• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-14 14:41:52 följande:

Jag kan hålla med om att ifall de vet att ni är ofrivilligt barnlösa och genomgår behandling så är det lämpligt att hålla truten om allmänna graviditetskrämpor. Däremot tycker jag att de förstås har rätt att få ventilera. Jag hade en komplicerad graviditet och fick genomgå en akut bukoperation m m. Förlossningen kom oväntat genom akut kejsarsnitt och mitt barn var inte friskt vid födseln. Det blev inte utan drama och vi var rätt omtumlade. Hade ni tyckt att det var "läge att hålla truten och att vara glad för att vara gravid / lyckas få ett barn" i alla fall? Det är man ju förstås (glad för det som var positivt, att det blev barn), men allt är inte rosenskimrande som gravid eller som nybliven förälder.

De vet att vi ska försöka igen men inte hur vi ligger till i behandling. Men visst är varje graviditet/förlossning individuell och visst ska man få ventilera.. Men ibland kan det skötas på ett schysst sätt också istället för att det blir "huvudämnet" när man sitter och fikar.. 
    Sen är jag väl extra känslig just nu och tar åt mig mer än jag egentligen gör i vanliga fall.. Dessa hormoner!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Jag måste bara fråga, har någon av er en äggstock som sitter "fel" ? 
    Sedan vi började på nordic så har de blivit förvånade att min vänstra äggstock sitter högt upp och även på kk i krst så tog det ett tag för dem att "hitta rätt".
    Nackdelen med detta är att det gör så sjukt jävla ont med VUL på den äggstocken  och smärtan sitter i ungefär 10 min efteråt.. Även ägglossning känns väldigt mycket mer. Dock verkar ingen tycka det är farligt eller onormalt men varför såg de inte det när vi gick på rmc? Eller kan en graviditet ha "tryckt upp den ena på fel plats"? 

• mom2012

Japp.....mina sitter ihop med varandra bakom livmodern i sk. "Kissen ovaeries" som är rätt vanligt vid endometrios. De får trycka rätt hårt vid vul mm. Ajaj

• Bengalen
    Mella79 skrev 2015-09-14 21:00:10 följande:
    Är det någon som vet vad ed13 betyder ???

Embryodonation 2013. Tungan ute Såg din fråga i den andra tråden.
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-14 20:49:47 följande:

Japp.....mina sitter ihop med varandra bakom livmodern i sk. "Kissen ovaeries" som är rätt vanligt vid endometrios. De får trycka rätt hårt vid vul mm. Ajaj

Har du haft så hela tiden? 
    Ja fy är fruktansvärt obehagligt :(
    Hm värt att kolla upp!
  • Gina43

Inför VUL:et var jag så nervös att jag var riktigt illamående. Men vi fick lyckligtvis se en liten böna med hjärtslag där långt upp i livmoden (man fick pressa lite och ändå var det ganska grynigt).

Oh så skönt! Andas ut lite nu att vi har kommit såhär långt. Jag var SÅ nervös inför att de bara skulle finna en tom hinnsäck..

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-16 20:22:02 följande:

Inför VUL:et var jag så nervös att jag var riktigt illamående. Men vi fick lyckligtvis se en liten böna med hjärtslag där långt upp i livmoden (man fick pressa lite och ändå var det ganska grynigt).

Oh så skönt! Andas ut lite nu att vi har kommit såhär långt. Jag var SÅ nervös inför att de bara skulle finna en tom hinnsäck..

Vad skönt! Grattis!!! :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-16 20:22:02 följande:

Åh grattis vad underbart <3
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö