• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2015-08-05 09:03:45 följande:
    Nej jag har aldrig fått göra det. Har ändå frågat några gånger. Inget de vill lägga pengar på kanske. De menade på att det var onödigt. Inte många det hjälper.
    Vad konstigt, vi bor ju med i skåne och fick spola äggledarna i min fertilitetsutredning som gjordes i Kristianstad.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-05 08:20:55 följande:
    Skönt att det blev bestämt? Och att du får semester från IVF under din resa. Nu kan du ju äta vad du vill, unna dig lite gott kallskuret kött och dricka lite vin till middagarna på resan Helt utan att tänka efter!
    Japp känns faktiskt ganska okej. Enda anledningen jag ville göra i aug är för att det inte ska krocka med skolan, men det får gå ändå.

Japp ska bli skönt att resa utan att behöva tänka på vad man äter/dricker :)

Hur går det för dig? 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-05 23:29:44 följande:
    Men det blir FET i naturlig cykel för er?

Tack, det gick bra på ultraljudet! Det verkar som om jag har en dominant äggstock. Det blir långt fler äggblåsor på den, denna gång nästan tre gånger fler! Nu sänks dosen och det blir nytt ulytaljud och blodprov om ett par dagar.

Jag mår bra, men börjar bli lite svullen tror jag. Insåg inte att jag var öm förrän läkaren klämde på äggstocken.

Hoppas på bra kvalitet på äggen denna gång.
    Jag tror det :)

Håller tummarna för er :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-08-05 16:34:35 följande:
    Jag gjorde utredningen på RMC i Malmö. Frågade flera gånger men de sa nej. Ska höra ned Nordic om det är något de gör. Vet ni?
    Vet inte om nrodic gör med det tror jag. 
    Men att utredningar kan vara så olika!
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-11 01:58:55 följande:

Uäck, mår pyton. Äggstockarna är spända, så spända. Känner mig lite illamående och kan inte sova. Obehagligt.

Men usch, har de hört av sig? Riktigt dåligt att inte få ett journummer! 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-11 11:41:38 följande:

Snopen. Idag trodde jag att jag skulle få grönt ljus att starta behandling men det var tjock slemhinna och risk att hinnsäck fanns kvar. Någon som varit med om detta från en behandling med att en hinnsäck syns i livmodern. Betyder det att jag varit gravid och att det stannat av? Det förklarar i så fall mina lustiga gravtest som va både plus och minus.

Om ni haft hinnsäck i livmodern. Vad gjordes efter det? Väntar man på mens eller vad händer? (Har varit nedreglerad med enanton. Kanske blödde jag ej ordentligt efter behandlingen i juni??).

Men oj vad märkligt! Kan kanske vara ett MA ? Fast då borde väl gravtesten visa positivt ? 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-11 21:43:12 följande:
    Jo...har varit frustrerad och besviken.

Och vi fick inte heller infon om att mannen ska ha en utlösning två dygn före äggplock. Den fick vi idag. Fick muntlig info om att mannen inte bör ha utlösning två dagar innan, men det är ju inte samma sak. Nu kan vi inte följa deras anvisningar. Och särskilt viktigt är det ju för oss - vi gör ju IVF pga manlig faktor. Det är väl klart att de måste se till att vi då får all info/alla rekommendationer som hör till mannens del och hur de vill att vi gör för ett optimalt resultat enligt deras metod och behandlingsplan?
    Men fy vad dåligt! 
  • MålaMittHjärta

mom2012: Det har jag aldrig hört talas om, men hoppas  det hjälper och att det du/ni inte behöver vänta allt för länge. Men så drygt att behöva vänta...

En liten tanke ska man ringa nordic redan nu och berätta vår plan att vi vill köra på nästa mens dvs nästa månad eller räcker det att ringa när jag får den? 

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-14 14:37:47 följande:
    Om du vill vara säker på att "komma med" så kanske du kan maila och säg att du vill starta nästa cykel.
    På så vis kan de ta med dig I planeringen, även om de inte kräver det så skulle de säkert uppskatta det.

Du ska göra FET eller hur?
    Det blir ett FET.
    Har inte tänkt på att man kan mejla så blir nog att jag skickar iväg ett mejl redan ikväll så slipper jag glömma att ringa på måndag! 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö