• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-10 18:20:05 följande:

Måste få ventilera mig lite här, varning för ett "gnällinlägg"

På måndag är första läkarbesöket inför vårat FET och undrar hur jag ska få ihop allt.. Jag pluggar och känner redan nu att denna terminen har ett oerhört högt tempo och känner att det blir tufft att planera in ett FET när denna terminen är så hektisk och försöka hinna med en 3.5 åring och allt annat.. 

Hela ivfprocessen tar ju väldigt mycket lust, energi och ork.. 

Känns lite som ett lyxproblem, även om jag missar mindre dagar med ett FET än ET. Såklart om jag får välja sätter jag IVF processen förre skolan (den finns ju som sagt kvar.) men vill samtidigt inte ta studieuppehåll redan nu..

Dock känner jag mig väldigt motiverad att sätta igång nu :) 

Hur många besök behöver ni för ert FET? Behöver ni gå på koll innan överföringen eller räcker det med ÄL-stickor för er del?

Det är okej att känna som du gör! Fördelen med att göra IVF när det är mycket på gång är att man slipper tänka och känna då mycket under ruvningen. Så kommer ni bara igång så går det säkert som en dans!
  • mom2012

Tack för att ni tänker på oss:) Klinikens samtal idag var att alla 5 fortsatte dela sig, även den som de dömde ut igår är med i matchen igen. Av dessa är 2 toppembryo. Så vi kör på lördag och blastosyst. Gu va pirrigt. Embryo logen tror att det kommer att finnas till frys på lördag och lovade ringa mig.

MålaMittHjärta förstår dig verkligen. Vi är mitt upp i en omorganisation och jag har aldrig haft så hög från 2015 så risken är väl att jag inte får dröm tjänsten i detta men..... barn går först för oss. Allt har sin mening. Blir du gravid nu så hittar du säkert ett sätt att få pusslet att gå ihop. Har ni möjlighet till barnvakt så du kan plugga tex?

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-10 19:28:19 följande:
    Hur många besök behöver ni för ert FET? Behöver ni gå på koll innan överföringen eller räcker det med ÄL-stickor för er del?

Det är okej att känna som du gör! Fördelen med att göra IVF när det är mycket på gång är att man slipper tänka och känna då mycket under ruvningen. Så kommer ni bara igång så går det säkert som en dans!
    Är väl denna gången för undersökning och snart börja med ÄL stickor och sen för ET. Egentligen bara två gånger, men känns betydligt mer med denna skolstress.

Är så tacksam att dessa trådar och forum finns så man kan ventilera sånt som man inte kan prata med andra om och slippa bli idiotförklarad :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Gina43 Vi har fått 2 embryo 9 ggr..... vi faller tyvärr inom deras riktlinjer. Men ni vet vi varför det ej funkat så nu är jag mer hoppfull även om Åldersfaktorn är ett faktum. 40 i år.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-10 20:22:13 följande:

Tack för att ni tänker på oss:) Klinikens samtal idag var att alla 5 fortsatte dela sig, även den som de dömde ut igår är med i matchen igen. Av dessa är 2 toppembryo. Så vi kör på lördag och blastosyst. Gu va pirrigt. Embryo logen tror att det kommer att finnas till frys på lördag och lovade ringa mig.

MålaMittHjärta förstår dig verkligen. Vi är mitt upp i en omorganisation och jag har aldrig haft så hög från 2015 så risken är väl att jag inte får dröm tjänsten i detta men..... barn går först för oss. Allt har sin mening. Blir du gravid nu så hittar du säkert ett sätt att få pusslet att gå ihop. Har ni möjlighet till barnvakt så du kan plugga tex?

Åh underbart :) 

Försöker också att tänka att allt händer av en anledning, även om man inte kan se det när det väl händer. Åh det dumma med IVF att man missar mycket jobb/skola.. 

Barnvakt kan vi nog ordna om det behövs och man borde få ihop pusslet på något sätt :) 
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-11 08:39:51 följande:

Åh underbart :) 

Försöker också att tänka att allt händer av en anledning, även om man inte kan se det när det väl händer. Åh det dumma med IVF att man missar mycket jobb/skola.. 

Barnvakt kan vi nog ordna om det behövs och man borde få ihop pusslet på något sätt :) 

Har ni långt till kliniken? Det blir ju inte så många besök när ni inte har äggblåsor på tillväxt att kolla? Jag har tagit med mig mitt barn till kliniken ett par ggr - inga problem. Om det vet på förhand så brukar någon i personalen kunna ställa upp.
  • Blomster84

Hej tjejer!! Jag har varit aktiv i denna tråd tidigare i somras. Nu är det dags igen. Fick tillbaka en blastocyst igår. Vårt 2.a FET och vårt 4.e försök med ivf totalt sett. Hur går det för er?

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-11 09:58:47 följande:
    Har ni långt till kliniken? Det blir ju inte så många besök när ni inte har äggblåsor på tillväxt att kolla? Jag har tagit med mig mitt barn till kliniken ett par ggr - inga problem. Om det vet på förhand så brukar någon i personalen kunna ställa upp.
    Det tar runt 1,5 timme med bil ungefär, vi "fuskar" på måndag så han får vara på förskolan. 
    Han har varit med en gång när vid gjorde ett vul inför äggplock, sambon roade honom så det funkade med.
    men bra då vet man det ifall det skulle strula fler gånger.
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-09-11 11:31:13 följande:

Hej tjejer!! Jag har varit aktiv i denna tråd tidigare i somras. Nu är det dags igen. Fick tillbaka en blastocyst igår. Vårt 2.a FET och vårt 4.e försök med ivf totalt sett. Hur går det för er?

Åh spännande :)
    Vi ska göra FET denna månaden :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö