• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Blomster84 skrev 2015-09-11 11:31:13 följande:

Hej tjejer!! Jag har varit aktiv i denna tråd tidigare i somras. Nu är det dags igen. Fick tillbaka en blastocyst igår. Vårt 2.a FET och vårt 4.e försök med ivf totalt sett. Hur går det för er?

Åh spännande :)
    Vi ska göra FET denna månaden :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Blomster:Ja vi fick vänta över sommaren och i aug så krockade  det med vår kreta resa. Men nu är jag iaf motiverad att börja om igen.
    Blir ostimulerad fet, lite läskigt att det är just ostimulerat men ja hoppas det tar sig!

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-11 22:30:24 följande:

Å jag hoppas på att kliniken ringer om minst 1 fin blastosyst i morgon. Helst drömmen 3-4 :)

Go natt

Håller tummarna :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-12 21:31:00 följande:

Tjoho! 40 år och 2 (!!) toppblastosyster i frysen :) Av så få som 5 befruktade ägg så är vi mkt nöjda med att 2 blev blastosyster.

Nu börjar immunologiska resan......

Åh underbart :) 
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-09-13 09:21:46 följande:
    Då kör vi på samma. Ostim FET rd 3 här :)

Skönt att du känner dig redo nu. Tror det kan vara bra att slippa alla hormonerna ett tag
    Ska in till kliniken imorgon för vul och får väl börja med äl test snart med. Tycker att väntan är lång innan man får börja och när man väl är inne i karusellen så går allt så fort! (förutom ruvartiden!)

Hormonerna är så skönt att slippa :) 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-12 21:44:40 följande:

Om några dagar är det dags för VUL. Spännande att se om det finns en knodd med hjärtslag där inne..

I morse vaknade jag kissnödig och med fet kramp i vaden. Det känns ju igen.. men jag är plågsamt medveten om att det fortfarande kan vara en ofostrig graviditet eller ett MA.

Förstår din oro men hoppas verkligen att du får underbara besked! 
  • MålaMittHjärta

Blomster: Vi har med bråkat i perioder men att säga så är väldigt dumt även om det är svårt att kontrollera vad man säger! 

Men hoppas iag att det går hela vägen :)

• MålaMittHjärta

Blomster: Vi har med bråkat från och till och bland annat när hans syster berättade att hon var gravid på vår semester nu på kreta för att fira sambons 40 års dag. Så kunde han inte förstå att jag blev ledsen och sårad. Han blev ju jätteglad att bli morbror igen.. Man är så olika och han blev lite putt när jag efteråt berättade jag jag  kanske inte orkade för vill verkligen inte gå igenom ett MA igen, han reaktion var "men ja det blir kanske bra nästa gång" Kan tillägga att jag var ledsen och tårarna sprutade.. Vi är helt enkelt olika!

• MålaMittHjärta

har precis kommit hem från svärmor och har firat henne, och lite trist att behöva höra sambons syster beklaga sig att det är så jobbigt att vara gravid... 
    Tänkte nästan säga "Stackars dig som KAN bli gravid.." men istället bet jag ihop.. 

Måtte nästa FET lyckas så jag slipper lyssna på hennes gnällande framöver !! Eller ja behöva bli påmind att jag inte är (det längre).. 

• MålaMittHjärta

Varit på kliniken idag och allt såg bra ut, troligtvis omslag denna veckan trodde läkaren. Så återföring nästa vecka nån gång :)

Blomster: Absolut får de klaga men gärna när jag inte är där.. men lite trist när det är vid matbordet och sen efter blir det konstiga blickar mot mig.. Men men snart blir det kanske lite bättre ?!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö