• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Jenkis skrev 2014-01-07 18:12:40 följande:
    Då kan jag glädja dig med att du förmodligen inte behöver spraya dubbelt så länge fast du börjar på dag 1. När du är nedreglerad kommer du få en blödning efter 8-12 dagar på sprayen. Spelar ingen roll om du börjar dag 21 eller 1. Visst händer det att ingen blödning kommer, men då tar de blodprov efter 14 dagar och är du nedreglerad får du börja med sprutorna ändå. Så behandlingstiden på sprayen skall inte behöva bli längre. Bara om din kropp får spel som min fick...
    Åh, det glädjer mig att höra! Shit vad snurrigt allt blir när kliniken har långstängt
  • tes 75

Det där med AMH-värde. Fick inte veta mitt förra vändan, bara att jag har kass äggreserv och är svårstimulerad.. Måste fråga om det.

Och tack för hållna tummar och hopp, MsLilja och Sötboll!

• tes 75
    MsLilja skrev 2014-01-08 20:21:26 följande:
    Har ni förresten fått nån % på hur stor chans ni har med ivf?

Jag fick 10-20% baserat på äggreserv och ålder, men det var före vi gjorde första försöket. Nu är det nog lägre tror jag, med tanke på hur svårstimulerad jag visade mig vara.
  • tes 75
    MsLilja skrev 2014-01-09 11:02:06 följande:
    tes fast egentligen är det ju inte så dåligt, om man försöker själv hemma är chansen runt 20%.
    Nä, precis, men nu är de nog nere i under 10%..
    MsLilja skrev 2014-01-09 11:04:31 följande:
    jag ahr mått så otrolligt dåligt över det här med barn under flera år. Har velat ha barn men inte haft nån att skaffa barn med och nu när jag hittat mannen i mitt liv blir det inget. Men har bestämt mig nu för att försöka se fram emot ivf och en ev raviditet. Kanske tom få hoppas på att det fungerar på första försöket. Jag kommer ju bli ledsen oavsett om jag är glad nu eller inte. Känns jätte läskigt för jag är så rädd att bli besviken igen men kanske måste våga vara glad också. :)
    ja, fy, detta är det läskigaste jag varit med om. Jag har ju turen att ha barn redan, men har ändå oerhört stark längtan och med den en än större sorg när förra försöket gick i stöpet. Jag känner oerhört starkt med alla de som gör IVF efter IVF och är barnlösa. All hopp, längtan, förtvivlan. Men, man har ju dessvärre inget val, vill man nå det efterlängtade målet måste man ju gå igenom detta.. Och det är fantastiskt att IVF finns ändå, även om orsaken till att man måste göra det är skit.

• tes 75

Pratat med linnékliniken nu, och det hade snurrat till sig på min röda lapp. jag ska börja spraya på cykeldag 21, precis som sist, och inte på dag1. Så, spraystart bil troligtvis för mig den 3 feb, sedan sprutstart v 8, ägguttag & ET v 10. Så vi kommer ligga ganska lika i tiden Sötboll!

• tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-09 19:07:49 följande:
    Skönt för dig! Då kan du släppa den oron smile1.gif
    Gud ja, fantastiskt skönt!
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-09 18:59:50 följande:
    Intressant med tanke på att vi är lika gamla. Antar att du fick din procent under 2013? Fråga vad du har för AMH-värde.

Jag hade som sagt 0,3 i början av 2011 och då fick jag 15-25% chans från Linné, men jag var ju som sagt tre år yngre då. Även om jag mot förmodan skulle ha 0,3 fortfarande (vilket inte är så troligt, snarare 0,1 kanske...) så gör säkert de där tre åren i ålder att man sjunker till 10-20 % skulle jag tro...
    Men åh, vad ding jag är. Glömde fråga kliniken idag när jag pratade med dem. Man är ju nyfiken på hur man ligger till egentligen.
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-09 18:59:50 följande:
    Intressant med tanke på att vi är lika gamla. Antar att du fick din procent under 2013? Fråga vad du har för AMH-värde.

Jag hade som sagt 0,3 i början av 2011 och då fick jag 15-25% chans från Linné, men jag var ju som sagt tre år yngre då. Även om jag mot förmodan skulle ha 0,3 fortfarande (vilket inte är så troligt, snarare 0,1 kanske...) så gör säkert de där tre åren i ålder att man sjunker till 10-20 % skulle jag tro...
    Och ja, fick procentsiffran i nov 2013.
  • tes 75
    LoC skrev 2014-01-12 12:06:23 följande:
    På onsdag ska vi ha telefonmöte med kliniken (vi bor i Sthlm och fick välja om vi ville åka dit eller ta det på tel) som uppföljning och fortsatt planering. Undrar när vi får köra igång igen. Ni som provat tidigare, väntar man en cykel eller kör man på direkt? Vi körde korta och funderar på om det kommer att bli långa nu.
    Jag fick välja om jag ville köra på nästa cykel direkt efter IVF-mensen eller låta kroppen få en naturlig mens först. Jag valde att vänta en cykel, det är tydligen bra att låta äggstockarna vila en cykel.
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-11 14:36:11 följande:
    Fick min mens/blödning igår av Synarelan och den kom precis på dagen för en 28-dagarscykel. Helt otroligt.

Kliniken hade dock stängt igår, så det blir att tala om det för dem på måndag.
    Nu närmar det sig. Samtidigt kan man inte ha för höga förhoppningar heller. Jag vet ju att man behöver ha tre försök för att lyckas och att saker kan hända på vägen innan man får något embryo tillbaka
    Hade du gjort IVF på någon annan klinik innan?
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014