• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 skrev 2015-09-05 21:16:19 följande:
    Nej, de såg verkligen inget (för jag ventilerade min oro). Och det var skillnad i hur läkarna använde staven. Den här läkaren fick pressa för att hitta hinnsäcken, vilket de andra inte gjorde.

Jag är utreds fortfarande för ev utomkveds och överstimulering. De släpper det inte förrän de sett en fosterhinna med gulesäck i livmodern och de vill ha åtminstone ett provsvar till ang ev överstimulering.
    Oki jag som inte hänger med i tråden. 

Men hoppas såklart du/ni får goda nyheter snart :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-07 14:15:12 följande:

Målamtthjärta: De har haft som policy att frysa dag5 ett tag och de visar ju sig även I statistiken. De har jättebra resultat. Men vi får sällan blastocyster.... men det hade kanske inte blivit barn av de som e klarar sig heller å andra sidan.

Åh jobbigt, men hoppas på några blasto då! 
  • MålaMittHjärta

mom2012: Verkligen tråkigt att det inte gör ett undantag för er! Håller tummarna för de små äggen, och att det ska finnas ett guldägg där !!
    Förstår om de närmsta dagarna kan vara lite jobbiga men hoppas för er.

Gina43 Vad bra läkare som förklarar, ska ni på ett VUL till innan det "riktiga" på kliniken? 

Hur är det annars, fortfarande överstimulerad eller har det blivit bättre? 
    Åh hoppas ni får ljuvliga besked på nästa VUL :)

• MålaMittHjärta

mom2012: Åh förstår om ni tycker det är jobbigt, men följer med spänning och hoppas att det är er tur nu <3

• MålaMittHjärta

Måste få ventilera mig lite här, varning för ett "gnällinlägg"

På måndag är första läkarbesöket inför vårat FET och undrar hur jag ska få ihop allt.. Jag pluggar och känner redan nu att denna terminen har ett oerhört högt tempo och känner att det blir tufft att planera in ett FET när denna terminen är så hektisk och försöka hinna med en 3.5 åring och allt annat.. 
    Hela ivfprocessen tar ju väldigt mycket lust, energi och ork.. 
    Känns lite som ett lyxproblem, även om jag missar mindre dagar med ett FET än ET. Såklart om jag får välja sätter jag IVF processen förre skolan (den finns ju som sagt kvar.) men vill samtidigt inte ta studieuppehåll redan nu..

Dock känner jag mig väldigt motiverad att sätta igång nu :) 

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-10 19:28:19 följande:
    Hur många besök behöver ni för ert FET? Behöver ni gå på koll innan överföringen eller räcker det med ÄL-stickor för er del?

Det är okej att känna som du gör! Fördelen med att göra IVF när det är mycket på gång är att man slipper tänka och känna då mycket under ruvningen. Så kommer ni bara igång så går det säkert som en dans!
    Är väl denna gången för undersökning och snart börja med ÄL stickor och sen för ET. Egentligen bara två gånger, men känns betydligt mer med denna skolstress.

Är så tacksam att dessa trådar och forum finns så man kan ventilera sånt som man inte kan prata med andra om och slippa bli idiotförklarad :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-10 20:22:13 följande:

Tack för att ni tänker på oss:) Klinikens samtal idag var att alla 5 fortsatte dela sig, även den som de dömde ut igår är med i matchen igen. Av dessa är 2 toppembryo. Så vi kör på lördag och blastosyst. Gu va pirrigt. Embryo logen tror att det kommer att finnas till frys på lördag och lovade ringa mig.

MålaMittHjärta förstår dig verkligen. Vi är mitt upp i en omorganisation och jag har aldrig haft så hög från 2015 så risken är väl att jag inte får dröm tjänsten i detta men..... barn går först för oss. Allt har sin mening. Blir du gravid nu så hittar du säkert ett sätt att få pusslet att gå ihop. Har ni möjlighet till barnvakt så du kan plugga tex?

Åh underbart :) 

Försöker också att tänka att allt händer av en anledning, även om man inte kan se det när det väl händer. Åh det dumma med IVF att man missar mycket jobb/skola.. 

Barnvakt kan vi nog ordna om det behövs och man borde få ihop pusslet på något sätt :) 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-11 09:58:47 följande:
    Har ni långt till kliniken? Det blir ju inte så många besök när ni inte har äggblåsor på tillväxt att kolla? Jag har tagit med mig mitt barn till kliniken ett par ggr - inga problem. Om det vet på förhand så brukar någon i personalen kunna ställa upp.
    Det tar runt 1,5 timme med bil ungefär, vi "fuskar" på måndag så han får vara på förskolan. 
    Han har varit med en gång när vid gjorde ett vul inför äggplock, sambon roade honom så det funkade med.
    men bra då vet man det ifall det skulle strula fler gånger.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö