• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta

Mom: Nej tror inte att de vill sätta ett nytt datum. Vi fick ett papper av Sorana och sa vi skulle visa det på mvc, de vet ju exakt när embryot sattes in och så.

Håller tummarna hårt för er nästa vecka kram

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-11-19 18:05:17 följande:

Japp v7 vul. För vår del blev det tyvärr att göra om vul på tisdag nästa vecka. Såg ett pickande hjärtljud men det var långsamt och kunde lika gärna va mitt egna blodkärl vi såg. Hon vågade inte uttala sig. Sen va fostret lite litet för sin vecka. Hon ville sätta mig i vecka 5+2 (men så gör man väl ej vid ivf?)

Hoppet finns kvar men vi börjar inse att vi kanske riskerar att förlora denna graviditet. Men tills dess - en dag i taget.

Det låter vettigt att ta en dag i taget. Ibland är sikten dålig. Och det är ju inte så att alla foster ligger så att de kan mätas fullt. Jobbig väntan förstås! Och ni som kommit en sån lång väg - det blev ju blastocyst och den har uppenbarligen fäst. Det är ju stora framsteg från tidigare, då det inte ens blev blastocyster! Heja er!! Kram!
  • jjcc

Hej!

Är det någon som vet vad de har för BMI-gräns? Har letat på deras hemsida men hittar inga direkta kriterier om det. Självklart är det viktigt att ha en bra vikt, men jag tänker om man vill sätta igång samtidigt som man fortsätter kämpa med vikten. Tror jag har ett BMI på ca 32 nu...var nere på 29 när vi gjorde ivf på rmc, gränsen där var 30, men gick upp en del när jag blev gravid och tyvärr ännu lite till när jag fick missfall i v 12 eftersom jag blev otroligt nere..

• mom2012

Jag har bmi 25 och det är iaf ok. De är jättegulliga i telefon så ring på måndag och prata med dem :)

• Gina43

Mom2012, hur mår du? Segar ni er genom helgen? Förstår om det är upp och ner, men snart är det tisdag! Kram!

• mom2012

Det är upp och det är ner. Pendlar mellan allt är slut nu till klart det ser bra ut på tisdag. Helgen känns mest som transport. Idag kalas och i morgon kör vi julmys med pepparkakor o lussekatter bak. Ser ut att bli lite åka pulka om snön ligger kvar. Snöar just nu 5 kronor!

Tack för omtanken!

• MålaMittHjärta

Åh

mom2012 skrev 2015-11-21 21:07:50 följande:

Det är upp och det är ner. Pendlar mellan allt är slut nu till klart det ser bra ut på tisdag. Helgen känns mest som transport. Idag kalas och i morgon kör vi julmys med pepparkakor o lussekatter bak. Ser ut att bli lite åka pulka om snön ligger kvar. Snöar just nu 5 kronor!

Tack för omtanken!

Åh tänker på er <3

Låter väldigt mysigt med julbak och pulkaåkning. Hoppas tiden går fort till tisdag kram
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Game over..... Idag sjunker hcg. Sjunkt 1200 sedan i torsdags. Bara och vänta på tant röd och vårt missfall. Ärligt talat har det hela tiden efter hcg strulet började känts som om.vo inte väntar barn utan väntar missfall. Det va bara en tidsfråga. Förberedd men ändå inte.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-11-23 18:56:06 följande:

Game over..... Idag sjunker hcg. Sjunkt 1200 sedan i torsdags. Bara och vänta på tant röd och vårt missfall. Ärligt talat har det hela tiden efter hcg strulet började känts som om.vo inte väntar barn utan väntar missfall. Det va bara en tidsfråga. Förberedd men ändå inte.

Oj vad tråkigt! Blev ledsen av att läsa detta - hoppades förstås på en vändning för er, att det bara var rörigt i starten men att det skulle reda upp sig! Blir det UL imorgon som planerat i alla fall, orkar ni det?

Bamsekram! Hoppas att ni trots det tråkiga har haft en helg med snö och bakning.

Vad blir nästa steg? När kroppen är okej och ni har samlat er igen, ska ni försöka på nytt? Ni har väl en liten eskimå i frysen?
  • mom2012

Vi åker till vårt hemmasjukhus tror jag och inte malmö som planerat. Det skiljer flera timmar i resväg och vi vill eg bara få det bekräftat och hjälp med att avsluta (skrapning?). Vill helst ha en skrapning så att allt går lite fortare till normalläge.

Att försöka igen är det först tal och efter en riktig egen mens så januari februari mars kanske. Vi får se. Det viktigaste är att immunförsvaret är lugnt och så innan ett försök.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö