• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Mylittlebaby skrev 2014-03-01 12:58:31 följande:
    Grattis tes 75 nu håller vi tummarna :) då har vi nästan samma testdag :)

Tack för hållna tummar. Håller mina åt dig!
  • tes 75
    Mooni83 skrev 2014-03-01 13:59:57 följande:
    Nej det var inte vi. Inte en tatuering på nån av oss :) vi fick komma in på rummet ganska snabbt som tur var. Vi hade sonen med oss idag då vi inte hade någon barnvakt. Då kunde han sitta och spela bamse på iPaden utan att störa :)

Ah, då var det ni som kom när jag irrade runt i morgonrock och letade efter bindor ;)
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-01 12:15:58 följande:
    3 av 4 befruktade ägg :,) helt underbart! !!

Vad fint resultat!
  • tes 75
    TessanP skrev 2014-03-01 17:52:31 följande:
    Hej alla! Idag testade jag på det graviditetstestet jag fått från CVL med mig, 18 dagar efter ägguttag och det blev ett positivt resultat!!!  

Stort grattis!!!
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-01 13:48:03 följande:
    Åh så roligt !! Snacka om spännande:)

Hur gick det för dig i söndags, blev det någon embryoåterföring?
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-05 10:13:01 följande:
    Hejsan tjejer:) Ja såhär var det två av dom 3 äggen som blev befruktade var det bara 2 och 3 celler i så dom gick bort helt. Men vi fick ett JÄTTEFINT ÄGG !! , 6 celler var det andra dygnet kl 1 så doktorn sa att det var ett kanonägg med höga poäng så vi fick det instoppat dom sa att det var fem celler men precis innan återföreningen hade det delat sig till 6 :) så det var aktivt och fint :,). Så även om dom andra äggen inte blev något av att ens frysa in så har vi goda förutsättningar nu . Tar proggisarna (vagitorerna) men mår gravt illa på dom tyvärr men det är tydligen normalt , nu väntar jag bara på att få komma dit där jag får testa och väntan är jobbig ! Ruvningsdag 3 är jag på , hur går det för er?:)
    Men det låter ju jättebra! Var så häftigt att se embryot i förstoring och liksom det hur det rörde sig och förändrades hela tiden! Jag är på ruvardag 4, och om mitt embryo utvecklats som det ska så borde den blivit en blastocyst igår & kläckas och förhoppningsvis fästa idag. Jag har mått svagt illa av progesteronet sedan jag började ta det, men idag mår jag kraftigt illa, precis den sortens illamående jag känt tidigt i mina båda tidigare graviditeter. Hoppas så att det betyder att embryot fäster nu och börjat utsöndra HcG
  • tes 75
    Sötboll skrev 2014-03-05 10:49:43 följande:
    Låter lovande Tes75 och mylittlebaby :)

Nyss varit på vul. Ca 8-10 st äggblåsor kommer hinna mogna sa han, i övrigt såg allt bra ut. Känns något lite med 8-10 för att ha pco känner jag, men kanske det inte är? Är ju första ivf så det klart att det blir ju lite gissning angående sprutdos då.

Skickat blodprov med post till CvL som ringer imorgon om tid för äggplock och vidare instruktioner :)
    8-10 är väl det ultimata antalet? Och särskilt som du har PCO så är det ju bra att dosen anpassats så att du inte överproducerat ägg! Får man många ägg är det ju vanligt att de flesta är oanvändbara ändå, plus den ökade risken för överstimulering. Om jag förstått det hela rätt
  • tes 75
    Mooni83 skrev 2014-03-05 11:14:52 följande:

Jag kände starkare illamående igårkväll och hoppas att det är som du skriver att ägget fäst och börjat utsöndra hcg. Dock har jag börjat känna av molvärk, lite ont bak i ryggen (precis som vid mensvärk) samt att jag känner mig gråtfärdig för minsta lilla så jag känner mig väldigt negativ till att detta försök ska gå bra :(

Tycker det är taskigt av min kropp att redan bestämma sig för att det är kört! Får hoppas att jag har fel och att jag snart blir lite mer positiv..

Jag tycker verkligen att ruvningstiden är sååå jobbig :(
    Molvärk är ju också ett tecken på begynnande graviditet
  • tes 75

Angående at känna av HcGn så tidigt som när ägget fäster, så har jag gjort det under mina två tidigare graviditeter (ej IVF), då blev jag illamående, dålig i magen, kissade mycket veckan innan BIM, och med dottern fick jag även en nidblödning.  Så jag verkar vara känslig för minsta lilla HcG-stegring. Så, det KAN ju vara det som spökar nu, snarare än proggisarna! Ska kanske våga tjuvtesta på söndag, ruvardag 8.. 

• tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-05 21:36:22 följande:
    Hur går det för er tjejer?:)
    Molvärk och illamående, men det kan ju som sagt vara proggisarna. Men, jag har ofta ilande ont på ett särskilt ställe på vänster sida av magen, ungefär i livmoderhöjd. Så minns jag att det var med dottern, så jag hoppas det är ett implantationstecken Har även börjat få lite molvärk i korsryggen. Brukar man få det av progesteronet?
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014