Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Haha man vet ju aldrig finns dom som råkat fått fel besked så inte helt hundra vågat lita på resultatet men nu så. Så skönt att allt var bra. Hoppas nu han följer kurvan. Ska inte träffa min bm igen förns 26/6 v 36 så blir lite väntan igen

• Frida Andersson
    EmSaH skrev 2014-05-21 09:49:40 följande:
    Haha, tur det fortfarande var en pojke Idag är jag barnledig. Min mamma har stora tjejen. Så idag ska jag bara vara. Får se om jag masar mig ut i det vackra vädret eller om jag fastnar inne

Men så skönt.. man får passa på att göra nått för sig själv när man kan
  • Frida Andersson
    mamiama skrev 2014-05-21 11:58:41 följande:
    Igår var jag på TUL nr 2 v 31+5 Tv1 1985g +2,5% Tv 2 2008g +4,3% Väldigt ovanligt tydligen med tvillingar som är lika stora dom enlingar... Haha, börjar bli rädd nu... Hoppas de kommer tidigare så jag överlever! Här kommer en bild på tvilling 2, ser lite butter ut, haha!

Ååååå så vackert!!!! Vill oxå föra aånt ul. Nått du gjort privat eller genom sjukhuset??
  • Frida Andersson

Fy fasen nu har jag släpat ut allt ur sista rummet så vi kan tapetsera det och göra det klart i helgen. Ligger utslagen i en solstol på altan och det är sååå skönt! Å mitt i allt ringde husvagnsfirman och sa att vår vagn är klar att hämtas 9/6 tjohooooo!!

• Frida Andersson
    Smum10 skrev 2014-05-21 15:03:24 följande:
    På tal om vagn så har våran blivit försenad skulle fått den senast nästa vecka =( Men som det ser ut nu leverans i v 25/26 (bf v 27) och kan bli flyttat ytterligare, är lite stressad över detta och vet inte hur vi ska lösa det. Visst bärselen men tänker att det blir svettigt i juli och bebis blir inte skyddad på samma sätt som i vagnen, mot sol, vind, etc. Eftersom jag typ inte vart ute sen januari och hittat på grejer så planerar jag för att vara ute så mycket det bara går, beräknat på att foglossningen inte fortsätter bråka efter förlossningen.

Du har ingen i din närhet som du kanske kan låna vagn av? Förstår att det känns stressigt. Hur länge har ni väntat på den?
  • Frida Andersson

Vi vet att vi ska få en pojke men vi har hållit det för oss själva. Men frågan kommer ofta om könet, en till återkommande komentar är att oj så stor du är.. vad tusan är tröttsamt. .

• Frida Andersson

Smum10:Hmm å men jösses så kul att få höra det.....Fasen jag har nog med vikt nojjan ändå. När bebisen är ute så hoppas jag lyckas gå ner iaf det jag gått upp

• Frida Andersson
    Smum10 skrev 2014-05-21 16:43:06 följande:
    Ja nu ska det inte bli fler barn för mig så nu när denna är född så ska jag ner till min idealvikt, har inte vart så taggad innan då jag vet att vi snart tänkt skaffa en till. Men nu så, hoppas jag får en skjuts av amningen precis som med sonen men då åt jag vad jag ville ändå så när jag slutade amma gick jag ju upp igen för att jag inte justerade kosten :)

Mm jag hade innan denna graviditet lyckats gått ner 33 kg. Skulle egentligen inte ha fler barn då våra blivit så stora. Men suget kom både för mannen och mig. Ska kämpa hårt efter och jag hoppas på att kunna amma denna gång, många säger att det hjälper just med viktnedgång
  • Frida Andersson
    Llimen skrev 2014-05-21 17:03:05 följande:
    Usch vilken dag. Dottern har kräkts sen imorses, lugnat sig nu, och jag har varit själv med henne. Hon har velat ha mig bredvid på golvet hela dagen så där har jag suttit med hjärtklappning och tryck över bröstet/svårt att andas hela tiden. Har ju inte kunnat ligga nåt och bara det hjälper. Skönt iaf att hon är så duktig och berättar när hon behöver kräkas, lättare att ta hand om. Håller alla tummarna och tår för att både jag och sambon klarar oss..

Jätte många nu som haft kräkningar och lösa magar. Min sjuåring hade torsdagsnatten. Kräktes några ggr på natten sen dagen efter bara lös i magen. Sen var dom hos mina föräldrar i helgen för vi var iväg. Jag fick samma som tösen på lördahsnatten. Kräktes sen dagen efter bara kass i magen. Sen insjukna mamma i samma på söndagsnatten. Så för oss alla tre gick det som tur är över fort. Hoppas på detsamma för din lilla
Svar på tråden Julibebis 2014