Min äldsta blir 8 i juni och den yngsta 5 i februari och kan komma på mig själv ibland att fundera varför i hela världen jag vill börja om från början ingen nu när pojkarna är stora och klarar sig så mycket mer själva.... Men men! :) jag blir självklart lika glad för en pojke men det skulle, som du säger, vara kul att även få känna på hur det är att ha ett barn av det andra könet. Men jag är inställd på en till liten grabb :D

Haha känner precis som du, kan göra så mycket kul med barnen idag, jag är väldigt spontan och kan få ett ryck när som helst att hitta på nått. Behöver ju ingen förberedelse alls då barnen är så stora... men oj nu kommer det bli ändring på det haha.... så spännande. Man har ju nästan glömt....
  • Frida Andersson
    Pluttan skrev 2013-11-19 14:48:57 följande:
    Det gick inte att äta nåt varmlagat till lunch idag. Mått så illa bara av tanken på varm mat.

mat känns riktigt jobbigt, mår illa konstant. Fick i mig lite drickyoghurt  i morse. Stoppade undan en liten portion mat från middagen igår som jag skulle ha till lunch idag. Hmm delade den med hunden, fick inte i mig. Mår konstant illa men inte tillräckligt för att kräkas...

Nu har jag tre arbetspass 14 timmar styck framför mig, orken till det när man inte får i sig mat är inte så stor
  • Frida Andersson

Kan man ha bättre chef ?????

Hade lönesamtal idag och fick en löneförhöjning med 1700 kr  Skrattande

Eftersom att jag har det jobbet som jag har så kände jag mig tvungen att berätta om min graviditet, hon blev kanon glad för min skull. 

Då tog jag upp hur hon nu tänker kring min anställning. Den gå ut sista augusti och jag kommer ju lilla bebisen i slutet av juli. Jag har hela tiden blivit förlängd och jag hade ju räknat ed att inte få någon ytterligare förlängning då jag precis fått barn när min nuvarande går ut. Då säger hon att hon inte vill förlora mig så hon skulle omedelbart ändra mitt tidsvikariat till en fast anställning..... Kan det bli bättre???????????          

• Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2013-11-20 16:52:41 följande:
    Det är verkligen skönt att ha den tryggheten när man ska få barn! Och hon verkar ju verkligen uppskatta dig, måste kännas skönt att få feedback på att man är viktig.

Är så jäkla glad så går inte att beskriva... nästan grinade när hon sa så haha fick bita mig själv i tungan=)  
  • Frida Andersson
    Lyrasmamma skrev 2013-11-20 16:53:31 följande:
    Stort grattis!! Låter ju verkligen toppen.
    Jag har drygt 4000 mer i lön den här gången än när jag väntade dottern, det är alltid bra för föräldrapenningen!

Ja eller hur. blev jätte glad, och då har jag ändock ingen utbildning så är nöjd med min lön. Visst man vill ju alltid ha mera hehe
  • Frida Andersson
    lillagreizn skrev 2013-11-20 22:03:14 följande:
    Så tacksam över min sambo just nu, utan han hade jag inte fått i mig mat! Vet dock inte hur jag ska klara av att få i sonen mat nästa vecka då sambon jobbar em och jag inte klarar av matos. Tänker pröva på sea-band, någon som har erfarenhet av det??

Grattis Frida till fastanställning Glad

Chefen kallade upp mig i veckan och berättade att jag fått ytterligare ett år förlängt, har lönesamtal inom en snar framtid oxå. Känns dock som att jag ljuger han rätt upp i ansiktet när jag inte berättar om graviditeten, men samtidigt så är jag så rädd för missfall och har ännu inte gått över tiden då jag fick missfall förra gången så det känns inte rätt att berätta.  
    Tack snälla!

Grattis till din förlängning med, jag hade inte heller berättat om jag haft ett "vanligt" jobb . Nu blev det ju ett bra samtal med para positivt för mig. Nu hoppas jag verkligen min lilla stjärna stannar därinne...  
  • Frida Andersson

Så himla trött, tredje 14 timmarspasset på tre dagar orkar knappt hålla mig vaken vill springa in i sängen igen ... ska ta och väcka mina älsklingar nu och hoppas dom ger mig lite energi.

Hoppas det går bra för er alla som blöder... {#emotions_dlg.flower}   

• Frida Andersson

Hejsan tjejer!

Hoppas att allt är bra med er alla.

Börjar bli nervös för min vikt. Med första barnet gick jag upp 30 kg. sen blev jag ju gravid direkt och gick upp 30 kg till. Har kämpat hårt för viktnedgång. gått ner från 105 till 75.

Nu är jag nervös att gå upp så mycket igen... just nu har jag tappat ett kilo men lär väl snart vända...

fått stora bebisar.
    nr 1 4625 (tiden ut akut KS)
    nr 2 4255 (två veckor för tidigt pga plan KS              

Svar på tråden Julibebis 2014