• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Pingvin skrev 2015-10-29 22:48:46 följande:

Åh vad spännande att du har testdag imorgon:) håller tummarna för dig!!

Ja vi får väl se då...bara jag slipper må illa så ska jag stå ut med varsomhelst tror jag,bara jag får min bebis<3 läkaren sa 80 procents chans för oss...får väl bara hålla tummarna att det ska gå vägen:)) jag har sorana,vem har du? Gjorde äggplock ont?

Jag har med haft Sorana under båda våra försök, förrutom vid återföringen då hade vi Pia (tycker båda är bra)
    Jag tyckte det kändes ganska mkt under äggplock, har en bråkig äggstock som sitter fel plus att det plockade ut 32 ägg, så fick extra smärtlindrig under tiden. 
    Men som sagt det är individuellt det med :) en del känner av mindre smärta än andra :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-30 16:20:04 följande:

Visste jag väl! Stort stort grattis!!! Nu hoppas vi på junibebisar till våra 2012 marsbarn.

Hcg var ok enligt nordic så tidigt som det togs och det har gått upp sedan dess och nytt test ska tas på måndag. Då hoppas jag det ligger riktigt högt och bra. På urin får jag mycket starkt plus sedan torsdags. Fick tid för vul 19/11. Efter det vågar jag kanske slappna av. 2011 hade jag 2 ägg som fäst och ett försvann i en blödning v7. Så än vågar jag ej slappna av. Vill njuta men är för orolig än så länge. 11 ivf för att komma hit har satt sina spår.

Haha då har vi fått vul på samma dag :) hoppas det med är ett gott tecken :)

Håller tummarna på måndag :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-11-01 02:20:44 följande:

Tack!!! :)

Operationen gick bra. Jag har nu 4 hål i magen och diagnosen endometrios. Känns faktiskt som en lättnad även om det inte är en rolig diagnos.

Nu ska jag bara läka och hoppas på att må bättre snart. :D

Vad skönt att operationen gick bra, är såklart ingen rolig diagnos, men nu vet du varför du har kännt smärta och inte är "hypokondriker" det har ju återkommit lite i din blogg (andras åsikter alltså)

Håller tummarna att du ska må bättre och håller tummarna för ert kommande ivf försök. 
  • MålaMittHjärta

mom2012: Men nej så skulle det ju inte bli denna gång <3
    Blöder du fortfarande? Skickar styrekram till er <3

• MålaMittHjärta

Fick med en liten blödning igår, upptäckte det precis innan vi skulle betala i kassan på ullared. Men slutade efter nån timme när vi kom hem. Känns ändå lite oroligt, blödde 2 ggr förra gången och då upptäcktes ma, så är reda nu inställd på ett negativt besked på vul om 2 veckor.

• MålaMittHjärta

Har du ringt kliniken och rådfrågat?

Håller tummarna för att de små grynen stannar kvar!

Tur att min sambo är mer lugn än mig när det gäller såna situationer. Blir lite soffläge och vila idag, tror min kropp behöver det!

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-04 14:41:36 följande:

Jag pratade med gyn men ej med nordic. Sjukskrev mig veckan ut för soffläge. Jag ville få vul gjort men de säger att det är för tidigt. Hade varit så skönt att veta bara. Känns som otroligt långa 2 veckor till vul 19/11 just nu.

Kan du inte få nya hcg prov? Hade nog också sjukskrivit mig i dins sits.
    Har haft en ihållande huvudvärk idag, tänkte skippa skolan imorgon och vila ut och har en salstenta på fredag som jag vill klara av. 

Mmmm 2 veckors väntan, fyller 30 två dagar innan vul så det kan både bli en fantastisk eller hemsk födelsedag.. 
  • MålaMittHjärta

mom2012: Jo ibland är ju google din värsta vän också! Kan heller inte sluta googla!!

Vilken läkare gör ditt vul den 19?

• MålaMittHjärta

Mom: Vi har Sorana så då borde du ha henne med. Har de sagt något om lutinus? Man bör väl undvika att ta på morgonen samma dag som vul?

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-05 10:14:24 följande:

BM sa faktiskt inget om luitnus inför besöket. Tror inte det är några problem om du tar den men har du en morgontid så kanske du kan ta lutinus efteråt på kliniken? Jag har en eftermiddagstid så jag får ta lutinus vare sig jag vill eller ej.

Sist hade hon svårt att se och fick torka väck massa kladd.930 fick vi tid så morgon lutinus blir nog efteråt.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö