• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012: Jo ja mår bra, lite illamående emellanåt men det är väl lutinus som luras här med. Hade med förträngt hur kladdigt det är, får se om jag vänjer mig med tiden haha ska ju hålla på ända till v 12.

Ruvardagarna känns långa, men har kunnat slå bort tankar och fokusera på annat men såklart blir det värre ju närmare TD man är. Försöker tänka att jag ändå inte kan påverka något (försöker att inte stressa, dricker mindre kaffe och tänka positivt.) 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

mom2012 Men oj är det inte lite tidigt att känna av gravsymtom på rd 4 ?
    Jag har börjat känna av hugg långt ner i magen och känner mig allmänt off (glömde låsa cykeln på stationen men tur för mig stod den kvar)

Hoppas på ett bra hcg värde men lite läskigt att ta det redan 1 vecka innan TD. Men håller tummarna för er :)

• MålaMittHjärta

Mom2012: tror faktiskt det är en biverkning av lutinus känns lite väl tidigt att känna av symtom redan nu?

Ja just de tänkte inte på er immunologiska behandling! Hoppas du börjar känna av symtom snart :)

• MålaMittHjärta

mom2012 haha i know the feeling :P

Är så sjukt trött, borde börja skriva på min tenta men har varit motivation eller lust.. Tänkte tjuvtesta på onsdag, bara 6 dagar kvar men känns som en hel evighet tills dess.  

• MålaMittHjärta

När vi valde nordic googlade jag och sökte info om klinikerna o malmö. Just då hade nordic överlägset bäst kritik. Jag är oerhört nöjd med vårat val, tror dock det finns en klinik till nu i Malmö.

• MålaMittHjärta

Hade vernissage i skolan och de bjöd på cider och ostbågar. Ostbågar är något jag älskar men idag kände jag mig verkligen inte sugen, åt max 3 st.

Nu steker jag hamburgare och känner mig totalt osugen (tur jag köpte nacho chips haha)

Tror dock att lutinus lurar kroppen!

• MålaMittHjärta

mom2012: Jag har haft helt olika symtom med sonen och med förra grav, med sonen hade jag känsliga bröst/bröstvårtor och med förra kände jag inget. Med sonen var jag aldrig illamående, förra fick jag väldigt mkt illamående känsla. 

Men hoppas du får hcg värde även om det tas så pass tidigt!
    Pratade lite med sambon om att testa tidigare men han tycker det är onödigt, skulle det vara minus är det ju bara att göra om nästa månad eller månaden efter.. Tror inte jag kommer har lika lätt att tackla ett negativt test... 

Gina: Lycka till på KUB! Är det första ultraljudet ni gör efter det på kliniken?

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-23 17:16:52 följande:

Är i chock. Syskon - ivf nummer 10 lyckades med immunologisk support! Ni som följt mig vet min resa och alla ivf vi gjort sedan 201303. Hcg i blodet va 57 och jag är gravid. Nu börjar nästa oro....att få lyckan att behålla det lilla livet till officiell testdag och framåt. Jag fick även ett svagt plus på testlagrets sticka på eftermiddagsurin och 1 h efter jag redan kissat. Vi har gråtit av lycka här hemma!

GRATTIS :)

Vilket underbart besked, håller alla tummar och tår att det ska gå hela vägen :)
  • MålaMittHjärta

Mom2012 : jo det går bra tror jag? Börjar känna av nerverna att man inte riktigt vågar hoppas för mycket, samt att min energi och motivation är helt borta... skulle behöva göra klart en skitig tenta som ska in imorgon men känner ingen lust eller ork..

Den psykiska tiden gör sig påmind nu...... och jag vet att jag grubblar för mycket men kan inte sluta heller..

Hoppas dina värden är högre på tisdag :) Hur ofta behöver du ta blodprov ?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö