• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 Ja bara 3 dagar kvar, det går framåt :) Sambon vill egentligen inte vi ska testa tidigare,så antingen testar jag och mörkar eller skjuter jag upp det till TD har inte riktigt bestämt mig än. Det borde väl inte visa falskt 2 dagar innan td?

Symtomen kommer nog snart i takt med hcg ökar :) 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-26 05:10:35 följande:

Målamitthjärta läste ditt inlägg igen. Trodde du ville testa nu nu. Sorry. Jo 2 dgr innan td får du rätt testsvar. Td är väl tilltagen.

Ingen fara, man läser lite snabbt och misstolkar ibland :) jag har gjort det flera gånger. Men tack :) jag grubblar värst på kvällar/eftermiddagar... 

Det går framåt iaf, 2 dagar eller 4 dagar kvar! Får nog se till att hålla mig sysselsatt så går det kanske bättre. Skickade efter såna målarböcker för vuxna sist jag beställde kursböcker från cdon, det ska jag nog prova så man har helt fokus på något annat :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-26 14:39:05 följande:

Känner igen det!  Det är oerhört svårt att tänka på något annat.ärligt talat. Just nu oroar jag mig over att mensen ska komma med ett tidigt missfall. Är det inte det ena så är det det andra.... Men så snart vi gjort VUL v8 hos Nordic och fått se hinnsäck och hjärta mm så tror jag att jag vågar slappna av mer.

Har du fått några symptom ännu?
    För mig är det tydligaste humörsvängningarna, men det kan även bero på Lutinus/progesterone. Jag tar extra progesterone (det var lågt vid blodprov vid ÄL)  även om vi gjort FET I naturlig cykel så det kanske blir lite FÖR bra.  

Hoppas att måndagskväll går fort och så även tisdag, sen är det testdag!

Jag kommer nog inte slappna av efter vul på kliniken heller (om det blir ett +)

Trött, illamående, tycker att visa saker smakar skumt (typ leverpastej) och lite humörsvängning. Att ha ett trotsigt barn hjälper inte direkt!

Lycka till imorgon :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-27 18:02:24 följande:

Blodproverna tagna och grekiska läkaren var nöjd. MItt HCG har ökat men inte så mycket, men jag vet inte vad som är normalt. Jag hade 57 IU/L I fredags och idag var det 190 IU/L.Jag vet inte om det är bra  eller åt det lägre - så jag måste få tag på Nordic I morgon för lite mer kunskap om HCG. Jag vet att jag hade 12000 ungefär med vårt 1.a barn men det var ungefär 3-4 dgr efter testdag.Nu är det 3-4 dgr innan testdag, så nästan en hel veckas skillnad. Svårt att jämföra då.

Ska tänka massor på dig I morgon Målamitthjärta! Håller tummar och tår!

Har faktiskt ingen koll på Hcg och vad som är bra, men är grekiska läkaren nöjd borde det väl vara bra ? Men det skadar såklart inte att kolla med nordic vad de tycker.

Tänkte kolla med sambon om det blir test imorgon eller om vi väntar tills testdag. Känner mig så sjukt nervös och vill verkligen inte få ett minus.
  • MålaMittHjärta

Mom: Vaknade vid 4 (sambon jobbar natt så sover alltid lätt när han jobbar och vaknar vid minsta ljud) utan att tänka på gick jag på toaletten, men det är nog meningen att det blir test på fredag.

Jo den var busig, det var ju tur att den inte  kläckas helt iaf :)
    Men ja får se om man känner sig mer redo om 2 dagar eller inte. 

Sambon "överraskade" med en ullareds tripp nästa vecka, hade skulle ta ledigt 1 dag så vi kunde åka dit :) Ska bli kul att handla lite (mycket) julgrejer och julklappar och sånt :) 

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-28 08:01:51 följande:

Men vilken fining du har till sambo. Vill också åka dit, framförallt för leksaker. Dottern vill ha playdoh formar och lego. Mm

Ja ibland så :)
    Är väl mest för leksakerna vi åker dit och alla andra julklappar till alla 7 syskonbarnen så vi sparar in en massa :) Brukar dock vara duktiga på att skämma bort honom :)
  • MålaMittHjärta
    louisemostert skrev 2015-10-29 21:23:17 följande:

Frågade för ett tag sedan ang hur ni tycker Nordic center är, eller om ni har andra tips/rekommendationer? Vi måste söka privat hjälp men vet inte var vi ska vända oss. Snälla hjälp :)

Jag är supernöjd med nordic, betydligt bättre där än när vi gick via landstinget. 
    Tips om andra kliniker har jag inte men rent statistiskt så har nordic bra omdöme (vi utforskade alternativ i mars och då hittade vi i stort sett bara bra rekommendationer från nordic).
    Ring runt till klinikerna och välj det stället som ni känner er mest bekväma med  :)
  • MålaMittHjärta
    Pingvin skrev 2015-10-29 20:52:06 följande:

Ska börja med ivf på torsd:) kort metod. Går på nordic ivf Malmö. Mår man dåligt av medicinerna? Är det vanligt att första ivf inte fungerar?

Hur du mår är nog väldigt individuellt, jag fick många äggblåsor denna gången och det kände jag absolut av svullen, om i magen, trött, lite pms symtom av alla hormoner. Var väldigt nära att bli överstimulerad så kände mig svullen och trött men som tur var slapp jag det. 

Om första försöket funkar beror nog på vad som "felar" alla har olika förutsättningar. Tror de säger runt 35 % på ett försök och 75% efter tre försök (den statistiken sa ena läkaren) Min första ivf lyckades på första försöket och fick en son. Vid syskonförsök lyckades jag på 1:a försöket som slutade i ma. Har testdag imorgon om vårt fet har lyckats eller inte.

Lycka till och håller tummarna för er :)
  • MålaMittHjärta

Hade ju testdag idag och det blev ett +, blev mest förvånad och har nog inte riktigt förstått det än :)
    Har hela tiden intalat mig själv att det är lutinus som har gett mig dessa symtom och har direkt inte vågat hoppas för mycket. 

Mom2012: Hur gick det för dig? Vad sa nordic om hcg nivåerna?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö