• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Sötboll skrev 2014-03-06 15:27:06 följande:
    Nu ringde en sköterska och ställde till det lite för mig :)
    De vill att jag gör vul+blodprov imorgon bitti igen samt höjer sprutdosen ikväll. Jag jobbar till kl 10 imorgon så blev lite tricks, men lyckats ta ledigt några timmar imorgon bitti så jag kan vara där då. Puh...
    Dessa prov ska avgöra när jag ska ta otrivelle, är ju bra att de är noga ändå :)
    Hur gick det idag?
  • tes 75
    Sötboll skrev 2014-03-07 11:10:22 följande:
    Tes75: Det ser bra ut sa läkaren, lite fåordig :)
    Ca 15 blåsor på gång nu, en del runt 15 mm. Faxat och skickat vul+ blodprov till kliniken som ringer i eftermiddag igen. Gissar på äggplock på tisdag, får se vad de har bestämt :)
    Ok! Det närmar sig =)
  • tes 75
    MsLilja skrev 2014-03-01 22:20:58 följande:

Grattis!
    Hur går det för dig MsLilja? Fortfarande plus? 
  • tes 75
    miss85 skrev 2014-03-07 13:22:17 följande:
    Hej tjejer,

Jag tänkte att jag skulle hoppa in med er..
    Vi har försökt med barn sedan 2,5 år tillbaka, efter ca ett halvår misstänkte jag att ngt var fel då min mens var så oregelbunden (har egentligen alltid varit så när jag tänker efter). I kontakt med läkare upptäcktes att jag hade för höga sköldkörtelvärden. I maj 2012 opererades min sköldkörtel bort. Några månader senare hade jag fortf ingen ordentlig mens. Kontaktade doktorn som konstaterade PCO-äggstockar. Jag har bra hormonella värden men som sagt massor med äggblåsor. Provade pergotime i ca 8-9 omgångar, fick nästan alltid fin ägglossning men inget plus. Har nu genomgått 2 IVF. Den första fick jag 2-dagars embryo och den andra blastocyst (5-dagars). IVF 2 fäste men mensen kom någon dag efter BIM, så ett supertidigt missfall.
    Det positiva är att vi efter 2 äggplock har 11 blastocyster i frysen som är 10-poängare. Dock är tålamodet och frustrationen inte på topp. 
    Nu har jag käkat pergotime och inväntar ägglossning för att göra ett FET. Nu får vi betala själva :(

Jag ska på VUL på måndag för att se om det är någon ÄL i sikte. Hoppas hoppas!
    Välkommen! Och hoppas ni kommer igång snart med era fina frysisar!
  • tes 75
    Sötboll skrev 2014-03-07 15:30:40 följande:
    Välkommen miss85! :)

Ringde själv kliniken, de stänger ju nu 15:30 så var rädd att de glömt mig :)

Äggplock på tisdag kl 10. Tjo ho :)

Lycka till! Är det ditt första?
  • tes 75
    miss85 skrev 2014-03-07 16:05:26 följande:
    Spännande. Hoppas det blir många fina ägg. Hur var det nu, är det första IVF:en?

Är det några här som ruvar?

Japp! Jag och Mooni83 ruvar på dag 6, och Mylittlebaby på dag 5.
  • tes 75
    Sötboll skrev 2014-03-07 16:46:25 följande:
    Ja det är första gången för mig och förhoppningsvis sista :) men tar inget för givet. Kan ju vara äggens fel att ingen graviditet skett på länge så efter äggplock kan man ju få lite mer hum om vad som kan tänkas vara "felet" bakom sekundära barnlösheten. Tycker detta är spännande och utvecklande :) men jobbigt också såklart!

Jag tycker också hela processen är rätt spännande, och så GÖR man ju något aktivt också. Man gör allt man kan för att få ett barn. Men förstås, misslyckas man gång på gång så byts det nog snabbt mot frustration och sorg. Misslyckas vi nu kör vi ev en tredje och sista gång innan vi ger upp, och det kommer isf troligtvis mest vara ångest.

Lycka till på äggplocket, det kommer gå lysande! De är fantastiska på CvL, och snabba!
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-07 21:37:33 följande:
    Det är nästan läskigt hur man kan bli så intensivt inne i något , hur man kan längta så mycket efter något att inget annat omkring har någon betydelse nästan. Det är verkligen tufft och speciellt att hantera besvikelsen och ge sig in i karusellen igen men jag tror på bebisar för oss här hoppas ni har en bra fredagskväll och mår bra :)
    Ja, det är ju helt omöjligt att göra detta utan att engagera sig 100%. Jag bestämde mig innan första försöket att vara lite cool och inte stressa upp mig etc, eftersom jag ju redan har barn och det bara är en superbonus om jag och sambon får ett gemensamt. Men, ändå sitter jag här, gång #2, och googlar ruvardagssymptom hit och dit, följer trådar på Familjeliv etc.. Dagligen. Flört

Jag ser på din FL-pres att du har 2 barn sedan tidigare. Blev de också till med IVF?
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-07 22:02:00 följande:
    Vet att man inte ska analysera för mycket men har typ som molvärk /mensvärk i magen hmm
    Jag med.. Och illamående. Gigantiska bröst som gör jävulskt ont. Dock minns jag att brösten betedde sig likadant efter förra IVF'en som avbröts innan ET, så då var det effekt av alla IVF-hormoner. Och illamåendet kan ju vara progesteronet, och molvärken pga att mensen är på väg. Som sagt, man ska inte analysera! Kommer nog inte kunna hålla mig från att tjuvtesta i helgen. Ett svagt svagt plus borde det ju bli om där är nåt.
  • tes 75
    MsLilja skrev 2014-03-08 08:31:51 följande:
    Håller tummarna för er som ruvar! Och att ni med äp snart får en massa fina guldägg!

Själv har jag varit på vul, vecka 5+1, alltså väldigt tidigt. Vul var för att utesluta utomkveds eftetsom jag haft dey innan och med tanke på de blödningar jag hade runt bim. Fick se en liten slemhinna med en plupp i :) hat aldrih tidigare fått se nåt liv på vul så det här är längre än vad jag någonsin kommit! Om en vecka ska vi på vul igen, är då i vecka 7+2, och förhoppningsvis får vi se ett ?. Väldigt nervöst är det iaf...

Åh vad skönt att det verkar gå bra! Vilken dag var det du testade minus, och när fick du ditt första plus?
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014