Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Smum10 skrev 2014-05-21 17:26:19 följande:
    Då vet du att du har det i dig att kunna gå ner igen, självförtroendet :) när jag amma sonen hade jag inte en tanke på att försöka gå ner medan jag ammade men gick ner alla gravkilorna, 17 kg mycket var iofs vatten i kroppen men ändå, plus att jag gick ner 5 kg utöver så hade jag haft koll då så hade jag ju inte behövt gå upp igen men jag gick upp de 5 plus lite till. Så jag hoppas som sagt på att det fungerar denna gången med men det kan nog vara lika olika med det likadant som graviditeter skiljer sig åt :)

Vet inte varför jag inte kunde amma... gjorde så fruktansvärt ont. Grina som ett litet barn. Denna gång ska jag ge det ett försök, vem vet tredje gången gillt kanske
  • Frida Andersson

Jaha då har man en depp dag idag.... allt känns p*ss. Går in i v 32 idag och inser att 7 v är väldigt lång tid tills bebisen kommer. Visst har man väntat 7 månader hittills är väl 7 veckor ingenting men börjar tröttna på att vara gravid nu...

• Frida Andersson
    Llimen skrev 2014-05-22 10:33:23 följande:
    Sju veckor går jättefort!! Ligger en dag (?) före dig och kan ändå förstå känslan.

Tack för pepp behövs. Har bf 24 juli men ska snittas så blir runt 17 juli, väntar ivrigt på att få hem tiden i brevlådan
  • Frida Andersson
    Llimen skrev 2014-05-22 16:02:32 följande:
    22 är jag beräknad, men tror/hoppas att den här gör som sin syster som kom i 38+6. spännande att vänta på en tid!!

Ja nu väntar vi ivrigt. Men får säkert inget besked förns början på juli skulle jag tro då det är semestrar å sånt. Spänmande då ligger vi nästintill lika!!
  • Frida Andersson
    Llimen skrev 2014-05-22 17:29:10 följande:
    Nu är det min tur att deppa ihop, älskar fortfarande att va gravid sparkarna, den växande magen och all förväntan/längtan. MEN jag hatar och är så sjukt trött på att va trött, att ha ont, trött på sjuka barn, på sjukdom, dåligt tålamod och hormoner som leker berg och dalbana med mig. Trött på att inte orka. På att va hemma utan socialt liv. Trött på att bli tagen för given och att inte få den uppmärksamhet jag behöver just nu utan att tjata om den. Sitter i vardagsrummet och gråter så jag skakar av en skitsak och kan inte sluta. Försöker sälja det för dottern som inte ska behöva ta det..

Skickar en stor kram....!!!!
  • Frida Andersson

Fasen... blev så sugen på soppa att det får bli dagens middag. Hmm 30 grader ute typ men men är man sugen så!

• Frida Andersson

Fattar inte hur myclet man kan kissa... oxå uppe en 6-7 ggr per natt och är då så kissnödig att hela kroppen värker!

• Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-05-23 16:04:01 följande:
    Jag är kanske känslig men våtservetter är ju inte riktigt detsamma. Och sen kiss som får stå flera timmar i denna hemska värmen, känns som det kommer lukta. Ja jag vet, skyll dig själv och spring upp och ner då :)

Jag förstår dig helt. Känner mig inte alls nice där nere på sammaa vis nu mot slutet av graviditeten. Försöker vara extra noga med hygien. Vi har sovrummet precis intill toan och ändå känns det som en evighet att ta aig dit. Har iaf tur att man vaknar och slipper kissa på sig.
  • Frida Andersson

Jag älskar ivanliga fall sommaren. Är extremt frusen av mig... men oj ska denna sommarn vara såhär kommer jag få stänga in mig och sätta på acn. Imorse gick jag med barnen till skolan, ville inte släppa dom själva då dom ville cykla och tycker inte dom 100% säkra i trafiken på cyckel. Men oj så ont jag hade sen... foglossningen blir fasen värre. Så tänkte sen när dom slutade att cykla vore lättare.... men nej nej nej. Får helt enkelt ta bilen på morgonen och låta dom gå på em. Vågen stod på +16 igår när jag gick in i v32 och lär väl sticka upp till iaf +20 då jag inte kan motionera på nått vis

Svar på tråden Julibebis 2014