• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Då kom blödningen idag och dags att börja med progynon, känns rätt skönt att FET:et är igång och att det går bättre denna gången :)

Helt underbart med en mens utan en jävla massa mensvärk :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

mom2012: Usch ja är väl den enda gången man önskar mensen ska dyka upp. Bara påminna mig att komma ihåg att ta piller på morgonen och på kvällen.
    Sen läkartid på fredag, tycker att man väntar som bara den sen när man väl är helt uppe i processen så händer allt så fort.

Tror det blir åf veckan efter er om jag räknat rätt.

• MålaMittHjärta
    Pingvin skrev 2015-10-05 12:32:22 följande:

Ska börja med ivf snart och ska på första samtalet... Utredning är redan gjord.Hur lång tid tar första mötet? Eftersom vi tänkte ta med vår 21 månaders pojke...har ingen barnvakt! Tar det lång tid??

Vi har haft med vår son han två gånger han är 3,5 år och de brukar ta runt 15-20 min för ett läkarbesök. Tror första läkarbesöket tog runt 20 min ( max) för oss. 
  • MålaMittHjärta
    Pingvin skrev 2015-10-05 14:48:21 följande:

Visar de hur man ska ta sprutorna då? Måste man göra VUL med?

Ja det gjorde VUL och pratade lite om läkaren kollade igenom journalen från rmc. Vi fick ta blodprov med och fick en snabb genomgång av sprutorna, är undersköterska så kände mig ganska säker på hur sprutorna ska tas så vi tog det i stora drag. 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-07 02:44:53 följande:

Målamitthjärta nu ör jag rädd jag hamnar i en icke ägglossning denna cykel. Fast vul visade en 15 mm blåsa som bör va denna månads.

Omslag har ej skett men inbillar mig att testerna blivit något starkare. Det ska va dags onsdag eller torsdag. Tempen är låg så ingen ÄL har skett ännu iaf. Nervöst med naturlig cykel. 1a gången :)

Å så fick även jag meddelandet man inte vill ha mitt i kämpande. Vänner som blivit gravida. 2 av dem. Vad gör man? Kroppen vill skrika men för fan jag då???Vi? Men jag svarade snällt gratulerar och vad underbart. I ett normalt läge hade det ju varit så.

Tar du äl test en gång om dagen eller två? Ångrar faktiskt att jag inte tog 2 ggr om dagen sist när det sket sig. Men har det set en blåsa som är större på VUL så borde de vara äl på gång.

Åh jobbigt, I know the feeling tyvärr. Jag hatar verkligen att hela denna processen gör en så "svartsjuk" Jag tycker det går i perioder för mig, var lite jobbigt när kusinen outade att de ska få en bebis i november/decemer, vi bar beräknade till dec om det inte blivit ett missfall.. Ja och såklart när sambons syster outade att de var gravida på innan sambons 40 års dag.. (mest sentimentalt för min del då jag skulle vilja ge honom det i 40 års present... )

Men nu är det som det är, men får trösta sig med att man får de perfekta barnen av ivf av både topp ägg och topp spermier :) 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-08 20:18:37 följande:

Målamitthjärta jag tar ÄL test 2 ggr dag. Jag tempar med. Idag kl 12.30 kände jag ett hugg på 2-3 sek. Det kan varit ÄL. Så svårt när man inget känner! Tycktes ana lite lite kraftigare streck idag på kvällstestet. Va ju nästan säker. Men i mrgn bitti kanske.

Jag hade amh på 15. Född 75.

Åh hoppas det blir omslag snart :)
  • MålaMittHjärta

varit på kliniken och allt såg bra ut och det blir återföring redan på fredag :)
    Nu är jag både förväntansfull och jäkligt nervös, vill verkligen inte vara med om ett MA till!

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-10-10 09:12:17 följande:
    Vad kul! Ett stort lycka till. Förstår att du är orolig.
    Tack :)
    Både jag och sambon räknade med att det inte skulle bli förren veckan efter, men känns faktiskt bra det blev tidigare :) Passar perfekt att sambon är ledig i helgen och att vi bara ska ta det lugnt och ingen stress från skolan :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-10 14:38:25 följande:

Jag testade med 3 olika märken igår. Desperat. Men så idag kom ett tydligt tydligt omslag. Phew!! Återföring på torsdag eller fredag. Då ses vi kanske målamitthjärta. Jag får min dag o tid på måndag.

Tur omslaget kom :)
    Oh spännande :) Kl 13 har vi återföring på fredag :)
    Känns lite konstigt då vi ställt in oss på veckan efter men som sagt när man väl är inne i processen så går allt fort, förutom ruvningen!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö