• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 skrev 2015-09-14 14:41:52 följande:

Jag kan hålla med om att ifall de vet att ni är ofrivilligt barnlösa och genomgår behandling så är det lämpligt att hålla truten om allmänna graviditetskrämpor. Däremot tycker jag att de förstås har rätt att få ventilera. Jag hade en komplicerad graviditet och fick genomgå en akut bukoperation m m. Förlossningen kom oväntat genom akut kejsarsnitt och mitt barn var inte friskt vid födseln. Det blev inte utan drama och vi var rätt omtumlade. Hade ni tyckt att det var "läge att hålla truten och att vara glad för att vara gravid / lyckas få ett barn" i alla fall? Det är man ju förstås (glad för det som var positivt, att det blev barn), men allt är inte rosenskimrande som gravid eller som nybliven förälder.

De vet att vi ska försöka igen men inte hur vi ligger till i behandling. Men visst är varje graviditet/förlossning individuell och visst ska man få ventilera.. Men ibland kan det skötas på ett schysst sätt också istället för att det blir "huvudämnet" när man sitter och fikar.. 
    Sen är jag väl extra känslig just nu och tar åt mig mer än jag egentligen gör i vanliga fall.. Dessa hormoner!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Jag måste bara fråga, har någon av er en äggstock som sitter "fel" ? 
    Sedan vi började på nordic så har de blivit förvånade att min vänstra äggstock sitter högt upp och även på kk i krst så tog det ett tag för dem att "hitta rätt".
    Nackdelen med detta är att det gör så sjukt jävla ont med VUL på den äggstocken  och smärtan sitter i ungefär 10 min efteråt.. Även ägglossning känns väldigt mycket mer. Dock verkar ingen tycka det är farligt eller onormalt men varför såg de inte det när vi gick på rmc? Eller kan en graviditet ha "tryckt upp den ena på fel plats"? 

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-14 20:49:47 följande:

Japp.....mina sitter ihop med varandra bakom livmodern i sk. "Kissen ovaeries" som är rätt vanligt vid endometrios. De får trycka rätt hårt vid vul mm. Ajaj

Har du haft så hela tiden? 
    Ja fy är fruktansvärt obehagligt :(
    Hm värt att kolla upp!
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-16 20:22:02 följande:

Inför VUL:et var jag så nervös att jag var riktigt illamående. Men vi fick lyckligtvis se en liten böna med hjärtslag där långt upp i livmoden (man fick pressa lite och ändå var det ganska grynigt).

Oh så skönt! Andas ut lite nu att vi har kommit såhär långt. Jag var SÅ nervös inför att de bara skulle finna en tom hinnsäck..

Åh grattis vad underbart <3
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-09-17 20:17:59 följande:

Är det någon av er som gått på Nordic som fått sätta tillbaka två embryon?

Sist på var på läkarbesök skulle hon kolla hur många vi skulle få återföra och frågade hur det var med återföring av två ägg och vi skulle behöva göra försök till innan det är aktuellt.
  • MålaMittHjärta

Har glömt om att berätta om en skum händelse i måndags, jag och min sambo sitter i väntrummet och väntar efter en stund kommer en tjej in och hinner precis se att det är en som jobbar på min praktikplats. Jag misstänker att hon såg mig och gick in på toaletten innan hon kom tillbaka och satt sig i andra änden av väntrummet. 
    Blev så skum stämning, är första gången man springer på någon där och så svårt att veta om hon tycker det är "jobbigt" eller inte. Hade en fältdag där på hennes avdelning veckan innan, så hon vet vem jag är.
    Det är såna situationer man inte riktigt vet hur man ska göra, men undvek att titta dit och lossades att jag inte såg henne.

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-09-17 20:40:46 följande:
    Ok. Tack. Har gjort två färska ivf och två fet

Ivf 1: ett 3dagars

Ivf 2: en blastocyst

FET 1: en blastocyst

FET 2: en blastocyst.

Lyckas inte vårt andra fet så har vi inte lyckats få ett enda embryo att fästa... Undrar om dom kommer tillåta oss att sätta tillbaka två åt gången snart?
    Vi har bara gjort ett ET och snart 1 FET. Vet inte om det är vår ålder jag är 30 och sambon 40 som gör att vi kan få det sen. (hon sa iof inte hur många försök till vi behöver genomgå)
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-09-17 21:07:36 följande:
    Jag är 31 och sambon 36. Tänkte bara om det finns någon gräns för hur många försök man måste göra innan dom vill erbjuda 2 åt gånger eller vad man ska säga...

Har i mitt huvud redan dömt ut detta försök och planerar redan för hur vi ska gå vidare nu när vi förbrukat vårt 3pack... Pengar är ju också något man måste ta hänsyn till (sparar till ett hus också). Idag är en sån där dum dag då allt känns svart och jag börjar gråta för ingenting. :(

Men det blir nog bättre imorgon. :)
    Skulle vara ett ev alltså, inte säkert vi får det alltså! Beror säkert på ägg kvalite och annat med. 

Usch jag hatar såna dagar <3
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-17 21:21:43 följande:
    IVF kanske är hennes stora hemlighet? Hon kanske är en av de som inte berättat för någon! Det måste vara jättejobbigt att arbeta på förskola (med barn dagligdags) och samtidigt vara i IVF-svängen med all barnlängtan.
    Hon har en son som är lite äldre än min, så är nog syskonförsök på gång där.
    Men såklart är det ju ett ställe man helst inte vill bli igenkänd, blev bara så konstig situation då jag inte vet hur hon reagerade när hon såg mig. 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-17 21:18:28 följande:

Kliniken har väl en policy för det där? Du kan möjligen få två om "oddsen" av olika skäl är negativt påverkade, för de vill ju egentligen inte att det ska bli tvillingar (= riskgraviditet gagnar inte deras resultat och därmed inte deras rykte). Ålder är en faktor, sämre äggkvalitet en annan, många försök osv.

MålaMittHjärta: Du är ju jätteung! Till och med jag kallas "ung" i de här sammanhanget och jag är definitivt närmre 40 än du (jag är alltså inte 43)

Blomster84: Jag håller verkligen tummarna för dig! Blir ledsen attse hur uppgiven du låter.

Löste det sig med sambon? Vilken ruvardag har du nu?

Libra: Hur går det för dig? Har man planerat in ingrepp och behandling än? Jobbig väntan..!

Haha tänkte mer utifrån sambons ålder :P, dock glömde jag klämma in ett ev om vi får det vi har inget på svart och vit samt att jag kan ha misstolkar läkaren, vi kanske pratar om att gå igenom 10 försök till alltså.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö