Mylittlebaby skrev 2014-03-05 10:13:01 följande:
Hejsan tjejer:) Ja såhär var det två av dom 3 äggen som blev befruktade var det bara 2 och 3 celler i så dom gick bort helt. Men vi fick ett JÄTTEFINT ÄGG !! , 6 celler var det andra dygnet kl 1 så doktorn sa att det var ett kanonägg med höga poäng så vi fick det instoppat
dom sa att det var fem celler men precis innan återföreningen hade det delat sig till 6 :) så det var aktivt och fint :,). Så även om dom andra äggen inte blev något av att ens frysa in så har vi goda förutsättningar nu
. Tar proggisarna (vagitorerna) men mår gravt illa på dom tyvärr men det är tydligen normalt , nu väntar jag bara på att få komma dit där jag får testa och väntan är jobbig ! Ruvningsdag 3 är jag på , hur går det för er?:)
Men det låter ju jättebra! Var så häftigt att se embryot i förstoring och liksom det hur det rörde sig och förändrades hela tiden! Jag är på ruvardag 4, och om mitt embryo utvecklats som det ska så borde den blivit en blastocyst igår & kläckas och förhoppningsvis fästa idag. Jag har mått svagt illa av progesteronet sedan jag började ta det, men idag mår jag kraftigt illa, precis den sortens illamående jag känt tidigt i mina båda tidigare graviditeter. Hoppas så att det betyder att embryot fäster nu och börjat utsöndra HcG