• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • bb2014
    Danisen skrev 2014-08-06 10:00:22 följande:

Dem gör olika beroende på var du bor. Här anser dem att det är från när embryot fäster och börjar växa eftersom bf har med fostrets storlek vid rul att göra. Det gör den inte utanför livmodern.

Även vid "vanlig" befruktning säger folk att det är helt omöjligt att jag blev gravid just den dagen o.s.v men som sagt storleken vid rul bestämmer bf här oavsett om det är via ivf eller "vanlig". Jag orkar inte vara orolig mer, 1 vecka är ingenting. Men jag blev orolig IGEN när du skriver så. Men dem gör tydligen inte på samma sätt i stora staden och här.

Jag är skåning, så jag vet att det kan skilja sig från "stora staden" Det kommer säker gå jättebra och bli rätt i slutänden ändå! :)
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-08-06 10:30:41 följande:
    Ja, det gör det säkert smile1.gif . Bm säger att allt är Kanon fint.
    Tror inte du har något att oroa dig över så länge bebis mår fint Glad Den kommer när den kommer. Jag är ju beräknad 28 okt men tror inte att han kommer ut då... utan snarare nån dag senare
  • snobben00
    mocha8676 skrev 2014-08-06 08:16:37 följande:
    Okej! Hoppas den lilla ligger rätt för mig! Jobbigt att hela tiden fixa ledigt eller byta pass och så på jobbet. Vill försöka hålla graviditeten hemlig tills det syns :)

Du är med i nån mer grupp va med dom andra som blivit gravida? Är det flest pojkar av dom som tagit reda på kön? :)
    Jag vet absolut hur du känner med att vilja hålla det hemligt så länge det går, jag lyckades bland kollegor men chefen fick veta tidigt pga  tidigare sjukskrivning vid ett missfall så jag har varit öppen sedan dess med vår ivf-resa gentemot chefen eftersom det var så mycket kontroller under hormonstimuleringen så det kom väl inte som en överraskning när jag väl berättade om graviditeten sen Skrattande

Vet faktiskt inte bland övriga vad det blir för kön eftersom en del inte fått säkert besked vid RUL och en del vill ta det som en överraskning vid förlossningen.
    Hänger även i tråden "Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014"
    Du är välkommen även om vi kommit en bit längre Glad

När hade du BF?
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-08-06 21:32:49 följande:

Jag vet absolut hur du känner med att vilja hålla det hemligt så länge det går, jag lyckades bland kollegor men chefen fick veta tidigt pga  tidigare sjukskrivning vid ett missfall så jag har varit öppen sedan dess med vår ivf-resa gentemot chefen eftersom det var så mycket kontroller under hormonstimuleringen så det kom väl inte som en överraskning när jag väl berättade om graviditeten sen

Vet faktiskt inte bland övriga vad det blir för kön eftersom en del inte fått säkert besked vid RUL och en del vill ta det som en överraskning vid förlossningen.

Hänger även i tråden "Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014"

Du är välkommen även om vi kommit en bit längre

När hade du BF?

Räknat från fet är jag beräknad 15/2 :)))
  • babylove78

Hej äntligen gravid efter min sjätte insättning.

Fick lite brunt i söndags, fick fullständig panik när jag fick lite på pappret. Inget mer har kommit sen dess.

Svårt när man haft missfall att inte oroa sig. Känner inga symtom nu förutom lite svullna ömma bröst. Är i vecka 5( 4+5) . Runt bim hade jag mycket symtom sen försvann det.

Kan inte glädjas tänker bara på att nåt har dött. Har fått två embryon. Suck känns som alla har tusen symtom. Sista dagen med lutunis idag rädd att missfall sätter igång när jag slutat med dom. Nån mer som känt så här?

• babylove78

Hej äntligen gravid efter min sjätte insättning.

Fick lite brunt i söndags, fick fullständig panik när jag fick lite på pappret. Inget mer har kommit sen dess.

Svårt när man haft missfall att inte oroa sig. Känner inga symtom nu förutom lite svullna ömma bröst. Är i vecka 5( 4+5) . Runt bim hade jag mycket symtom sen försvann det.

Kan inte glädjas tänker bara på att nåt har dött. Har fått två embryon. Suck känns som alla har tusen symtom. Sista dagen med lutunis idag rädd att missfall sätter igång när jag slutat med dom. Nån mer som känt så här?

• livia84

Hej babylove78! Stort grattis:) skam den som ger sig, jag blev gravid på 4 återinföringen och hade då haft 2 tidiga mf. Man kan inte förstå att man har lyckats, det e för bra för att va sant liksom, speciellt när man inte känner så mkt så vågar man verkligen inte tro på det. Jag hade bara molvärk de första veckorna efter mitt plus, sen kom hungern men jag har mått oförskämt bra. Så ja, man kan må bra och inte ha så mkt symptom :)
    Jag fick oxå brunt på papperet men fattade sen att d berodde på att jag haft sex. Man kan även få det av ansträngning. Och så hade jag det även nu i v16 men det gick över efter 2 dgr. Så ja, allt kan vara ok :)
    Oroa dig inte utan försök njut! Boka in ett tidigt ultraljud (ring ngn privat tex) annars får man det i V8 efter ivf. Jag fick 2 tillbaka och har 2 bebisar i magen, helt galet fantastiskt :) lycka till!

• trex2013

Hej och Grattis till alla plus i tråden! Härligt! jag är inne i nedregleringen och kommer börja hormonstimuleringen nästa vecka. Någon mer som är inne i ett nytt försök? Finns det kanske någon status lista kan skriva in lite info på?

• mocha8676

Stort grattis babylove! Man slutar väl aldrig oroa sig. Jag har två tidiga mf i bagaget, men nu efter 3dje återinföringen så går jag imorn in i vecka 17. Har haft en stor och några småblödningar hittills. Och nu börjar magen växa :)

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare