• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-11 16:38:50 följande:

Åh spännande :)

Vi ska göra FET denna månaden :)

Vad kul! Ni fick också vänta över sommaren pga semesterstängt på kliniken gissar jag? Blir det Stim eller ostim FET?
  • mom2012

Å jag hoppas på att kliniken ringer om minst 1 fin blastosyst i morgon. Helst drömmen 3-4 :)

Go natt

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-11 22:30:24 följande:

Å jag hoppas på att kliniken ringer om minst 1 fin blastosyst i morgon. Helst drömmen 3-4 :)

Go natt

Jag håller tummar och tår!!!
  • Blomster84
    Libra1 skrev 2015-09-11 23:19:11 följande:

Jag håller tummar och tår!!!

Hej Libra1.

Hur går det för dig? Har du fått bukt med smärtorna över sommaren? Kram
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-09-12 11:03:26 följande:
    Hej Libra1.

Hur går det för dig? Har du fått bukt med smärtorna över sommaren? Kram
    Hej! Tack för omtanken! :)

Tyvärr inte. Väntar på operation som kommer att bli av i okt/nov. Dryg väntan! :-/

Hur är det med dig?
  • Blomster84
    Libra1 skrev 2015-09-12 11:36:08 följande:

Hej! Tack för omtanken! :)

Tyvärr inte. Väntar på operation som kommer att bli av i okt/nov. Dryg väntan! :-/

Hur är det med dig?

Vårt 3.e försök (FET) gick inte vägen men vi har precis gjort ett nytt försök. Är på rd2 idag. Dock kläckte sambon ur sig under ett bråk igår att han inte alls är intresserad av att skaffa barn och att han hoppas att detta inte heller går vägen. Så jag vet inte vad jag ska göra just nu. Hoppas eller inte...

Tråkigt att höra att det inte blivit bättre för dig. Hoppas innerligt att tiden går fort och att du kommer in på op fortast möjligt. Förstår att väntan måste tära nåt fruktansvärt

Kram
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-09-12 11:56:39 följande:
    Vårt 3.e försök (FET) gick inte vägen men vi har precis gjort ett nytt försök. Är på rd2 idag. Dock kläckte sambon ur sig under ett bråk igår att han inte alls är intresserad av att skaffa barn och att han hoppas att detta inte heller går vägen. Så jag vet inte vad jag ska göra just nu. Hoppas eller inte...

Tråkigt att höra att det inte blivit bättre för dig. Hoppas innerligt att tiden går fort och att du kommer in på op fortast möjligt. Förstår att väntan måste tära nåt fruktansvärt

Kram
    Men nej vad tråkigt. Vad elakt av honom att säga så. Det där känns ju inte ok. Hoppas ni kan rätta till det. :-/

Kramar
  • Blomster84
    Libra1 skrev 2015-09-12 12:11:37 följande:

Men nej vad tråkigt. Vad elakt av honom att säga så. Det där känns ju inte ok. Hoppas ni kan rätta till det. :-/

Kramar

Vi får se. Ska åka och hälsa på min syster över helgen så jag slipper honom ett par dagar iaf. Vill slicka mina sår i fred....

Hur snabbt efter op kan ni påbörja ivf behandlingarna?

Kram
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-09-12 13:19:44 följande:
    Vi får se. Ska åka och hälsa på min syster över helgen så jag slipper honom ett par dagar iaf. Vill slicka mina sår i fred....

Hur snabbt efter op kan ni påbörja ivf behandlingarna?

Kram
    Tråkigt när det blir så. Hoppas ni hittar tillbaka! :-/

Det beror lite på vad de kommer att göra. Blir det vara titthål så kanske en månad. Men blir det öppen bukOP så får man vänta längre. Jag får höra med dem efteråt. Lite nervös!!!
  • mom2012

Men blomster. .... så där får man inte ens säga även om man är arg på varandra. Har ni kunnat prata om det nu när bråket lagt sig? Menade han det verkligen? Kram

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö