• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Gina43 det går sådär. Hcg stegrar sig så långsamt nu att de menar att något inte står rätt till. Lämnade blod i morse för nytt hcg och får svar i em. Det är något av det tuffaste jag varit med om....ser gravid ut och urinstickan ger superstarkt plus redan i muggen med urin men så är det någon doktor som ej är nöjd med hcg stegring. Har ej kunnat njuta en sekund av denna graviditet ännu. Vet ej om jag kommer att få göra det Heller. Ringde nordic i går och berättade om situationen och mitt mående psykiskt och fick en tidig vul tid. De är änglar. Kan ej gå så här I ovisshet för det är för jobbigt för oss helt enkelt.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-10 09:02:01 följande:

Gina43 det går sådär. Hcg stegrar sig så långsamt nu att de menar att något inte står rätt till. Lämnade blod i morse för nytt hcg och får svar i em. Det är något av det tuffaste jag varit med om....ser gravid ut och urinstickan ger superstarkt plus redan i muggen med urin men så är det någon doktor som ej är nöjd med hcg stegring. Har ej kunnat njuta en sekund av denna graviditet ännu. Vet ej om jag kommer att få göra det Heller. Ringde nordic i går och berättade om situationen och mitt mående psykiskt och fick en tidig vul tid. De är änglar. Kan ej gå så här I ovisshet för det är för jobbigt för oss helt enkelt.

Men nej vad tråkigt :/ 
    Vad gulliga de är på nordic och låter er komma på ett tidigare vul. Håller tummarna för er <3 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-11-10 09:02:01 följande:

Vad tråkigt! Fast är det bara en läkare som tycker det (du skriver ovan "någon läkare" som inte är nöjd)? Vad säger de andra läkarna?

Jag har full förståelse för din vånda. Nu gick vi inte igenom allt det som du har gjort med lång resa, immunbehandling osv. men vi kunde ju inte se något på VUL förrän ganska sent, i v6+6, så jag förstår din oro. Tidigt kunde de ju bara se uppklarning, sedan (sent) en tom hinnsäck men utan gulesäck (på deras bästa maskin), så det såg ju ut som en ofostrig graviditet i vårt fall trots att det inte var det. Jag hoppas att ni får se mer än vad vi fick se så att du får lugnande besked. Men om man inte skulle se så mycket så behöver det alltså inte betyda att läget är kört. Stor kram!
  • mom2012

Samma här Gina43. Idag 6+2 såg vi det du beskriver men inget hjärta. För mig kändes det ändå lugnande att få se att det sitter där det ska. Nästa vul 19/11 då jag är i 7+3. Nu kan jag bara hålla tummarna tills de blir blå. . . . Och inte ta ett enda hcg mer. Det bara stressar när grekiske läkaren vill ha dem.

• MålaMittHjärta

Mom: Håller tummarna för tickande små hjärtan nästa torsdag <3

Själv är jag mitt uppe i praktiken på en förskola, är trött som tusan och känner mig fruktansvärt sliten. Har knappt ens tid att oroa mig nu eller känner att jag har vågat hoppas sen jag fick pluset, både jag och sambon har pratat väldigt lite om bebisen (om det nu finns någon ?) Känns att jag behöver bevis på för att jag ska våga tro på det!

Sambons syster gjorde rul idag och de ska få en pojke i april. Det är nu man börja tänka på vad som kommer hända om vi misslyckas denna gången med. Hatar verkligen dessa känslorna, dock ska det bli skönt med ett besked nästa torsdag. Och hur det är blir får man ta tag i då! (Är dock glad för deras skull men man blir påmind på något man verkligen saknar och inte vet om man får uppleva igen!)

• mom2012

Samma här målamitthjärta. Trött så trött. Somnar i dotterns säng när jag läser saga på kvällarna nu. Ibland vaknar jag 23 och ibland 10 minuter senare. Känns lite tidigt att somna 19...... Zzzz. Hihi.

• Gina43

MålaMittHjärta: Förstår att du är sliten. Ruvning och väntan har sitt pris. Men lite förhoppning om att det blir barn igen måste finnas någonstans? Du har ju blivit gravid 3 ggr av 3 insättningar? Så upp med hakan! Det är ju ett fantastiskt resultat? Det blir barn på något av era fina embryon och förhoppningsvis denna gång!!

Mom2012: Det verkar ju hoppfullt!? Vad skönt att ni fick se något! (sa ju att tidigt testande är utpräglat självplågeri - trist att de var så "på" i Grekland).

Håller tummarna för er!!

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-11 20:30:04 följande:

Samma här målamitthjärta. Trött så trött. Somnar i dotterns säng när jag läser saga på kvällarna nu. Ibland vaknar jag 23 och ibland 10 minuter senare. Känns lite tidigt att somna 19...... Zzzz. Hihi.

La mig 21 igår kväll var helt slut! Känner också att jag inte ger mitt bästa på praktiken, har inte den energin som jag brukar ha och det känns väldigt märkligt att man inte har någon energi alls. Känns som jag skulle kunna sova en hel vecka!
    En dag kvar och sen helg, den behövs verkligen.
  • mom2012

Igenkönningen är hög målamitthjärta! Jag somnade 19.30 och vaknade upp nu.... hihi.

Du ska se att de inte lägger märke till det på din praktik och skulle de göra det så är det inte konstigt du är trött heller. Gå från skolböckerna till en miljö med många intryck och mycket att hålla reda på. Igår va jag kvar lite längre på min dotters fs och jag skulle nog inte orka en hel vecka inte deras tempo!

Du ska se dina omdömen blir bra :)

• MålaMittHjärta

mom: Allt känns nog bättre efter en ledig helg, behöver vara hemma och sova ut och göra ingenting känns det som :p 
    Blir nog en "ligga i soffan kväll" ikväll och äntligen få se det inspelade avsnittet av downton abbey :D Om jag håller mig vaken alltså :P

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö