• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-09 08:59:07 följande:

Väntans dag 2 är över. Av 5 befruktade dömde de ut 1 direkt. 4 delade sig vidare varav 2 var kanon och 2 lite sämre. I morgon är det dag3 och då sa vi höras igen.

Å vad detta är plågsamt jobbigt.

Jag förstår också att det är plågsamt! Mina tankar är med er!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-09 08:59:07 följande:

Väntans dag 2 är över. Av 5 befruktade dömde de ut 1 direkt. 4 delade sig vidare varav 2 var kanon och 2 lite sämre. I morgon är det dag3 och då sa vi höras igen.

Å vad detta är plågsamt jobbigt.

Jag förstår också att det är plågsamt! Mina tankar är med er!
  • Gina43

Blä, dubbelpost efter felmeddelande.

Här är läget fortfarande i limbo. Men HCG var bra! Det hade gott och väl fördubblats (så lite mer därtill). Alltid något, men det kan ju fortfarande innebära en ofostrig graviditet

Är väldigt trött numer. Vet inte om det beror på graviditeten, på omständigheterna eller för att jag inte sovit så gott på sistone pga förkylt barn. Borde ju egentligen vara väldigt utvilad efter sommaren, men nu behöver jag plötsligt vila eftermiddag och lägga mig tidigt om kvällen.

• mom2012

Den där förlamande tröttheten i början av en graviditet :) Det känns igen. Förde ni tillbaka 1 st eller 2 st?

• MålaMittHjärta

mom2012: Åh förstår om ni tycker det är jobbigt, men följer med spänning och hoppas att det är er tur nu <3

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-09 13:30:48 följande:

Den där förlamande tröttheten i början av en graviditet :) Det känns igen. Förde ni tillbaka 1 st eller 2 st?

Kanske det är graviditeten. Det är ju den enda "nya omständigheten" egentligen. Min son är visserligen mer krävande nu än förut.

Vi förde tillbaka ett embryo. Jag faller inte inom klinikens policy för att två skulle diskuteras. Ska ni få två?
  • MålaMittHjärta

Måste få ventilera mig lite här, varning för ett "gnällinlägg"

På måndag är första läkarbesöket inför vårat FET och undrar hur jag ska få ihop allt.. Jag pluggar och känner redan nu att denna terminen har ett oerhört högt tempo och känner att det blir tufft att planera in ett FET när denna terminen är så hektisk och försöka hinna med en 3.5 åring och allt annat.. 
    Hela ivfprocessen tar ju väldigt mycket lust, energi och ork.. 
    Känns lite som ett lyxproblem, även om jag missar mindre dagar med ett FET än ET. Såklart om jag får välja sätter jag IVF processen förre skolan (den finns ju som sagt kvar.) men vill samtidigt inte ta studieuppehåll redan nu..

Dock känner jag mig väldigt motiverad att sätta igång nu :) 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö