MsLilja skrev 2014-01-09 11:02:06 följande:
tes fast egentligen är det ju inte så dåligt, om man försöker själv hemma är chansen runt 20%.
Nä, precis, men nu är de nog nere i under 10%..
MsLilja skrev 2014-01-09 11:04:31 följande:
jag ahr mått så otrolligt dåligt över det här med barn under flera år. Har velat ha barn men inte haft nån att skaffa barn med och nu när jag hittat mannen i mitt liv blir det inget. Men har bestämt mig nu för att försöka se fram emot ivf och en ev raviditet. Kanske tom få hoppas på att det fungerar på första försöket. Jag kommer ju bli ledsen oavsett om jag är glad nu eller inte. Känns jätte läskigt för jag är så rädd att bli besviken igen men kanske måste våga vara glad också. :)
ja, fy, detta är det läskigaste jag varit med om. Jag har ju turen att ha barn redan, men har ändå oerhört stark längtan och med den en än större sorg när förra försöket gick i stöpet. Jag känner oerhört starkt med alla de som gör IVF efter IVF och är barnlösa. All hopp, längtan, förtvivlan. Men, man har ju dessvärre inget val, vill man nå det efterlängtade målet måste man ju gå igenom detta.. Och det är fantastiskt att IVF finns ändå, även om orsaken till att man måste göra det är skit.