• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Förstår dig. Jag mådde riktigt dåligt när jag skulle lämna gravtest på blod i fredags. Jag va verkligen inte redo...

Oavsett vad du gjorde i morse håller jag tummarna när du väl gör testet. Jag har en bra känsla kring din busiga blasto. Den hade bråttom 16/10 och hade börjat kläcka sig minns jag. Kram

• MålaMittHjärta

Mom: Vaknade vid 4 (sambon jobbar natt så sover alltid lätt när han jobbar och vaknar vid minsta ljud) utan att tänka på gick jag på toaletten, men det är nog meningen att det blir test på fredag.

Jo den var busig, det var ju tur att den inte  kläckas helt iaf :)
    Men ja får se om man känner sig mer redo om 2 dagar eller inte. 

Sambon "överraskade" med en ullareds tripp nästa vecka, hade skulle ta ledigt 1 dag så vi kunde åka dit :) Ska bli kul att handla lite (mycket) julgrejer och julklappar och sånt :) 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Men vilken fining du har till sambo. Vill också åka dit, framförallt för leksaker. Dottern vill ha playdoh formar och lego. Mm

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-28 08:01:51 följande:

Men vilken fining du har till sambo. Vill också åka dit, framförallt för leksaker. Dottern vill ha playdoh formar och lego. Mm

Ja ibland så :)
    Är väl mest för leksakerna vi åker dit och alla andra julklappar till alla 7 syskonbarnen så vi sparar in en massa :) Brukar dock vara duktiga på att skämma bort honom :)
  • Pingvin

Ska börja med ivf på torsd:) kort metod. Går på nordic ivf Malmö. Mår man dåligt av medicinerna? Är det vanligt att första ivf inte fungerar?

• louisemostert

Frågade för ett tag sedan ang hur ni tycker Nordic center är, eller om ni har andra tips/rekommendationer? Vi måste söka privat hjälp men vet inte var vi ska vända oss. Snälla hjälp :)

• MålaMittHjärta
    louisemostert skrev 2015-10-29 21:23:17 följande:

Frågade för ett tag sedan ang hur ni tycker Nordic center är, eller om ni har andra tips/rekommendationer? Vi måste söka privat hjälp men vet inte var vi ska vända oss. Snälla hjälp :)

Jag är supernöjd med nordic, betydligt bättre där än när vi gick via landstinget. 
    Tips om andra kliniker har jag inte men rent statistiskt så har nordic bra omdöme (vi utforskade alternativ i mars och då hittade vi i stort sett bara bra rekommendationer från nordic).
    Ring runt till klinikerna och välj det stället som ni känner er mest bekväma med  :)
  • MålaMittHjärta
    Pingvin skrev 2015-10-29 20:52:06 följande:

Ska börja med ivf på torsd:) kort metod. Går på nordic ivf Malmö. Mår man dåligt av medicinerna? Är det vanligt att första ivf inte fungerar?

Hur du mår är nog väldigt individuellt, jag fick många äggblåsor denna gången och det kände jag absolut av svullen, om i magen, trött, lite pms symtom av alla hormoner. Var väldigt nära att bli överstimulerad så kände mig svullen och trött men som tur var slapp jag det. 

Om första försöket funkar beror nog på vad som "felar" alla har olika förutsättningar. Tror de säger runt 35 % på ett försök och 75% efter tre försök (den statistiken sa ena läkaren) Min första ivf lyckades på första försöket och fick en son. Vid syskonförsök lyckades jag på 1:a försöket som slutade i ma. Har testdag imorgon om vårt fet har lyckats eller inte.

Lycka till och håller tummarna för er :)
  • Pingvin

Åh vad spännande att du har testdag imorgon:) håller tummarna för dig!!

Ja vi får väl se då...bara jag slipper må illa så ska jag stå ut med varsomhelst tror jag,bara jag får min bebis<3 läkaren sa 80 procents chans för oss...får väl bara hålla tummarna att det ska gå vägen:)) jag har sorana,vem har du? Gjorde äggplock ont?

MålaMittHjärta skrev 2015-10-29 21:49:54 följande:

Hur du mår är nog väldigt individuellt, jag fick många äggblåsor denna gången och det kände jag absolut av svullen, om i magen, trött, lite pms symtom av alla hormoner. Var väldigt nära att bli överstimulerad så kände mig svullen och trött men som tur var slapp jag det. 

Om första försöket funkar beror nog på vad som "felar" alla har olika förutsättningar. Tror de säger runt 35 % på ett försök och 75% efter tre försök (den statistiken sa ena läkaren) Min första ivf lyckades på första försöket och fick en son. Vid syskonförsök lyckades jag på 1:a försöket som slutade i ma. Har testdag imorgon om vårt fet har lyckats eller inte.

Lycka till och håller tummarna för er :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö