• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-08-14 14:37:47 följande:
    Om du vill vara säker på att "komma med" så kanske du kan maila och säg att du vill starta nästa cykel.
    På så vis kan de ta med dig I planeringen, även om de inte kräver det så skulle de säkert uppskatta det.

Du ska göra FET eller hur?
    Du råkar inte ha mejlen? Sökte på hemsidan men hittade ingen.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Har slarvat bort papperna i flytten, eller lagt dem på ett väldigt bra ställe :P
    Men tycker jag känner igen adressen så tusen tack :)

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-16 22:10:01 följande:

Målamitthjärta när ungefär tror du det blir FET för er? Vi är lite sena med behandlingen pga hormoner strular, va ej nedreglerad. Beräknad start inom 14 dgr. Ska ta nytt prov på fredag.

FET blir runt den 22- 23 om mensen kommer som den ska. Så vi får väl se :)

Åh spännande, hoppas ni får grönt ljus och bara köra på :)
  • MålaMittHjärta

Pratade med kliniken idag och det blir FET nästa månad. Vet inte om det blir ostimulerat eller stimulerat (sköterskan skulle prata med läkaren) men ostumulerat är väl vanligast?

Men skönt jag kan slappna av och njuta av semestern, åker på torsdag :D

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-17 19:02:19 följande:
    OK då är vi kanske I samma fas ännu en gång. Vi kör äggplock så snart homronerna är normal, jag hoppas på nästa vecka och en är det återföring I Septembers slut, alt. början av oktober om allt drar ut på tiden.

Njut av din semester och ladda med D-vitaminer
    Åh spännande, hoppas vi båda har tur :)

Mmm och dricka några glas vin ;P 
  • MålaMittHjärta

Har en mysig semester nere i Kreta men redan första dagen berättade sambons syster att hon var gravid.. Blev mest förbannad för hon sa det rätt ut utan förvarning och avslutar med "hoppas inte ni tycker det är jobbigt" Blev så ledsen och nedstämd men garanterat typ "kommit över det nu". Denna semestern skulle ju vara samla kraft inför nästa försök och så fick den inte en så bra start...

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-25 17:55:42 följande:
    Så obetänksamt av henne! Kunde hon inte låta nyheterna vänta lite? Särskilt om hon känner till vad ni precis varit med om!

Låt det inte förstöra mer! Försök att ha överseende och förlåt obetänksamheten.

Ni har jättegoda chanser att få ett barn till snart med så många fina embryon i frysen. Och snart är ni igång! Kram
    Anledningen var väl att hon berättade var väl att vi var på all inclusive, men tycker ändå hon kunde berätta på ett bättre sätt.. Var bara i v 8 så hon fattade nog efteråt att jag blev "tagen på sängen lixom" 

Sen blev jag lite sur på sambon som tyckte jag "överreagerade" när jag faktiskt tyckte det var jobbigt och försvarade sin syster.. Kan ju tillägga att sambon fortfarande inte har fattat hur jobbigt jag tyckte missfallet var.. Så jäkla trött på honom ibland!

men men förhoppningsvis går det hela vägen nästa gång... 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-26 22:02:25 följande:

Tack

Jag tömde äggblåsan på fredagen, redan på söndagen var min hud bättre (får liksom plitor vid östrogenpåverkan) och på måndagen kom en blödning.

Mitt värde var redan nere i OK värde på onsdagen men fick svaret först på fredagen. Fick sprutstart måndags. Så nu kör man gonal-f igen.

Äggen ska plockas och frysas om vi har sådan tur. SAmtidgit ska jag ner till grekland igen och träffa Life Clinic för att få göra om alla immunologa tester för han har lovat stötta mig på distans vilket Serum inte gjorde. Lite tråkiga pengar, men men... vad gör man inte. Vill inte experimentera för mycket med kroppen på egen hand och utan bevakning av någon läkare. Ett syskon är inte värt min hälsa.

mom2012 skrev 2015-08-26 21:59:26 följande:
    Men du... jag förstår dig verkligen. Vad jobbigt. 
    Hon kanske var rädd du skulle se hennes mage och börja fundera? Syns det inte så kanske det var onödigt av henne att säga något.
    Hon kunde, om hon hade velat vara smidig, berättat för din sambo först och rådfrågat. Då kunde han sagt att denna resan är för att samla energy och så kunde de komma överrens om att inget säg just nu.
    En del är bara så taktlösa. Å andra sidan så trodde hon kanske att hon gjorde något bra... för att slippa att du skulle se något och börja med jobbiga tankar.
    Styrka till dig och njut verkligen av din semester nu!
    Hade hon frågat sambon han han väl sagt att jag inte tar illa upp, han är lite konstig ibland och fattar inte hur jag kan se på andra saker på ett annat sätt.

Men att hon säger dagen efter att hon bara är i v8 och det inte är säkert riktigt än.. Man kan för tusan försöka dölja lite med om hon nu egentligen inte hade planerat att berätta.. 

La faktiskt upp en kryptisk bild/text på instagram så jag hoppas verkligen hon fattar att hon kanske skulle berätta det på ett bättre sätt. 

Men men shit happens, hoppas det överhuvudtaget fungerar på äggen vi har kvar! Och innan försöken tar slut, så jobbigt med denna psykiska terror.. även om man försöker tänka positivt.. 

Åh hoppas det funkar för er, låter märkligt i mina öron att de inte kollar upp imunologa problem i Sverige. 

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö